Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:53:45 GMT

شعبانی‌بهار: انتظارات از پاراکمانداران بیشتر بود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۳۰۲

شعبانی‌بهار: انتظارات از پاراکمانداران بیشتر بود

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه کمیته فنی عملکرد نمایندگان این فدراسیون در بازی‌های المپیک و پارالمپیک را بررسی می‌کند، گفت: خروجی این ارزیابی‌ها نقشه راه ما برای آینده خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، غلامرضا شعبانی بهار با اشاره به عملکردی که نمایندگان این فدراسیون در بازی های پارالمپیک توکیو و همچنین بازی های المپیک داشتند، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در کمیته فنی فدراسیون ها و نتیجه ارزیابی های صورت گرفته فعالیت‌های‌مان را دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه تیم ۶ نفره پاراتیروکمان اعزامی به بازی های ۲۰۲۰ توکیو صاحب دو مدال توسط زهرا نعمتی (طلا - ریکرو) و رمضان بیابانی (نقره - کامپوند) شد، گفت: به جز این دو مدال، توسط دیگر کمانداران کشورمان صاحب جایگاه هایی شدیم که البته می توانست بهتر باشد. زندی در بخش کامپوند چهارم شد در حالیکه می توانست جایگاهی بالاتر کسب کند. تیم میکس کامپوند ایران هم توانایی ایستادن روی سکوی سوم را داشت اما نتوانست از این قابلیت خود استفاده کند و به چهارمی بسنده کرد.

 

رئیس فدراسیون تیروکمان خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش کامپوند تیم اعزامی ایران نسبت به پارالمپیک ریو عملکرد بهتری داشت به خصوص که توانست اولین مدال پارالمپیکی در این بخش را به دست آورد. البته در همین بخش کامپوند بودند ورزشکارانی مانند منشازاده که اصلا در حد انتظارات نبودند وتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

 

شعبانی بهار به نتایج به دست آمده در بخش ریکرو اشاره کرد و یادآور شد: زهرا نعمتی که با قهرمانی خود در این بخش ثابت کرد یک فوق استثنایی در ورزش ایران و جهان است. اینکه ورزشکاری در سه دوره متوالی قهرمان بازی های پارالمپیک شود در تاریخ این بازی ها کم نظیر است. در هر صورت زهرا نعمتی توانست مانند دو دوره قبل بازی های پارالمپیک در توکیو هم قهرمان شود اما در همین بخش ریکرو غلامرضا رحیمی نتوانست مدال طلای ریو را تکرار کند. در بخش میکس هم تیم ایران تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما بعد از شکست برابر ایتالیا و ناکامی از صعود به فینال، گویا انگیزه ادامه کار نداشت و به همین دلیل نتیجه دیدار رده بندی را هم واگذار کردند در حالیکه این تیم شایسته مدال بود.

وی ادامه داد: در کل تیم پارالمپیکی تیروکمان در توکیو یک مدال نسبت به ریو کمتر گرفت. ما در پارالمپیک ریو دو مدال طلای انفرادی در بخش ریکرو به دست آوردیم و در میکس ریکرو هم مدال برنز گرفتیم اما در توکیو یک مدال از این بخش به دست آوردیم. البته نباید مدال کامپوند را نادیده گرفت که برای نخستین بار پاراتیروکمان ایران موفق به کسب آن شد.

 

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه در مجموع انتظارات‌مان از تیم اعزامی به پارالمپیک توکیو بیشتر بود، گفت: برخی از کمانداران مانند منشازاده و رحیمی نتوانستند عملکردی طبق انتظارات‌مان داشته باشند. شاید فشاری که بابت همین انتظارات‌مان روی آنها وجود داشت، باعث شد نتوانند نتیجه لازم را بگیرند. به هر حال اما عملکرد این ورزشکاران و در کل نفرات اعزامی به توکیو باید توسط کمیته فنی بررسی شود.

 

 

شعبانی بهار در واکنش به اینکه «قرار بود در مورد میلاد وزیری و عملکرد وی در المپیک توکیو هم کمیته فنی تشکیل جلسه بدهد اما تا به امروز اقدامی در این زمینه انجام نشده است، گفت: به خاطر بازی های پارالمپیک و درگیر شدن با این رویداد نتوانستیم کمیته فنی را بلافاصله بعد از المپیک تشکیل دهیم اما قطعا این اقدام انجام خواهد شد چراکه نتایج آن ملاک عمل قرار می گیرد.

 

وی با یادآوری اینکه کمانداران ایران در هیچ یک از ادوار بازی های المپیک نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند، گفت: تیروکمان ایران قبل از المپیک توکیو در بازی های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ هم نماینده داشت اما هیچ یک از نمایندگان ایران از مرحله اول حذفی بالا نیامدند. اتفاقی که در مورد میلاد وزیری هم افتاد با این تفاوت که شرایط او با کمانداران اعزامی به ادوار گذشته بازی های المپیک متفاوت بود.

رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید کرد: در واقع در ادوار پیشین بازی های المپیک انتظار زیادی از کمانداران اعزامی وجود نداشت اما انتظارات در مورد میلاد وزیری با توجه به تجربه ای که از المپیک ریو داشت و انرژی که فدراسیون صرف او کرده بود، کاملا متفاوت بود.

 

شعبانی بهار با اشاره به اقداماتی که در رابطه با میلاد وزیری و اعزام وی به توکیو انجام شده بود، ادامه داد: اعزام به ترکیه (۲ بار)، سوئیس و فرانسه بخشی از اقدامات انجام شده برای او بود. انصافا او حداقل باید نسبت به کمانداران شرکت کننده در ادوار قبلی المپیک نتیجه بهتری می گرفت اما چنین نشد و خودش هم گفت اذعان داشت که از عملکردش راضی نبوده است. به همین دلیل قطعا عملکرد او را در کمیته فنی بررسی خواهیم کرد.

 

«قرار است بررسی های کمیته فنی به چه نتیجه ای منجر شود؟ به عبارتی نتیجه این بررسی ها ملاک کار برای ادامه راه خواهد بود؟»، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: هر آنچه کمیته فنی در مورد آن به جمع بندی برسد در مورد میلاد وزیری و پاراکمانداران اجرا می کنیم. ممکن است این کمیته پیشنهادی داشته باشد یا خواستار اعمال تغییری شود و ... در کل نقشه راه را برای فعالیت های آتی و مسابقات پیش رو کمیته فنی و بررسی هایی که از المپیک و پارالمپیک خواهد داشت، تعیین می کند.

تیر اندازی (کمان)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیر اندازی کمان رئیس فدراسیون تیروکمان بازی های پارالمپیک بازی های المپیک المپیک توکیو شعبانی بهار کمیته فنی بررسی ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

لیلا ابراهیمی، قهرمان پیشین دوومیدانی و اولین مدال‌آور دوومیدانی زنان ایران بعد از انقلاب در مورد عملکرد تیم ملی جوانان در این دوره از رقابتها اظهار داشت: مسابقات با توجه به کیفیتی که داشت برای ما حائز اهمیت بود و خوشبختانه ملی پوشان جوان ما هم عملکرد مناسبی داشتند هر چند که من معتقد هستم در این رده سنی بیشتر بچه‌ها را باید با هدف کسب تجربه اعزام کنیم ولی جای خوشحالی دارد که آنها موفق شدند از این فرصتی که در اختیارشان قرار داده شده بود استفاده کنند و صاحب مدال شوند.

وی افزود: نازنین فاطمه عیدیان عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد رکورد ایران را در 400 متر با مانع جابجا کند. همه از او انتظار مدال داشتند ولی کمتر کسی فکر می‌کرد او بتواند مدال طلا بگیرد. عیدیان دونده بسیار خوبی است و با انگیزه کار می‌کند. کسب این مدال باعث می‌شود نگاه ما به رده‌های پایین‌تر تغییر کند و حتی ورزشکاران در سن پایین هم انگیزه پیدا می‌کنند چون به این خودباوری می‌رسند که در صورت تلاش می‌توانند نتیجه زحماتشان را در رویدادهای بین المللی ببینند.

قهرمان پیشین دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید عیدیان در صورت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان بتواند آنجا هم نتیجه خوبی کسب کند؟ گفت: به این سادگی نمی‌توان در این مورد صحبت کرد. اصولا اینگونه است که قبل از اعزام و به دست آمدن ورودی این رقابتها از ورزشکاران اعزامی تست گرفته می شود و یا به شکلی انتخابی برای آنها برگزار می شود تا آخرین رکوردی که می‌توانند بزنند را ارزیابی کرد. شاید عیدیان الان در اوج آمادگی باشد و بتوان گفت او می‌تواند در سطح جهانی هم خوب ظاهر شود اما مهم است که یک ورزشکار در آستانه اعزام به یک رویداد مهم آمادگی لازم را داشته باشد. علاوه بر این در دوومیدانی هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. ورزشکاران اگر انگیزه داشته باشند و شرایط خوبی برایشان فراهم باشد می‌توانند مدال‌های خوش رنگی را در مسابقات متعدد به دست بیاورند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به وضعیت فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس عنوان کرد: فرزانه در چند رویداد اخیری که برگزار شده نشان داده که شرایط ایده آلی دارد و نتایج خوبی را هم کسب کرده است. حمیده هم ورزشکار پرتلاشی است و امیدوارم این روند را ادامه دهد تا بتوانیم با دو نماینده زن در پاریس حضور پیدا کنیم.

وی در واکنش به اینکه آیا فصیحی می‌تواند طلسم مدال نگرفتن دوومیدانی ایران در المپیک را بعد از سال‌ها بشکند؛ گفت: المپیک جای نخبگان ورزشی است و مدال گرفتن در آن کار آسانی نیست. برای رسیدن به مدال المپیک فدراسیون حداقل باید 10 سال روی ورزشکار برنامه ریزی کند آن ورزشکار هم باید بتواند ابتدا مدال‌های آسیایی و سپس مدال‌های جهانی را به کارنامه‌اش اضافه کند تا بعد بتوان در مورد کسب مدال او در المپیک پیش بینی کرد.

این مربی دوومیدانی در پایان درخصوص حواشی زیاد دونده‌های المپیکی گفت: ورزشکاران ما که در رده سنی بزرگسالان هستند بالغ اند و خودشان خوب می‌دانند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند و اعتراض‌شان به چیست. صحبت هایشان بر پایه عقل است و حالا اینکه فدراسیون چه تکنیکی برای کنترل آنها باید داشته باشد و یا در نظر دارد را نمی‌دانم و نظری ندارم.

کد خبر 6093161

دیگر خبرها

  • جانشین بولت: هنوز توانایی من را ندیده‌اید
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!