Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شهامت روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح‌های راه روستایی استان در قالب تعداد ۱۵ قرارداد در حال انجام است که تکمیل آن نیازمند ۹۵۳ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: امسال برای راه های روستایی استان هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی در قانون بودجه مصوب شده است که در انتظار ابلاغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی پیش بینی کرد: تا پایان مهر ماه امسال عملیات آسفالت حداقل ۱۵ کیلومتر راه روستایی استان انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم درباره طرح ابرار اظهار داشت: در قالب این طرح برای احداث و تکمیل ۱۳۷ کیلومتر راه روستایی، با ماشین آلات راهداری و در قالب گروه‌های امانی، هدف گذاری شده است.

شهامت اظهار داشت: همچنین برای ساخت ۳۸ کیلومتر نیز قرارداد جدید منعقد شده است که ارزش آن  ۴۳۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: تلاش داریم تا با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی و اعتبارات قیر رایگان امسال طول اجرای آسفالت در راه های روستایی به ۱۰۰ کیلومتر برسد که تا این لحظه اعتبارات تامین قیر ۱۴۰۰ ابلاغ و اجرایی نشده است. 

شهامت با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت قیر و تخصیص اسناد ۲ و ۳ ساله برای تامین اعتبار اجرای طرح های راهسازی گفت: این امر هزینه تمام شده انجام عملیات آسفالت را بالا برده و سبب بروز مشکلاتی در حوزه پیمانکاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در سال مالی جاری،  اعتبار ملی راه های روستایی در قانون بودجه حذف شده است اما تلاش داریم تا از ظرفیت های دیگر همچون بسیج سازندگی، بنیاد علوی، اعتبارات استانی راه روستایی، تهاتر بانکی و اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم.  

خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۳ کیلومتر راه روستایی دارد کهحدود ۴۴ درصد این راه ها آسفالت و باقی خاکی است. 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد خراسان شمالی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد خراسان شمالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد خراسان شمالی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد

معاون آب منطقه‌ای خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سهم سدهای استان از بارش اخیر ناچیز بوده است، گفت: میزان ذخیره آب به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، وحید واسطه اظهار کرد: بارندگی اخیر در این استان تأثیر چندانی بر ذخایر سدها نداشته و در مجموع ۵۱۰ هزار متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است.

وی افزود: بیشتر روان‌آب ایجاد شده بر اثر بارندگی در مناطق خارج از حوضه آبریز سدها بود و در سایر بخش‌ها نیز بارندگی روی داده در استان به صورت ملایم بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های بهاره در استان، میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای، حدود ۲۱۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارندگی میانگین بلند مدت استان که حدود ۲۲۰ میلی‌متر بوده، حدود ۴ درصد کمتر است.

واسطه ادامه داد: بارندگی‌ها از ابتدای سال جاری رشد مناسبی نسبت سال قبل داشته که در حوزه نیاز اراضی کشاورزی استان مؤثر بوده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد ذخایر سدهای استان با توجه به کم بارشی طی چند سال اخیر، تصریح کرد: در شرایط کنونی ۲۲ درصد حجم مخازن سدهای استان آب دارد و ۷۸ درصد این مخازن خالی است.

وی تصریح کرد: این مقدار ذخیره آب در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته نیز کمتر است که این شرایط، ضرورت توجه بیشتر به مدیریت مصرف را خاطرنشان می‌سازد.

کد خبر 751183

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید