Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@18:22:28 GMT

بالاخره ماجرای قفل شدن گوشی‌های شیائومی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۰۱۰

سخنگوی شیائومی اعلام کرد که این شرکت به‌صورت موقت، برخی از گوشی‌های هوشمند را قفل کرده بود تا درباره احتمال قاچاق این کالا‌ها در بازار خاکستری تحقیقاتی صورت دهد و اکنون که تحقیقات کامل شده، می‌توان قفل دستگاه‌ها را باز کرد. پس از آنکه اخباری مبنی‌بر قفل شدن گوشی‌های شیائومی در کوبا و به دنبال آن در کشور‌های تحریم‌شده توسط آمریکا منتشر شد، سخنگوی این کمپانی چینی این خبر را تلویحا تکذیب و به گلوبال‌تایمز اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی‌بر قفل شدن گوشی‌های شیائومی در کشور‌ها و سرزمین‌هایی از جمله کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه، بازار خاصی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه یک سیاست منطقه‌ای است که هدف آن جلوگیری از قاچاق از طریق بازار خاکستری و حفظ امنیت داده کاربران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که برخی از رسانه‌ها در روز‌های گذشته گزارش کردند که این تولیدکننده چینی، گوشی‌های هوشمند خود را در کشور‌های مذکور که در آنجا نمایندگی رسمی ندارد، قفل کرده است. سیاست صادرات شیائومی به مشتریان خود اجازه نمی‌دهد محصولات این شرکت را به کشور‌های تحریم‌شده صادر کنند، با وجود این، در سال‌های اخیر، یک بازار خاکستری ایجاد شده و شایع است که برخی مشتریان دستگاه‌های شیائومی را در یک منطقه خریداری کرده و در منطقه‌ای دیگر استفاده کنند.

برخی رسانه‌ها، این اقدام شیائومی برای قفل کردن گوشی‌هایش را به سیاست‌های آمریکا نسبت داده‌اند و اینطور عنوان کردند که واشنگتن به این شرکت چینی فشار آورده تا گوشی‌ها را در این کشور‌ها و مناطق تحریم‌شده، قفل کند. سخنگوی شیائومی درباره این موضوع نیز پاسخ داد که این شرکت به‌صورت موقت، برخی از گوشی‌های هوشمند را قفل کرده تا از احتمال قاچاق که به امنیت کاربران و حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، جلوگیری کند و درباره آن تحقیقاتی صورت دهد و اکنون که تحقیقات کامل شده، می‌تواند قفل دستگاه‌ها را باز کرد.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، شیائومی توانست رتبه دوم را در فروش جهانی گوشی‌های هوشمند کسب کند؛ اتفاقی که برای اولین بار و به‌واسطه رشد گسترده موبایل‌های این شرکت در بازار‌های خارج از کشور چین رخ داد. شیائومی همچنین سهمی ۱۵ درصدی در بازار گوشی‌های هوشمند کوبا دارد.

/ ایسنا برچسب ها: گوشی‌های شیائومی ، قفل شدن ، قاچاق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P4V

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشی های شیائومی قفل شدن قاچاق گوشی های شیائومی گوشی های هوشمند گوشی ها کشور ها قفل شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی

بررسی قیمت‌ها در بازار تلفن همراه حاکی از آن است که برخی از پرچمداران سامسونگ تا مرز ۱۰۰ میلیون تومانی افزایش قیمت پیدا کردند.

به گزارش خبرآنلاین، برسی قیمت‌ها در بازار موبایل حاکی از آن است که گران‌ترین موبایل برند سامسونگ در حال حاضر در بازار در مرز ۱۰۰ میلیون تومانی ایستاده‌است؛ سامسونگ Z FOLD ۵ با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در حالی حاضر ۹۹ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان قیمت خورده‌است. ارزان‌ترین مدل در بین پرچمداران این برند نیز سامسونگ Z FOLD ۴ است که با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۵۳ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان قیمت خورده‌است.

سامسونگ در این مرحله کم و بیش بر گوشی تاشو تسلط داشته‌است، به طوری که علی‌رغم شباهت بسیار زیاد Samsung Galaxy Z Fold ۵ به نسل قبلی خود، همچنان در بررسی Samsung Galaxy Z Fold ۵ به امتیاز ۴.۵ ستاره دست یافته است؛ بنابراین احتمالاً مدل بعدی Samsung Galaxy Z Fold ۶ نیز یک گوشی بسیار خوب خواهد بود. برای مرجع، قیمت Galaxy Z Fold ۵ از ۱۷۹۹.۹۹ دلار شود، بنابراین احتمالاً Z Fold ۶ حداقل تا این حد قیمت خواهد داشت.

قیمت روز پرچمداران سامسونگ در جدول زیر آمده‌است:

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی