Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور‌های اروپایی در میانه به راه افتادن موجی از مهاجران و پناهجویان به سمت قاره اروپا، به روش‌های مختلف از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کنند. خبرگزاری میزان – در حالی که یک سال از فاجعه آتش سوزی در اردوگاه مهاجران در یونان می‌گذرد و در میانه سیل مهاجران و پناهجویان افغانستانی به سمت قاره سبز، اتحادیه اروپا همچنان از پذیرش حقوق مهاجران و پناهجویان خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اردوگاه مهاجران «موریا» در «لسبوس» یونان در ۸ و ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۷ و ۱۸ شهریور ۱۳۹۹) دچار آتش سوزی شد.   آتش سوزی در موریا، بعدا به نماد شکست کامل اتحادیه اروپا در زمینه اتخاذ رویکرد مهاجرتی تبدیل شد.   یک سال از حادثه مذکور و وعده اتحادیه اروپا مبنی بر شروع فصلی نوین در موضوع مهاجرت گذشته است و سران اروپایی همچنان از احترام به حقوق اولیه مهاجران و پناهجویانی که در اروپا امنیت را جست و جو می‌کنند، خودداری می‌ورزند و برنامه‌های مخوفی برای ایجاد اردوگاه‌های مشابه در ۵ جزیره در دریای اژه دارند.   این امر به معنای ایجاد و افتتاح زندان‌های جدیدبرای به دام انداختن مهاجران و پناهجویان است؛ آن هم در شرایطی که تحولات افغانستان احتمال افزایش شمار این افراد را بالا برده است.   اردوگاه‌های مذکور، بهترین نمایش بی رحمی سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپاست. بیشتر بخوانید: رقابت کشور‌های اروپایی برای برخورد با موج پناهجویان پناهجویان پشت سد رویکرد‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا براساس گزارش‌هایی که تیم‌های پزشکی دریافت کردند، مهاجران و پناهجویان در جزایر یونان همچنان با ترس از اخراج، شرایط نامطلوب زندگی و سلامت جسم و روان، اختلال استرس پس از سانحه، علائم افسردگی، روند‌های خودسرانه دستگیری، ... مواجهند.   ضمن اینکه کودکان نیز در این جزایر از مشکلاتی مانند پرخاشگری، انزوا، تاخیر در رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی رنج می‌برند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل اتحادیه اروپا مهاجران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حوادث بین الملل اتحادیه اروپا مهاجران مهاجران و پناهجویان اتحادیه اروپا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا