Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@13:43:57 GMT

جنگنده مرموز روسیه و دردسر تازه آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۲۱۱۸

جنگنده مرموز روسیه و دردسر تازه آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، با گذشت چند ماه از رونمایی از جنگنده نسل پنجم جدید روسیه به نام «چک‌میت» نشریات آمریکایی به تحلیل درباره دستاورد تازه روسیه پرداخته و آن را ارزیابی می‌کنند.

نشریه «نشنال اینترست» روز یکشنبه در این زمینه نوشت، شرکت هواپیماسازی روسی «سوخو» زیرمجموعه گروه صنعتی «روستک»، جنگنده جدیدی با نام «چک‌میت» در نمایشگاه « 2021 ماکس» معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم است و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

*طراحی مدرن

طراحی مدربر اساس جزئیات ارائه شده توسط مقامات شرکت روستک، حداکثر سرعت هواپیما 1900 کیلومتر در ساعت، شعاع عملیاتی 3000 کیلومتر است. به نظر می‌رسد این جنگنده از موتور مورد انتظار روسیه استفاده می‌کند و دارای یک کابین خلبان شیشه‌ای مدرن با طرح بسیار مشابه جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» روسیه است.

در ادامه این مطلب آمده است، ظاهراً این هواپیما دارای قابلیت برخاست و فرود کوتاه در پیکربندی اصلی خود است وهمچنین از سامانه پشتیبانی لجستیکی «ماترویشکا» مجهز به هوش مصنوعی برای روال ساده تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند.

*مجهز به هوش مصنوعی

این جنگنده با توجه به هدف چند منظوره خود دارای مجموعه بزرگ و انعطاف پذیر تسلیحاتی با ظرفیت حمل بیش ازهفت تن است. مکمل تسلیحاتی چک‌میت شامل موشکهای هوا وهوا با برد متوسط ​​و کوتاه برد«آروی وی»، موشکهای هوا به سطح از خانواده «گروم»، بمبهای هدایت شونده و موارد دیگر است. چک‌میت می‌تواند تا پنج تیرموشک هوا به هوا را حمل کند تا پتانسیل حمل بار خود را برای ماموریت‌هایی که نیازی به پنهان کاری ندارند به حداکثر برساند.

*انواع مختلف چک‌میت

با توجه به عبرت‌ها از طراحی سوخو-57 و تجربیات دردناک ساخت جنگنده نسل پنجم برخی از رقبای خارجی، به نظر می‌رسد که شرکت سازنده روسی اقداماتی را برای اطمینان از مهندسی هواپیما انجام داده است. همچنین یک نوع دو نفره چک‌میت در دست ساخت است و گفته ‌می‌شود پهپاد چک‌میت نیز به بازار می‌آید.  

با هزینه پرواز 25 تا 30 میلیون دلاری، چک‌میت قیمت فوق العاده رقابتی دارد. بهای این جنگنده کمک می‌کند تا به عنوان یک محصول صادراتی و در رقابت با جنگنده «رافال»  توجه قرار گرفته است. با این حال، در مورد قیمت گذاری یک هشدار وجود دارد، 25 تا 30 میلیون دلار می‌تواند نقطه شروع قبل از تغییرات خاص مشتری باشد و این مسئله ممکن است قیمت را افزایش دهد.

*بازاریابی جهانی چک‌میت

مقام‌های روس قبلا گفته بودند که چک میت بازارهای آفریقا و همچنین هند و ویتنام را هدف گرفته است. این جنگنده قرار است اولین پرواز خود را در سال 2023 انجام دهد و در سال 2026 وارد تولید انبوده شود.

چندی قبل روزنامه «چاینا مورنینگ پست» نوشت که قیمت این جنگنده پنهانکار روسیه ارزانتر از جنگنده  نسل پنجم «اف-35» ساخت آمریکاست. به نوشته این نشریه، هند از نخستین مشترین چک میت است.  این کشور  پیشتر در گفت‌وگو با شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا برای خرید جنگنده اف-35 بود، اما این گفت‌وگوها راه به جایی نبرد. این کشور به دنبال درگیری اخیر با چین، مشتاق به خرید یک جنگنده نسل پنجم است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1110783 برچسب‌ها روسیه آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه آمریکا جنگنده نسل پنجم چک میت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم

چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند . اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است./خبرآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی