Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:28:21 GMT

۲۱ طرح آبرسانی در ۵۰۰ روستای هرمزگان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۴۵۸

۲۱ طرح آبرسانی در ۵۰۰ روستای هرمزگان اجرا می‌شود

فریدون همتی یکشنبه شب در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: آبرسانی به روستاهای غرب جاسک و سیریک، اجرای خط انتقال از تصفیه خانه به شهر میناب، رویدر، بستک - جناح، پارسیان و روستاهای قشم مهم‌ترین طرح‌هایی در حال اجرا هستند.
وی بیان داشت: قرارداد خرید تضمینی ۱۴ هزارمترمکعب، برای تقویت ظرفیت آبرسانی به روستاهای قشم بسته شده و تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان اظهارداشت: هشت طرح  آب شیرین‌کن با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای شیرین سازی آب و انتقال آن به شهرها و روستاها به ظرفیت ۲۲هزار و ۶۰۰ مترمکعب در حال انجام است.
ویبا اشاره به مصوبه اخیر این شورا در خصوص اختصاص آب برای کشت محصول در ۵۰ درصد از زمین های دشت شمالی میناب، افزود: با توجه به بارندگی های اخیر، مصوبه قبلی اصلاح و مقرر شد آب مورد نیاز برای زیرکشت بردن ۱۰۰درصد این زمین ها در فصل پاییز و براساس الگوی کشت اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی تخصیص پیدا کند.
همتی از مرحله نهایی عملیات اجرایی ۲ طرح فاضلاب در استان هرمزگان نیز خبر داد و گفت: این طرح ها در بندرعباس و میناب با اعتبار یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در حال اجراست که پروژه میناب با ظرفیت تصفیه روزانه بیش از ۱۵هزار مترمکعب فاضلاب، در مراحل پایانی خود قرار دارد.
همتی همچنین از واگذاری ماموریت جدید به شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس نیز خبر داد و گفت: شرکت توسعه زیرساخت علاوه بر اینکه ماموریت ساماندهی فاضلاب بندرعباس را بر عهده دارد، مقرر شد به منظور کاهش فشار مصرف برق به نیروگاه های استان، نسبت به مطالعه میزان برق مورد نیاز فعلی و همچنین افق پنج ساله منطقه ویژه خلیج فارس و صنایع غرب بندرعباس اقدام کند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان و سرمایه گذاری های جدیدی که قرار است در منطقه غرب بندرعباس شکل بگیرد، ضرورت راه‌اندازی نیروگاه های جدید برق در استان به شدت احساس می شود که در نخستین گام به دنبال راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات و واگذاری آن به شرکت تأمین و توسعه زیرساخت هستیم.
 همتی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ای که برای شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس پیش بینی شده است، این شرکت باید در آینده پاسخگوی همه نیازهای سرمایه گذاران در منطقه غرب بندرعباس باشد و زیرساخت های لازم را برای آنان فراهم کند.
استاندار هرمزگان از اعطای مجوز به یک واحد فولادی در استان نیز خبر داد و افزود: یک واحد فولادی دیگر با ظرفیت ۳.۲میلیون تن که قرار بود در استان دیگری اقدام به سرمایه گذاری کند، با مشوق های اعطایی و رایزنی های صورت گرفته، در حال دریافت مجوزها برای انتقال به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است که متناسب با این توسعه، آب و برق مورد نیاز این واحدها باید تأمین شود که نیازمند برنامه ریزی جامع از سوی شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس است.


 

برچسب‌ها استانداری هرمزگان آب و فاضلاب  فریدون همتی هرمزگان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان آب و فاضلاب فریدون همتی استانداری هرمزگان آب و فاضلاب فریدون همتی هرمزگان آبرسانی توسعه زیرساخت خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : پروژه آبرسانی نرژی چقابور دالاهو در بخش گهواره توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف کرمانشاه در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول این پروژه، آبرسانی به بیش از ۲۰ روستا که عمدتا با تنش آبی مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته که در جهت تحقق این هدف تاکنون بیش از ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا و ۶۰۰ مترمکعب مخزن ساخته شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ابزار امیدواری کرد؛ در صورت تأمین اعتبار، ۱۰ روستای هدف این مجتمع که بیشترین تنش آبی را دارند، تا پایان نیمه اول سال‌جاری و ۱۰ روستای دیگر در فاز اول این پروژه هم تا پایان سال‌جاری از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان