Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری طی روز‌های اخیر از برگزاری رژه نظامی شبانه کره شمالی خبر دادند که در پی آن تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک‌های بالستیک این کشور به نمایش گذاشته بود و حال شبکه راشا تودی، از موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی کره شمالی در آخر هفته جاری خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، این موشک پس از پرتاب با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که؛ این آزمایشات موشکی در روز‌های شنبه و یک شنبه صورت گرفته است.

براساس اخبار منتشر شده، در بخشی از این آزمایشات، یک موشک هدفش را در ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر و با عبور از خشکی و آب‌های داخلی این کشور با موفقیت هدف قرار داده است.

پیونگ یانگ با موفقیت آمیز خواندن این آزمایشات اعلام کرده است که، همه ویژگی‌های این موشک‌های جدید از جمله قدرت رانش، کنترل موشک و دقت آن مورد تایید است.

چندی پیش، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، براساس اخبار منتشر شده ارتش کره شمالی اقدام به برگزاری رژه نظامی کرده است و این احتمال را مطرح کرد که کره شمالی در این رژه نظامی بزرگ که به‌صورت شبانه اجرا شده است تجهیزات نظامی جدید خود را از جمله موشک‌های بالستیک به نمایش گذاشته شده باشد.

براین اساس نشانه‌هایی از برگزاری یک رژه نظامی در پیونگ‌یانگ وجود داشت که قطعا این رژه پس از نیمه شب در شمال برگزار شده است و ارتش کره جنوبی در حال بررسی این موضوع است.

این رژه در حالی برگزار شد که دولت آمریکا به ریاست بایدن نیز همچنان بدنبال اعمال فشار بر روی کره شمالی است و از سوی دیگر ارتش کره شمالی یک بار دیگر در ماه ژانویه سال جاری و در روز‌های پایانی دولت دونالد ترامپ نیز رژه نظامی شبانه برگزار کرده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پیش از این، در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در تأسیسات اتمی کره شمالی، اعلام کرده است که این اولین فعالیت اتمی پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک پیونگ یانگ رژه نظامی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر سرتیپ دوم داوود نظام اسلامی در مراسم سالگرد خادم الشهدا، شهید محمد سلیمانی که در مسجد جامع رودسر برگزار شد، با بیان اینکه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، افزود: پس از گذشت ٧ دهه از تشکیل این رژیم غاصب و کودک کش، هیچ کشوری توان رویارویی با این رژیم جعلی که مورد حمایت آمریکای جنایتکار و دیگر هم پیمانانشان است را نداشت، اما به فضل الهی و با تکیه بر توان دانشمندان غیورمان در صنعت نظامی، این عملیات با اقتدار انجام شد و موجب حیرت جهانیان شد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بدانند این عملیات فقط یک سیلی بوده و در صورت تعرض به خاک کشورمان از هر نقطه از دنیا، جمهوری اسلامی با اقتدار و تمام توان در برابر هرگونه تعرض و تهدید ایستادگی کرده و جوابی دندان شکن، قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.

امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده کل ارتش هم در این مراسم با بیان اینکه خادمین شهدا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، با حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در راه خدمت به زائران تلاش می‌کنند، گفت: شهید محمد سلیمانی از جمله خادمینی بود که تا پای جان در این راه تلاش کرد و خداوند هم مزد خدماتش راعطا کرد.

خادم شهید محمد سلیمانی ششم فروردین سال ٨٩ ، بر اثر حادثه‌ای هنگام خدمت به زائران راهیان نور، در مناطق عملیاتی جنوب کشور، در پادگان میشداغ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید