Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@11:49:04 GMT

ساخت اولین آسفالت گرافنی جهان در انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۴۷۴۰

ساخت اولین آسفالت گرافنی جهان در انگلیس

در سال‌های اخیر استفاده از گرافن برای تقویت طرح‌های ساختمان سازی افزایش یافته و برای اولین بار در جهان از گرافن برای روکش آسفالت استفاده شده است.

این طرح به طور آزمایشی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت آن و افزایش قابل توجه استحکام آسفالت در آینده از گرافن باز هم برای روکش معابر و خیابان‌های دیگری در انگلیس استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرافن مورد استفاده از یک ورقه اتم کربن که به شکل لانه‌های زنبور مرتب شده شکل گرفته است. این ماده استحکام و انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد و با افزودن آن به موادی مانند آسفالت، دانشمندان امیدوارند عمر مفید جاده‌ها و خیابان‌ها طولانی‌تر شده و هزینه‌های نگهداری آنها کاهش یابد.

اولین بار در سال ۲۰۱۷ ایتالیایی‌ها پیشنهاد افزودن گرافن به آسفالت را مطرح کردند و بررسی‌های آنها نشان داد این کار باعث می‌شود نرمی و شل شدن آسفالت در تابستان کمتر شده و در عین حال از میزان سفتی و آسیب پذیری آن در زمستان نیز کاسته شود.

انگلیسی‌ها در ترکیب جدید آسفالت از نوعی گلوله‌های ریز پلاستیکی نیز استفاده می‌کنند تا انعطاف آن بیشتر شود. این روکش جدید آسفالت فعلاً در یک مسیر ۴.۸ کیلومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش مشرق، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر