Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی گفت: همه از ساره جوانمردی انتظار داشتند که باز هم ۲ طلا در پارالمپیک بگیرد و همین مسئله فشار زیادی را به او وارد کرد. - اخبار ورزشی -

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: سمیرا ارم به عنوان حمایتی، اعزام شده بود و می‌دانستیم همین نتایجی را می‌گیرد که در توکیو رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخصوص رقیه شجاعی هم باید بگویم که تمرکزمان روی بخش ایستاده بود و اتفاقاً او عملکرد خوبی هم در مقدماتی داشت، اما در فینال ناپختگی و کم‌تجربگی از خودش نشان داد و با یک اشتباه کوچک در رده ششم قرار گرفت. شجاعی آینده خوبی دارد و اگر تجربه‌اش بیشتر بود، می‌توانست به مدال برسد.

وی افزود: ساره جوانمردی در حالی اعزام شد که رکوردهای خوبی داشت، اما تحت فشار زیادی قرار گرفته بود. او در پارالمپیک 2016 ریو به دو مدال طلا رسید و همه از کمیته پارالمپیک گرفته تا فدراسیون، خانواده، همسایه، دوست و ... انتظار داشتند او باز هم این کار بزرگ را انجام بدهد. جوانمردی در تمریناتی که در توکیو داشت، آمادگی بسیار خوبی از خود نشان داد. او در فینال نیز بهترین قِلِق را زد، اما در رقابت اصلی احساس کرد که باید همه تیرها را به مرکز بزند. در واقع این فشارها باعث شد که تیراندازی‌اش از فاز اتوماتیک به ارادی تبدیل شود و او در اجرای تاکتیک دچار مشکل شود. من تلاش زیادی کردم که حداقل یک نفر از میان محمدرضا میرشفیعی و مهدی زمانی نیز اعزام شود تا در فینال به جوانمردی کمک کند، اما اجازه این کار را ندادند و هر دو را خط زدند، در حالی که نظر من این نبود.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با بیان اینکه خط خوردن این نفرات با نظر کمیته پارالمپیک صورت گرفت و ملاک خوبی برای خط خوردن‌شان وجود نداشت، گفت: معیار اعزام را رکوردهای به ثبت رسیده در مسابقات جهانی استرالیا در سال 98 اعلام کردند. حتی اگر آن رویداد نیز ملاک قرار داشت، باز هم برخی نفرات دیگر باید در لیست اعزام قرار می‌گرفتند. پس از استرالیا، مسابقات جهانی امارات بود که در آنجا خدیجه رستمی عملکرد بهتری داشت، اما واقعاً نمی‌دانم چرا اعزام نشد.

امیری عنوان کرد: خدیجه رستمی نفر 7 رنکینگ جهانی بود. متاسفانه در دوره قبل از من با لجبازی او را کنار گذاشتند و به این ورزشکار ضربه وارد شد. پس از بازگشت من، تلاش زیادی کردم تا او را به آمادگی برسانم که اتفاقا شرایط خوبی هم ایجاد شد. متاسفانه به من گفتند که تیم ملی از گذشته با 3 بانو تشکیل شده و همین شرایط هم باید در پارالمپیک توکیو باشد. همین مسئله نیز منجر به خط خوردن سایر نفرات حاضر در اردو شد.

وی خاطرنشان کرد: اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه امسال بود که یک رکوردگیری انجام شد. در آن رکوردگیری رستمی 554 امتیاز گرفت، اما ارم 526 یا 528 امتیاز. همان جا اختلاف رکوردها مشخص شد. متاسفانه ملاک‌های مسئولان برای اعزام با ملاک‌های من به عنوان سرمربی تیم ملی فرق داشت. در همان روزهایی گفتند میرشفیعی خط خورده، من به او عنوان کردم که در کناره ساره جوانمردی تیر بزند و به عنوان یک رقیبی که رکوردهای خوبی دارد، او را به چالش بکشد. واقعاً فکر نمی‌کردم میرشفیعی عملکرد خوبی با آن شرایط روحی داشته باشد، اما او آمد و امتیاز 579 را کسب کرد که خیلی خوب بود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که میرشفیعی را خط زدند. در واقع اجازه ندادند بذری را که چند سال کاشته‌ایم، برداشت کنیم.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی گفت: این شرایط به سمیرا ارم نیز ضربه زد. اگر او اعزام نمی‌شد، می‌توانست در رویدادهای بعدی عملکرد خوبی داشته باشد، اما حالا و با ضربه‌ای که ارم وارد شده، کار برایش سخت‌تر از قبل شده است.

امیری در پایان درباره ادامه همکاری‌اش با تیم ملی عنوان کرد: قراردادم 31 شهریور به پایان می‌رسد. درست است که قراردادم تمام می‌شود و شاید مسئولان هم خواهان ادامه همکاری با من نباشند، اما شخصاً باید بگویم امکان ندارد با این وضعیتی که هست، بمانم. البته یک شرط بزرگ وجود دارد که می‌دانم احتمال قبول کردنش بسیار کم است. شرطم این است که هرکسی سهمیه گرفت، اعزام شود، چون من به عنوان سرمربی روی آن ورزشکار حساب می‌کنم و برایش برنامه‌ریزی انجام می‌دهم تا هم به خودش و هم به سایر نفرات در مدال‌آوری کمک کند.

رضایی: مسئولان رشته‌های ناکام نباید کم‌کاری خود را توجیه کنند/ سیاست‌گذاری در اعزام به پارالمپیک باید نهادینه شود

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارالمپیک تیراندازی پاراتیراندازی پارالمپیک 2020 توکیو تیراندازی پاراتیراندازی پارالمپیک 2020 توکیو سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • لیموچی: پرسپولیس تمام شد، فردا بازی داریم!
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم
  • شمسایی: شرط گذاشتم که اگر قهرمان شدیم، قراردادم تمدید شود
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • کری هری کین برای رئال: رو فرم باشم، چند گل میزنم!
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم