Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رئیس جمهور عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره هر گونه رابطه بغداد با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

 برهم صالح تاکید کرد: عراق به دفاع از آرمان فلسطین و حق ملت فلسطین متعهد است و برقراری صلح در منطقه بدون اعتراف به حقوق کامل و مشروع ملت فلسطین ممکن نیست.

رئیس جمهور عراق گفت: موضوع عادی سازی روابط بغداد با اسرائیل اصلا از طرف ما مطرح نبوده و موضوع مورد بحثی هم نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح در بخش دیگری از سخنانش انتخابات پیش روی عراق را فرصتی برای عراقی‌ها خواند و گفت جایگزین انتخابات، هرج و مرج خواهد بود.

او همچنین خواستار تجدید نظر در قانون اساسی عراق و رفع شکافهای موجود در دستگاه حکومتی این کشور شد و گفت: مرحله بعدی در عراق تعیین کننده است و پس از 18 سال تنها می‌توان به وجود نقص ساختاری در سیستم حکمرانی و نیاز به حرکت به سمت اصلاح اعتراف کرد.

رئیس جمهور عراق گفت: انتخابات فرصتی برای عراقی‌هاست و جایگزین آن هرج و مرج است. انتخابات باید شفاف و بیانگر اراده آزاد ملت باشد تا بتواند دولتی مقتدر و کارآمد ایجاد کند که بیانگر اراده عراقی‌ها باشد و برای استفاده از ثروت عراقی‌ها در خدمات رسانی به آنها تلاش کند.

وی توضیح داد: وضعیت کنونی در عراق غیرقابل قبول و ناپایدار است و زمان آن فرا رسیده است که عراق پس از این همه سال سخت از یک سیستم حکومتی قوی برخوردار باشد که زندگی آزاد و شرافتمندانه را برای شهروندانش تامین کند.

او تاکید کرد: من خواهان دوران سیاسی جدیدی هستم که کشور مقتدر و حامی و خادم ملت خود را بسازد که در کنار شهروندان و همسایگانش در امنیت به سر برد.

صالح گفت عراق یا باید صحنه درگیری دیگران باشد و همه از آن ضرر کنند یا پلی برای ارتباط اقتصادی، تجاری و پروژه های زیر ساختی باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد