Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس _ همدان: همدان و فرهنگ دو عنوان در کنار هم هستند که پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را می‌سازند، پایتخت تاریخی که برگرفته از فرهنگ همین مردم است و فرهنگی که برای مردش تمدن‌آفرین شده است.

وقتی از فرهنگ سخن می‌گوییم اغلب کارهای نرم‌افزاری به ذهنمان خطور می‌کند غافل از اینکه همین کارهای فرهنگی و هنری نیازمند زیرساخت‌هایی هستند که تحول‌آفرین عرصه فرهنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدان از سال‌های سال قبل و شاید از دهه ۸۰ پروژه‌های فرهنگی دارد که هنوز به سرانجام نرسیده است، هر گاه با رفتن و آمدن مدیری در عرصه فرهنگ، سخنی از این پروژه‌ها می‌شود و مجدد در گیرودار تخصیص اعتبار و پیچ و خم اداری قرار می‌گیرد و اینگونه است که پروسه باز هم طولانی می‌شود و طولانی.

پروژه‌های فرهنگی که هر یک گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی را پوشش داده و بر غنای برنامه‌های فرهنگی می‌افزاید گاهی اجرای آنها چنان زمان‌بر و طولانی می‌شود که یادمان می‌رود در شهر چه پروژه‌هایی به خواب رفته است!

موزه‌ هنرهای معاصر، پردیس سینمایی، تالار بزرگ شهر، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و... از جمله پروژه‌هایی است که سال‌هاست چشم‌انتظار به ثمر رسیدن آنها هستیم اما هنوز خبری از اتمام آنها نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با فارس به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و اظهار کرد: برای پروژه موزه هنرهای معاصر همه مدیران اعم از استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل ارشاد و... با جدیت پیگیر هستند و پروژه در دست اجراست.

پروژه‌ موزه هنرهای معاصر در دست اجراست

داوود ابوترابی با بیان اینکه با وجود گذشت ۱۲ سال از اجرای موزه هنرهای معاصر طی دو سال گذشته ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت افزود: در دو سال اخیر پیشرفت موزه هنرهای معاصر به ۴۲ درصد رسیده و تا پایان مهرماه اسکلت‌بندی ساختمان تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از اسکلت‌بندی نمای ساختمان مدنظر است افزود: در طبقات پایین ساختمان موزه هنرهای معاصر خرده کاری هم انجام شده که با احتساب این موارد پیشرفت پروژه به ۵۵ درصد می‌رسد.

معاوت توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه این پروژه نیازمند ۶۲ میلیارد تومان اعتبار است گفت: این پروژه امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار دارد، کار نیز در حال انجام است که به احتمال زیاد ساختمان آن به اتمام برسد.

نقشه تالار بزرگ ۱۲۰۰ نفری اصلاح می‌شود

وی در ادامه به وضعیت تالار بزرگ شهر پرداخت و گفت: متاسفانه این پروژه از سال ۸۸ که مصوب سفر رییس جمهور وقت بود، تاکنون معطل مانده در حالی که زمین مشخص شده و گودبرداری صورت گرفته و ۳.۵ میلیارد تومان هم هزینه شده است اما مجدد کار خوابید.

ابوترابی ادامه داد: در نقشه‌کشی این پروژه متاسفانه زمین به دو سالن ۵۰۰ نفره تقسیم شد اما با پیگیری موفق شدیم بعد از سال‌ها نقشه آن را به مشاور بدهیم و اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه ملی است تصریح کرد: مقرر شده است نقشه این پروژه اصلاح شود و سالن ۱۲۰۰ نفری که پیشنهاد ماست، اجرایی شود، در کنار آن سال‌های جنبی نیز ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه این پروژه نیازمند اعتبار زیادی است افزود: در حال حاضر پروژه از حالت تعلیق خارج شده و با اصلاح نقشه به سمت اجرایی شدن حرکت می‌کند.

پروژه پردیس سینمایی بلاتکلیف مانده است

وی در ادامه در خصوص پروژه پردیس سینمایی بیان کرد: در این پروژه متاسفانه با وجود پای کار آمدن بخش خصوصی، زمین معرفی شده شهرداری تحویل نشد درحالی که شرکت سیمافیلم هم دنبال سرمایه‌گذاری بود.

ابوترابی با بیان اینکه سه نقطه زمین در تپه حاج عنایت، شهرک مدنی و حیدره برای این پروژه پیشنهاد شد افزود: طبق توافق صورت گرفته زمین تپه حاج‌عنایت را انتخاب کردیم اما هنوز محقق نشده و پروژه بلاتکلیف مانده است.

مجتمع فرهنگی و هنری فامنین ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد

وی به پروژه مجتمع فرهنگی و هنری فامنین نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه از راه و شهرسازی تحویل بسیج سازندگی شده و سفت‌کاری آن تمام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد: این پروژه ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد و خوشبختانه اکنون فعال است، با پیگیری فرمانداری و نمایندگان مجلس اگر اعتبار اختصاص یاید، امسال قسمت اعظم سفت‌کاری پیش می‌رود.

مجتمع‌های فرهنگی و هنری تجهیز می‌شود

وی در خصوص سایر پروژه‌های عمرانی نیز گفت: امسال ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف تعمیر و تجهیز مجتمع‌ها در استان شده است.

ابوترابی یادآور شد: سال گذشته نیز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری تخصیص یافت که اتفاقات خوبی را برای مجتمع‌ها رقم زده است.

واگذاری سالن‌های مجتمع آوینی و بوعلی به بخش خصوصی

وی با اشاره به واگذاری سالن‌های مجتمع فرهنگی آوینی و بوعلی به بخش خصوصی عنوان کرد: خوشبختانه از واگذاری سالن‌های آوینی یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از سالن‌های بوعلی یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون آورده بخش خصوصی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: ظرفیت سالن سینمایی مجتمع شهید آوینی به خاطر نداشتن برخی تجهیزات بلااستفاده بود که به بخش خصوصی واگذار شد و به زودی این سالن تجهیز و افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری آن ۳۶۰ صندلی به ظرفیت سینماها اضافه می‌شود.

مجتمع فرهنگی و هنری شیرین‌سو ساخته می‌شود

وی یادآور شد: در شهر شیرین‌سو نیز طبق مصوبه فرمانداری کبودراهنگ، ۲ هزار متر زمین در اختیار قرار گرفته و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده تا مجتمع فرهنگی و هنری این شهر ساخته شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مجتمع شیرین‌سو در صورت تحویل قطعی زمین و تایید شورای برنامه‌ریزی استان و سازمان مدیریت با اعتبار مصوب شهرستان اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۵ مجتمع فرهنگی و هنری در استان وجود دارد که امیدواریم با کاهش روند شیوع کرونه بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: پروژه های فرهنگی همدان پردیس سینمایی همدان موزه هنرهای معاصر همدان اعتبارات فرهنگی همدان میلیارد تومان اعتبار مجتمع فرهنگی و هنری موزه هنرهای معاصر فرهنگی و هنری پردیس سینمایی میلیون تومان بخش خصوصی پروژه ها مجتمع ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند