Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان موجب احیای امید در جامعه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ؛ سومین جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان ایلام صبح امروز با حضور معاون سیاسی‌امنیتی استاندار ایلام، مدیرکل امور جوانان و تعدادی از مدیران سایر دستگاه‌ها در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه فعالیت‌های مرکز منش (مرکز نوآوری و شتابدهی امور جوانان)، ارائه طرح دوره جامع آموزش کشاورزی در شهرستان دهلران و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

جلوگیری از ناامیدی جوانان

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار ایلام در این جلسه با بیان این‌که جوانان سرمایه‌های کشور هستند اظهار داشت: دشمن به‌دنبال ناامید کردن جوانان است و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند با فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان به احیای امید در جامعه کمک کنند.

فتاحی در ادامه افزود: متولیان امور فرهنگی در سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید جهت ترویج ازدواج آسان در جامعه تلاش نمایند.

این مسئول با اشاره به فعالیت 502 سازمان مردم‌نهاد در استان اضافه کرد: 79 سازمان مردم‌نهاد استان در حوزه ورزش و جوانان فعالیت دارند که در سال گذشته با انعقاد 52قرارداد 600 میلیون اعتبار به این سازمان‌ها تخصیص داده شده‌است.

لزوم تلاش برای حل مشکلات جوانان

مدیرکل امور جوانان استان ایلام در این جلسه با بیان این‌که 213 هزار نفر از جمعیت استان ایلام را جوانان تشکیل می‌دهد اظهار داشت: با توجه به این‌که 105 هزار نفر از این جمعیت را بانوان و 108هزار نفر را آقایان تشکیل می‌دهند می‌توان گفت تعادل مطلوبی جهت ازدواج جوانان در استان وجود دارد که باید تلاش شود با اشتغال‌زایی و برطرف کردن مشکلات جوانان زمینه ازدواج آنان فراهم شود.

مظفر علی‌شائی با اشاره به این‌که نرخ بیکاری در کشور 6/9 درصد است اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان ایلام پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود 7/6 درصد است.

این مسئول در ادامه به نرخ 95/6 درصدی ازدواج در کشور اشاره کرد و بیان داشت: نرخ ازدواج در استان ایلام 3/7 درصد است که این آمار نشان‌دهنده تمایل بالای جوانان استان به ازدواج است.

مدیرکل امور جوانان استان ایلام ادامه داد: با توجه به این‌که بیکاری زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اقتصادی،‌ اجتماعی و غیره است باید تلاش شود با مهارت‌آموزی از طریق مراکز فنی‌حرفه‌ای زمینه اشتغال جوانان در جامعه فراهم شود.

اقدامات انجام شده جهت اشتغال جوانان کارآفرین

سید غلامرضا حسینی رئیس جهاد دانشگاهی استان ایلام نیز در این جلسه با بیان این‌که مرکز نوآوری و شتاب دهی جوانان استان ایلام اقدامات مؤثری جهت تقویت جوانان کارآفرین انجام داده افزود: تجاری‌سازی و تولید محصول و همچنین بازاریابی تولیدات کارآفرینان از جمله اقداماتی است که توسط جهاد دانشگاهی جهت اشتغال و کارآفرینی جوانان انجام‌شده است.

این مسئول در ادامه به ارائه مشاوره جهت اشتغال و تولید محصولات کارآفرینان اشاره کرد و گفت: جوانان می‌توانند بخشی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی را برطرف نمایند و باید تلاش شود از این ظرفیت استفاده شود.

فعالیت 79 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان

معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام نیز در این نشست به ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در استان ایلام اشاره کرد و گفت: 79 سازمان مردم‌نهاد در استان ایلام در حوزه جوانان فعال است که طی سال گذشته برنامه‌های مختلفی در طرح‌های کارآفرینی و خلاقیت، برنامه‌های مناسبتی، برنامه‌های اوقات فراغت و غیره توسط این سازمان‌ها برگزار شده‌است.

محمدرضا تردست اضافه کرد: شهرستان ایلام با 48 سازمان مردم‌نهاد بیشترین آمار این سازمان‌ها را در استان به خود اختصاص داده‌ و در سال جاری برای هر شهرستان تاسیس 3 سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، کارآفرینی، عدالت آموزشی، محیط‌زیست، امور بانوان هدف‌گذاری شده‌است.

اجرای طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش و جوانان در روز 31 شهریور کنگره ملی بزرگداشت شهید مدنی|عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: مجمع جوانان و پیشاهنگان خدمت و شهادت تشکیل شود همزبانی عجیب مشاور "دهه هشتادی‌ها" با نوجوانان / صدا کردنِ امام حسین با کلمه‌ «جذاب» بی‌ادبی نیست!

تلاش برای افزایش تولید محصولات کشاورزی

در پایان این جلسه نیز زهرا نوری دبیر سازمان مردم‌نهاد مؤسسه رویش فردا با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان دهلران در زمینه کشت محصولات کشاورزی اظهار داشت: 50 درصد از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود اما متأسفانه با کمبود آموزش و آگاهی در خصوص کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان مواجه هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که سالانه 150هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان تولید می‌شود اظهار داشت: در تلاشیم آموزش‌های علمی و تخصصی لازم دراین‌باره در شهرستان دهلران ارائه شود تا شاهد رشد تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان باشیم.

در پایان این جلسه نیز از دستگاه‌های برتر در حوزه اشتغال‌زایی جوانان تجلیل شد.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امور جوانان استان ایلام زمینه اشتغال جوانان سازمان مردم نهاد محصولات کشاورزی استان ایلام باید تلاش دستگاه ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است