Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:45:17 GMT

آتش زیر خاکستر کرونا با ۳۰۰۰ آلودگی روزانه در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۴۵۵۸

آتش زیر خاکستر کرونا با ۳۰۰۰ آلودگی روزانه در گیلان

به گزارش «تابناک» به نقل از دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از تزریق واکسن، اظهار کرد: اگرچه واکسیناسیون بعد از تزریق هر دو دوز ایمنی ایجاد می کند، اما این ایمنی صد درصدی نیست.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان انواع جهش یافته ویروس نیز وجود دارد، تصریح کرد: واکسیناسیون در برابر جهش های جدید به ما اطمینان کامل نمی دهد و لذا همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان های تجمع مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ابتلای برخی از افراد واکسن زده به انواع جهش یافته ویروس کرونا حتی به صورت شدید، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها که کل جمعیت را واکسن زده اند نیز همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارند.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه دوز نخست واکسن ایمنی چندانی ایجاد نمی کند، گفت: یک ماه بعد از دوز دوم شاهد ایمنی زایی واکسن هستیم و در برخی از کشورها دوز سوم نیز مطرح شده که بیماران خاص همچون دیابتی ها بعد از شش ماه تا یک سال دوز سوم را تزریق می کنند لذا احتمال تزریق دوز سوم برای بیماران خاص در برنامه وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز شیب نزولی خیز پنجم کرونا در گیلان، یادآور شد: طی شبانه روز گذشته ۱۶۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم و در مجموع ۸۰۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند که ۱۶۷ نفر بدحالند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از ۳۰۰۰ آلودگی جدید روزانه خبر داد و اضافه کرد: این عدد بالا نشان می دهد کرونا مانند آتش زیر خاکستر است و اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم، دچار خیز ششم خواهیم شد؛ متاسفانه شاهد افزایش مسافرت ها به گیلان هستیم و لذا تشدید پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد اعمال ماه صفر میلاد حاتمی گیلان ویروس کرونا واکسیناسیون پروتکل های بهداشتی پیک پنجم کرونا اربعین 1400 پنجشیر بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد اعمال ماه صفر میلاد حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور