Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامحسین عیسوند رییس شورای اسلامی شهر چم گلک گفت: چم گلک از توابع بخش مرکزی اندیمشک با جمعیت نزدیک به ۱۰هزار نفر است و به رغم اینکه از سال ۹۲ تبدیل به شهر شده است اما با کمبود امکانات بسیاری در حوزه‌های مختلف مواجه بوده که یکی از مهم‌ترین کمبودات این شهر معضل نداشتن حتی یک سالن ورزشی در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت ورزش و تاثیر آن بر سلامت روح و جسم انسان‌ها به ویژه جوانان، افزود: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط و سلامتی در پیشگیری از مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی و عروقی تاثیر زیادی داردکه امروزه از آمار بسیار بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

عیسوند با بیان اینکه شهروندان چم گلک همواره دغدغه فرزندان خود را دارند و در واقع نمی‌دانند چگونه باید فرزندان خود را که در دنیای کودکی به سر می‌برند توجیه کنند که چگونه استعداد‌ها و علایق ورزشی خود را در اماکن ورزشی نشان دهند، تصریح کرد: نداشتن مطالبه گری شهردار و شورای اسلامی شهر در دوره‌های قبل و طی هشت سال شهر شدن این منطقه، مهمترین علت نداشتن شکل گیری مناسب زیرساخت‌های ورزشی و ایجاد اماکن مناسب در چم‌گلک است.

رئیس شورای شهر چم گلک با اشاره به سرانه ورزشی که در کشور‌های پیشرفته ۶ تا ۸ متر بوده و در ایران این رقم زیر یک متر است، گفت: در شهر چمگلک سرانه ورزشی صفر است و کل سرانه ورزشی این شهر یک زمین چمن فوتبال بوده که درسال ۱۳۸۴ باهماهنگی و پیگیری‌های حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در اختیار بنیاد مسکن شهرستان قرار داده شد و قرار بر این بود که بنیاد آن را به اداره تربیت بدنی انتقال دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: درسال ۸۴ تمامی اقدامات لازم از قبیل چمن زمین وفنس کشی دور زمین به صورت کامل انجام شد، امابه دلیل نداشتن مدیریت فنس دور زمین پس از مدت یک هفته به سرقت رفت، به همین دلیل زمین بدون حفاظ شده و، چون نظارتی در این زمینه وجود نداشت و همچنین به علت اینکه زمین در مسیر عبور احشام بود کم کم به محل عبور و چرای دام تبدیل شد.

عیسوند ادامه داد: استفاده بی رویه احشام از چمن باعث تخریب زمین به صورت کامل شد که در طی سالیان گذشته چندین نوبت اقدام به آماده سازی زمین و کاشت چمن برای استفاده شهروندان شد، اما به دلیل نبود حصار و محافظ چمن مجددا تبدیل به محل چرای احشام شد.

رئیس شورای شهر چم گلک گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس تربیت بدنی اندیمشک انجام شده، این زمین چمن سال ۹۶ به پیمانکار برای رفع نواقص داده شده که هنوز پیمانکار مربوطه کار را تحویل نداده است.

او در خصوص سالن ورزشی که قرار است جنب زمین چمن از سوی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیزات مدارس استان خوزستان _اندیمشک برای استفاده دانش آموزی احداث شود، اظهار داشت: کار‌های مطالعاتی انجام گرفته و تامین اعتبار شده است، اماچون ابعاد زمین استاندارد نبود به همین دلیل مکاتباتی با جهانگیری فرماندار به عنوان رئیس شورای نوسازی مدارس و همچنین با ریاست اداره آموزش و پرورش انجام شد که در نهایت به طول سالن فوق ۷ متر اضافه و کار ساخت سالن ورزشی شروع شده است.

عیسوند ادامه داد: چمن مصنوعی که از سوی مدیریت قبلی شهرداری چم گلک اعلام شده بود که در ورودی شهر چمگلک قرار است احداث شود و در سوابق شهرداری شهر چمگلک به جز یک نقشه مدرک دیگری دراین خصوص وجود نداشت و طی تماسی که با ریاست اداره ورزش و جوانان اندیمشک انجام شد هنوز هیچ زمینی در این خصوص در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده نشده تا تامین اعتبار شود.

رئیس شورای شهر چم گلک گفت: ما به دنبال مقصر نیستیم و به گذشته بر نمی‌گردیم چرا که زمان زیادی را ازدست داده ایم ومی خواهیم رو به جلو حرکت کنیم و به همین دلیل از مسئولان ذیربط به ویژه از نماینده اندیمشک استدعا داریم که توجه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد تا در آینده نزدیک کمبود فضای ورزشی شهر برطرف یا به حداقل برسد تا شاهد رشد و شکوفایی نوجوانان و جوانان این شهر باشیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سالن ورزشی ورزش و جوانان رئیس شورای شهر چم گلک انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳