Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@14:53:38 GMT

طالبان سکوت خود را درباره ۱۱ سپتامبر شکست

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۵۸۶۱

طالبان سکوت خود را درباره ۱۱ سپتامبر شکست

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: این گروه ۲۰ سال قبل به آمریکا اطلاع داده بود که آماده همکاری جهت تحقیق درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر است.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، سهیل شاهین در قطر اظهار کرد: طالبان ۲۰ سال قبل اعلام کرد که آماده همکاری با آمریکا جهت تحقیق درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به یاد می‌آورم که ما این حادثه را محکوم کردیم. "عبدالسلام ظریف" سفیر ما در پاکستان بود و من دستیار او بودم. یک نشست مطبوعاتی برگزار شد و این حادثه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای پی بردن به واقعیت پشت صحنه این حادثه همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ادامه داد: طالبان ۲۰ سال پیش از واشنگتن خواست که این مسئله را از طریق گفت‌وگو و نه با تهاجم حل کند. وی افزود که القاعده، گروه تروریستی مسئول آن حملات به افغانستان در مورد آن حادثه هشداری نداده بود، در نتیجه طالبان که در آن برهه در افغانستان حکومت می‌کرد، غافلگیر شد.

شاهین افزود: این جنبش به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی اجازه نمی‌دهد تا اهداف خود را در افغانستان دنبال کنند.

کد خبر 521637

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان 11 سپتامبر سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان طالبان افعانستان گروه طالبان اخبار طالبان افغانستان جنگ طالبان پیشروی طالبان در افغانستان افغانستان طالبان حمله طالبان پنجشیر طالبان هیئت سیاسی طالبان طالبان وارد کابل شد پنجشیر افغانستان طالبان طالبان کابل اخبار طالبان طالبان افغانستان القاعده حادثه ۱۱ سپتامبر عکس ۱۱ سپتامبر فیلم حادثه ۱۱ سپتامبر ۱۱ سپتامبر در دلار اسامه بن لادن و ۱۱ سپتامبر اسناد سری 11 سپتامبر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است