Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:46:57 GMT

تأمین برق ۶ پاسگاه محیط بانی همدان با انرژی خورشیدی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۲۰۰

تأمین برق ۶ پاسگاه محیط بانی همدان با انرژی خورشیدی

ایسنا/همدان معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ۶ پاسگاه محیطبانی استان همدان به پنل های خورشیدی مجهز شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان احمد جهانی با بیان این خبر افزود: شش دستگاه پنل خورشیدی از محل اهدایی صندوق ملی محیط زیست برای نصب در پاسگاه‌های محیط‌بانی استان همدان در مناطق حفاظت شده لشگردر، خانگرمز، ملوسان، نشر، آلمابلاغ و گلپرآباد آماده و تجهیز شد و از این پس در هنگام قطعی برق، پاسگاه های محیط‌بانی دچار مشکل نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقدام در راستای استفاده از فناوری‌های پاک و انرژی های تجدید پذیر و استقرار مدیریت سبز صورت گرفته است.

گفتنی است؛ انرژی های تجدید پذیر جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی بوده زیرا قابل دسترس‌تر و کم هزینه‌تر از سایر سوخت‌ها است و با کاهش گازهای گلخانه‌ای مشکلات محیط زیستی از جمله گرمایش زمین را تا حد زیادی از بین می‌برند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست پاسگاه محیط بانی پنل خورشیدی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟