Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@17:12:15 GMT

رونمایی از کتاب نشست های قضایی دادگستری هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۵۷۸۶

رونمایی از کتاب نشست های قضایی دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» مبنی بر اینکه پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قله علم و هم برای حل مسائل جاری کشور باشد، تصریح کرد: از آنجا که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، احقاق حق و اجرای عدالت، رسالت اصلی دستگاه قضائی است، لذا برای رسیدن به این مهم، موارد بسیاری از جمله وجود منابع انسانی متعهد، متبحر، عالم و آگاه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه منابع انسانی، سرمایه اصلی هر دستگاه است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه معاونت منابع انسانی دادگستری کل هرمزگان در امر آموزش قضات، کارکنان اداری، ضابطان دادگستری و کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف به موازات رویکرد پژوهش محور، عملکرد بسیار مناسب و مطلوبی داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان به اهمیت برگزاری نشست‌های قضائی نیز اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نشست‌های پربار علمی در کنار صدور آرای قضائی متقن، هسته اصلی ایجاد رویه قضائی را شکل می‌دهند و بر همین اساس تا کنون نشست‌های قضائی متعددی در حوزه‌های مختلف استان برگزار شده که حاصل گردآوری نتایج آن، تدوین، چاپ و انتشار کتاب نشست‌های قضائی دادگستری کل استان هرمزگان است.

وی در پایان از تشکیل کمیته مطالعات حقوقی، اظهارنظر علمی پیرامون پیش‌نویس دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و لوایح و برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی، کمیته‌های علمی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تدوین نقطه نظرات قضات پیرامون مهم‌ترین نکات کاربردی حقوقی و قضائی و برگزاری جشنواره آرای برتر، به عنوان دیگر اقدامات علمی و پژوهشی معاونت منابع انسانی دادگستری استان هرمزگان نام برد.

کتاب نشست‌های قضائی دادگستری هرمزگان به انضمام ۱۶ فقره نشست قضائی منتخب دبیرخانه مرکز آموزش قوه قضائیه در تیراژ هزار نسخه، تدوین و منتشر شده است.

کد خبر 5303581

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علی صالحی بندرعباس دستگاه قضایی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه زلزله عکس استانها اربعین حسینی ایلام نشست های قضائی منابع انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان