Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:55:15 GMT

بازگشت امید به 50 خانواده ایلامی با احیا کارخانه تولید الکل صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۲۹۵۷

بازگشت امید به 50 خانواده ایلامی با احیا کارخانه تولید الکل صنعتی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارخانه تولید الکل کیمیا گران بدره که در حال حاضر روزانه ۵ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی پایه الکی روانه بازار می‌کند از جمله واحدهای تولیدی غیر فعال بود که با کمک دستگاه اکسیژن ساز و پشتکار به چرخه تولید بازگشت.

در اسفند ماه سال ۹۷ بود که مسوولین و دستگاه‌های مرتبط خواستار حمایت و رفع موانع تولید پیشرو برای راه اندازی مجدد کارخانه شدند؛ کارخانه‌ای که امروز با تلاش و پشتکار توانست دوباره احیا و روزانه نیز ۵ هزار لیتر الکل صنعتی تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه صنعت از جمله مهم‌ترین عرصه‌ها در جهت رشد و پیشرفت جوامع به شمار می‌رود و بر اساس کارآمدی و پویایی این بخش، اثرگذاری کشورها در جامعه بین‌الملل ارزیابی می‌شود؛ به همین منظور می‌توان با الگو گرفتن از صنعتگران موفق ایرانی به یک نقشه راه درست و با هدف دست یافت و اینگونه جایگاه کشور را در نظام جهانی ارتقا بخشید.

لزوم حمایت از کارخانه‌های تولیدی

محمد یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد: با حمایت از کارخانه‌های مولد شاهد حضور آنها در چرخه اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در خصوص علت افزایش تعطیلی کارخانه‌ها و بیکار شدن تعداد فراوانی از کارگران افزود: در سال‌های اخیر گروهی با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا و محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند سبب عدم استقبال مردم از تولیدات داخلی شدند؛ بدون شک یکی از مهترین علل تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، واردات بی‌رویه اجناس بدون برنامه ریزی و نیاز سنجی داخلی است.

بدون شک یکی از مهترین علل تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، واردات بی‌رویه اجناس بدون برنامه ریزی و نیاز سنجی داخلی است.

این کارگر ادامه داد: عدم حمایت دولت از واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و نداشتن برنامه ریزی برای تقویت تولید و صادرات از دیگر علل تعطیلی و بسته شدن درب کارخانه‌ها است.

جلوگیری از واردات بی‌رویه

رضا یکی از شهروندان بدره‌ای با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که صنعت داخلی با عدم حمایت و واردات بی‌رویه در فضای رکود بیشتر قرار بگیرد،گفت: این امر به غیر از مشکلات اقتصادی، مسائل اجتماعی و امنیتی را هم در پی خواهد داشت و باید همه جوانب تعطیلی کارخانه‌ها و بیکارشدن کارگران را هم مدنظر داشت.

وی افزود: باید هرطوری شده از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های مولد در کشور حمایت‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد حضور آنها در چرخه اقتصاد کشور و رونق و پیشرفت باشیم.

این شهروند اظهار کرد: اقتصاد کشور به صورت زنجیره‌ای به هم وصل هستند و مطمئنا اگر کارخانه‌ای تعطیل و یا با کاهش تولید و تعدیل نیرو مواجه شود، دیگر کارخانه‌های موجود در این چرخه را نیز با مشکل و تعطیلی مواجه خواهد کرد.

 

تولید روزانه 5 هزار لیتر ضدعفونی کننده

عبدخانی مدیر عامل کارخانه تولید الکل کیمیاگران بدره نیز به فارس گفت: در حال حاضر روزانه ۵ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی پایه الکی تولید و روانه بازار می‌شود، این کارخانه در زمره واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان بود که با همت و حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به چرخه فعالیت برگشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت و تولیدات این کارخانه نقش بسیار مهمی در مدیریت بیماری کرونا در استان ایفا می‌کند و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تولیدات این واحد جهت ضد عفونی مراکز عمومی و خصوصی استان در راستای مهار ویروس کرونا در مراکز مجاز عرضه خواهد شد.

مدیر عامل کارخانه کیمیاگران بدره یادآور شد: این کارخانه توانسته برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند؛ تنها کارخانه برتر تولید کننده اتانول در غرب کشور است.

رضا محمدرحیمی مدیرکل صمت ایلام نیز به فارس گفت: این کارخانه در سه نوبت کاری طی شبانه روز فعالیت دارد که سهمی از آن در صورت اعلام نیاز در اختیار شرکت‌های دارو سازی در نقاط مختلف کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کارخانه در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز اما چند سال بعد به دلیل تحریم، نبود نقدینگی فعالیت آن متوقف شد و دوباره در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش شد به چرخه تولید برگردد که بدون وقفه‌ای این امر میسر شد و در حال حاضر تولید خوبی دارد.

حال باید گفت تولید نبض تپنده اقتصاد است و فعالیت، شکوفایی و رشد آن موجب تحول در عرصه اقتصاد کشور، منطقه و حتی در جهان می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: بازگشت امید بازگشت به کار احیا کارخانه واحدهای تولیدی واردات بی رویه اقتصاد کشور برنامه ریزی حال حاضر کارخانه ها هزار لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

ایسنا/هرمزگان با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک توسط اعضاء هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین، آنان از بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در این کشور بازدید کردند.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان به کشور چین امروز اعضای هیات از نمایشگاه مذکور در راستای ایجاد صنایع پایین دستی و پترو پالایشگاهی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار موضوع بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: در همین راستا دوتا از واحدهای صنعتی تولید کننده جهت طرح توسعه واحد تولیدی خود اقدام به عقد قرارداد کردند.

قاسمی اذعان کرد: بسته بندی های صیفی جات که گاها با ضایعات مواجه می شدند نیاز به اصلاح خط تولید داشتند که در این سفر واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با عقد قرارداد با طرف چینی، خط تولید طرح توسعه این واحد بسته شد.

وی افزود: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آبهای طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی شوند و می توانند این تولیدات در صادرات غیرنفتی و یا تکمیل زنجیره ها کمک رسان باشند، در ثبت سفارش و واردات آنها، حمایت کنیم.

خلیل قاسمی قاسمی گفت: واحد تولید کننده قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی جهت خرید سی دی های تولیدی PVC شد.

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که برای توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی که ۷ نواحی صنعتی در سال گذشته راه اندازی شد، حمایت از این واحدهای صنعتی مستقر در آنجاست.

وی افزود: تامین تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ و واردات تجهیزات و ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران در محیطهای نمایشگاهی بین المللی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: سیاست گذاریهایی که برای رونق بخشی شهرکها و نواحی صنعتی داشته ایم، حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه تاثیر بزرگی داشته است.

وی در پایان گفت: در بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک، واحدهایی که در این بخش فعالیت داشتند با حضور در این نمایشگاه بخشی از مذاکرات خود را انجام دادند که با امضای قرارداد به شکل عملی در استان هرمزگان شاهد به بهره برداری این صنایع خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد