Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@18:16:13 GMT

مدارک مورد نیاز ثبت نام سفر اربعین + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۵۴۵۳

مدارک مورد نیاز ثبت نام سفر اربعین + جزئیات

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه‌ای شرایط پیش ثبت نام برای اعزام به پیاده روی اربعین را اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ در این اطلاعیه آمده است:"علیرغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نگردیده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است؛ لذا با لحاظ فرصت اندک باقی مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد به منظور آمادگی‌های لازم، به صورت غیر حضوری موقتا مبادرت به پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) با شرایط زیر نماید:

نداشتن بیماری زمینه‌ای و تزریق هر دو دوز واکسن کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(استعلام‌های لازم برای اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت به صورت سیستمی انجام خواهد شد.)

تأیید اطلاعات هویتی افراد با استعلام از سازمان ثبت احوال (مشخصات افراد در سامانه سماح نمایش داده می‌شود لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مشاهده گردید می‌بایست از طریق اداره ثبت احوال محل سکونت نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.)

دقت در ثبت شماره صحیح گذرنامه و تاریخ انقضای آن، عدم توجه به آن موجب عدم صدور روادید می‌گردد لذا در ثبت شماره گذرنامه نهایت دقت به عمل آید. (گذرنامه می‌بایست حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد.)

چنانچه تعداد افرادی که پیش ثبت نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در اینصورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته نسبت به انتخاب افراد تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد. (با این وصف تأکید می‌نمایند افرادی که قصد دارند با همدیگر اعزام شوند حتماً نسبت به ثبت نام گروهی و در قالب یک گروه اقدام نمایند.)

تأکید می‌نماید پیش ثبت نام به صورت موقت بوده و قطعی نیست و ثبت نام قطعی زایرین منوط به مجوز و شرایط اعلامی دولت عراق خواهد بود.
پس از اعلام مجوز ثبت نام قطعی به افراد منتخب، متقاضیان می‌بایست مجدداً به سامانه سماح مراجعه نموده و نسبت تکمیل فرایند ثبت نام و پرداخت هزینه‌های مربوطه و ثبت نام قطعی اقدام نمایند.

تکمیل موارد ستاره دار در سامانه الزامی است.

باتوجه به بسته بودن مرز‌های زمینی تشرف به عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم اربعین صرفاً از طریق هوایی خواهد بود و داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت مورد نیاز می‌باشد.

به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش ثبت نام صرفاً به صورت غیر حضوری خواهد بود."

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت وزارت بهداشت عراق دولت سفر اربعین اربعین وزارت بهداشت اربعین حسینی پیش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا علت عدم شماره گذاری تاکسی‌های برقی و خودروهای ون و دیگر خودروها از سوی پلیس را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ علی زارع؛ معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس برای شماره گذاری ون‌های شهرداری و خودروهای برقی منعی دارد، اظهار کرد: پلیس هیچ منعی برای شماره گذاری خودروهای برقی و ون‌های شهرداری ندارد.

وی با اشاره به نحوه شماره گذاری خودروهای برقی گفت: همانطور که می‌دانید باید اسناد مجوزی از طرف وزارت کشور برای خودروهای برقی صادر شود و تمامی مدارک کامل باشد تا بشود این خودروها را شماره گذاری کرد، همچنین باید این خودرو به پلیس راهور معرفی شود تا پلیس طبق مدارک اقدام به شماره گذاری خودروهای برقی کند.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور خاطرنشان کرد: پس بنابراین اگر مدارک یک خودروی کامل باشد پلیس هیچ منع و مشکل قانونی برای شماره گذاری این خودروها ندارد و اگر خودرویی شماره گذاری نمی‌شود علتش کامل نبودن مدارک است.

سرهنگ‌ زارع در ادامه یادآور شد: همچنین برای شماره گذاری ون‌های شهرداری هم منعی وجود ندارد، در گذشته تعدادی از این ون‌ها که مدارکشان کامل بوده است، شماره گذاری شده‌اند، اکنون برای باقی ون‌ها اگر مدارک کامل باشد پلیس سریعا اقدام به شماره گذاری این خودروها می‌کند، چراکه این خودروها قرار است در حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته دلیل دیگر پلیس برای تسریع در شماره گذاری خودروهای حمل و نقل عمومی این است که این خودروهای جدید می‌توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور گفت: پس بار دیگر تکرار می‌کنم که اگر اسناد خودرویی به ویژه خودرویی که قرار است در حمل و نقل عمومی استفاده شود، کامل باشد و مصوبه شورای عالی ترافیک (برای خودروهای حمل و نقل عمومی) را داشته باشند و همچنین گواهی‌ها و مدارک اداره محیط زیست و اداره استاندارد را هم داشته باشد پلیس هیچ منعی برای شماره گذاری خودروها ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • پولادگر: اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد/نگران بودجه هستیم
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!