Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: تمام همت ما این بوده که اجازه ندهیم در معدن مس‌ خام فروشی اتفاق افتد و فرآوری و تولید محصول نهایی همین جا صورت گیرد؛ در دولت دهم موفق شدیم خط تولید مولیبدن را به انجام رسانیم اما ظاهرا بعد از آن اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و تمام منابع معادن ما فقط حمل می‌شود! 

وی افزود: در آن مقطع وزارت صمت میزان ذخیره مس‌سونگون را 400 میلیون تن اعلام کرده و مدعی شده بودند، احداث صنایع پایین‌دستی مس با این میزان ذخیره، صرفه اقتصادی نداشته و امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگی تصریح کرد: در حال حاضر طی اکتشافات جدیدی که صورت گرفته میزان ذخیره معدن مس‌سونگون از 2 میلیارد تن فراتر رفته و در واقع ظرفیت این معدن حدود پنج برابر شده است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از معدن مس‌سونگون سالانه 320 هزار تن کنسانتره و شمش تنی حدود 10 هزار دلار به فروش می‌رسد؛ یعنی روزانه یک‌هزار تن کنسانتره به ارزش 2 میلیون دلار از مس‌سونگون خارج می‌شود.

بیگی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت احداث صنایع پایین‌دستی شرکت مس‌سونگون توضیح داد: متاسفانه از آنجایی که انگیزه‌ای برای این امر وجود ندارد، تشریفات مربوط به مناقصه محصول نهایی ذوب و کاتد را هر سال برگزار و با ایجاد نواقصی عمدی و اعلام آن به دستگاه نظارتی مانع به سرانجام رسیدن مناقصه می‌شوند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، اذعان داشت: دستگاه نظارتی به آخرین مناقصه هم ورود یافته و مانع اجرای آن شده است.

وی اضافه کرد: به هر حال تلاش کردیم شرکت ملی مس را وادار کنیم بخشی از درآمدهای خود را در استان آذربایجان‌شرقی هزینه کند و قرار است حدود 2 هراز و 500 میلیارد تومان را در بانک‌های استان سرمایه‌گذاری کند اما این رقم در برابر سرمایه‌ای که از استان خارج می‌شود، خیلی ناچیز است.

بیگی متذکر شد: شرکت ملی مس ایران در حدود 23 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد که در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده؛ در حالی که اصلا دلیلی وجود ندارد این رقم کلان در بانک‌ها سپرده‌گذاری شود بلکه باید در مسیر توسعه صنعت مس به کار رود.

انتهای پیام/60026/س/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز نقدینگی شرکت ملی مس مس سونگون صنایع پایین دستی مس شرکت مس آذربایجان احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شرکت صنایع مس ایران کنسانتره کرمان صنایع پایین دستی کاتد وزارت صمت مس سونگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟

اکبر یاوری با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

به نقل از ایسنا، وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901372

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان