Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی و به منظور ایمن‌سازی جمعیت دامی استان، اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اقدام به واکسیناسیون گسترده و پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی سنگین علیه بیماری تب مالت بصورت رایگان نموده و حدودا تا پایان آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این بیماری از دو منظر بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است، به همین دلیل اداره کل دامپزشکی استان به روال هر ساله همه جمعیت دامی استان را علیه این بیماری ایمن می‌نماید.

یارویسی افزود: در چندین ساله گذشته با اجرای برنامه‌های مدون مراقبتی و با پوشش گسترده واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری تب‌مالت، شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا به تب‌مالت انسانی در استان بوده‌ایم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در اجرای پروسه ایمن سازی جهت جمعیت دام سنگین استان حدود ۵۰ تیم بخش دولتی و غیردولتی مشارکت دارند و انتظار می‌رود در پایان عملیات که احتمالا اواخر آبان ماه است، بیش از ۵۰ هزار راس گوساله و بالغ بر ۸۰ هزار راس گاو بالغ علیه این بیماری ایمن شوند.

او ادامه داد: عملیات ایمن سازی جمعیت دام سبک استان اعم از روستایی و عشایری از اردیبهشت ماه شروع شده و خوشبختانه با تحقق پیش بینی‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار بره و بزغاله علیه این بیماری واکسینه شده اند.

او از مردم خواست برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت، مصرف لبنیات پاستوریزه را در سبد غذایی خود قرار داده و تحت هیچ شرایطی مواد لبنی سنتی غیر پاستوریزه مصرف نکنند، از مصرف گوشت دام‌هایی که در معابر و غیر از کشتارگاه کشتار می‌شوند خودداری نموده و گوشت مصرفی خود را حتما از مراکزی که مورد تایید دامپزشکی است، تهیه نمایند.

یارویسی گفت: با وجود نظارت‌های مستمر بازرسان بهداشتی دامپزشکی بر تولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، شهروندان می‌توانند با گزارش به موقع از طریق سامانه‌های ارتباطی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ نقش مهمی در کاهش تخلفات بهداشتی داشته باشند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان دامپزشکی کرمانشاه دام و طیور اداره کل دامپزشکی استان استان کرمانشاه جمعیت دامی جمعیت دام ایمن سازی تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام