Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان گلدهی نهال گردو ژنوتیپ رویال مشابه نهال گردو پدرو آمریکای ست. هیچ کدام از درختان دیرگل ویژگی خودگرده افشانی را ندارد ، اما نهال گردو ژنوتیپ رویال با دیگر گردو ها متفاوت بوده و خودگرده افشان است. باردهی این نهال گردو جانبی ، 100% است ، به این معنی که بسیار بارور است تا حدی که تناژ دو برابر رقم دیرگل چندلر را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به جز اینکه که این گردو تناژ بالایی دارد ، دارای میوه با درصد مغزی است بیش از 65 درصد ، قابل ذکر است نهال گردو چندلر و فرنور زیر 47% درصد مغز آن هاست.

بر خلاف نهال گردو چندلر و فرنور ، این رقم زودخزان می باشد ، به این معنی که تحت تأثیر سرمای پاییز قرار نمی گیرد و در مناطقی با سرمای شدید زمستان مقاوم می باشد.

نکته: 6 تن گردو با 65٪ مغز به معنای 4 تن مغز گردو است ، در حالی که چندلر با 3 تن گردو با 47٪ مغز 1.5 تن مغز خواهد داشت ، خودتان داوری کنید ، 150 میلیون درآمد چندلر و فرنور یا 400 میلیون نهال گردو ژنوتیپ رویال !!!

نکات مهم برای ایجاد باغ گردو ژنوتیپ رویال با عملکرد زیاد:

باغداران عزیز ، به نکات زیر توجه کنید تا در خرید نهال گردو جهت احداث باغ گردو فریب نخورید:

نهال گردو گلدهی اش دیرهنگام است (به قولی دیر گل است). گردو بسیار پربار است. گردو خیلی درشت است. وقتی به نتیجه نهایی برسیم همه اینها برای ما مهم خواهد بود.

فکر کنید خشکباری ها و قنادان چند تن مغز گردو از شما سفارش داده اند.

این بار ، نظر خود را در مورد همه طرح ها تغییر خواهید داد ، اگر از یک هکتار باغی با 4 تن گردو خشک در یک زمان یک و نیم تن مغز (به دلیل درصد کمی مغز) از باغ دیگر 4 تن از باغ گردو خشک یک هکتاری 3 تن مغز گردو بدهد.

اختلاف در چه جیزیست؟

تناژ خشک گردو در هر دو باغ یکسان است و عکس ها و ظاهر درخت ها یکسان است ، اما وقتی نوبت به برداشت مغز باغ دوم می رسد ، تناژ باغ دوم دو برابر می شود و درآمد دو برابر می شود.

برای روشن شدن شرایط ، اجازه دهید نگاهی به برخی از نکته های مهم در مورد ساخت باغ گردو بیندازیم:

گردو دیر شکوفا می شود ، اما به دلیل آب و هوا ، در اکثر مناطق هیچ مورد تجاری وجود ندارد. گردو بسیار پربار اما ریز است که هیچ مورد تجاری ندارد و جزیی از ارقام نیست. گردو بسیار بزرگ است ، اما مغز در دسته تجاری گردو نیست. شروط احداث باغ گردو پیوندی از بهترین گونه های نهالستان آرمین قاسمی:

چرا نهال گردو پیوندی را باید کاشت؟ چرا تأثیر نهال گردو بذری حداقل است؟ چرا حتی یک باغ پیوندی نسبتاً خوب گردو بسیار موثر است؟

بیشتر یا همه باغات بارور گردو در کشور درختان بذری گردو هستند که ویژگی های خوبی ندارند و عملکرد سالانه در هکتار کمتر از یک تن است.

وقتی در یک باغ بزرگ گردو 7 در 7 قدم می زنید ، این امر باید برای همه شما اتفاق بیفتد. اکثر گردو میوه های بسیار کمی دارند و هر باغ دارای یک سری محصولات متوسط ​​است ، با چند درخت که هر سال محصول خوبی را تولید می کنند.

در این باغهای گردو بذری با 200 درخت، اکثر درختان کمتر از 5 کیلوگرم گردو خواهند داشت و بسیاری از آنها از کارایی باغ بذری به کمتر از یک تن میرسد.

به نظر ما ، نهال های گردو بذری به واسطه ارزان بودن خوب است اما برای کاشت محدود و مقادیر کم ، بنابراین اگر نهال های بی کیفیت را مشاهده کردید ، به راحتی توسط یک کشاورز که نحوه پیوند را نیز می داند ، می توانند آنها را تغییر دهید.

اما در همان باغهای غیرتجاری درختان تکی نیز وجود دارد که حداقل 15-20 کیلوگرم گردو تولید می کنند.

چرا نهال گردو پیوندی پربازده و مقاومتش به سرما زیاد است !!!

با محاسبات آسان ریاضی ، می توانیم ببینیم که اگر همه درختان باغ شبیه این درخت زیبا و بی نام در باغ ما باشند ، امسال 4 تن گردو خشک را به جای یک تن برداشت می کردیم.

در مرحله بعد، این واقعیت را در نظر بگیریم که درختانی وجود دارند که بین 30 تا 35 کیلوگرم محصول خشک را در فاصله 7 در 7 به جای 20 کیلوگرم تولید می کنند.

و اگر باغ خود را از درختان پیوندی جداگانه بسازیم ، برداشت ما به راحتی به بیش از 6 تن می رسد.

انواع طرح های کاشت نهال گردو طرح کاشت درخت گردوی لترال 100٪ پربار و زودبارده مثل نهال گردو ژنوتیپ رویال 8 با تاج کوچک

در این وضعیت ، ما به طور متوسط ​​300 درخت در هکتار می کاریم و از سال 5 باغ ما اقتصادی خواهد بود و تا ده سالگی 15 تا 20 کیلوگرم گردو خشک از هر درخت جمع آوری می کنیم که تقریباً 6 تن در هکتار می باشد.

در این شرایط ، ما می توانیم 5 هکتار از زمین خود را در مقایسه با میزان آبی که داریم و آخرین برداشت خود از این ملک (هر ملک آب خود را هزینه می کند ، کشت کنیم و در واقع اکنون فقط 5 هکتار زمین و 5 خشک و هکتار استفاده نشده) 30 تن گردو در 10 سال در باغ خواهد بود.

طرح کاشت تاج های بزرگ درختان از نوع ژنوتیپ رویال 21 لترال 50% و پربازده

در این مدل ما می توانیم 100 تا 150 درخت در هکتار بکاریم ، در این مثال ما 150 درخت را در نظر داریم ، با این حال ما می توانیم هر 10 هکتار زمین را طبق گردو کشت کنیم.

بر روی 8 متر مربع از درختان ، این گونه ها بین 10 تا 12 سالگی به اوج رشد و باردهی خود می رسند و هر درخت به طور متوسط ​​30 کیلوگرم گردو خشک دارد که معادل 4.5 تن در هکتار است که آخرین محصول ما است. برداشت از این دارایی کشاورزی  45 تن گردو خشک می شود.

حالا دو طرح را تطبیق میدهیم:

مدل اول ، اگرچه عملکرد در هکتار 6 تن و 1.5 تن بیشتر از مدل قبل  بود، اما در آخر درآمد اقتصادی نسبت بسیار کمتری نشان می دهد ، یعنی عملکرد آن 15 تن کمتر از مدل دوم است.

باغداران همچنین باید توجه داشته باشند که درختان تاج بزرگ گردو به دلیل توزیع منظم میوه ها در شاخه ها و در دسترس بودن برگ ها و میوه های پوشیده از برگ در معرض آفتاب ، در برابر گرمای سوزان تابستان مقاوم هستند.

 ما همیشه در مناطقی که همراه خشکسالی مشکل کم آبی در تابستان وجود دارد ، با گرمای شدید مشکل داریم.

مقاوم در برابر کم آبی:

30 تا 40 کیلوگرم گردو خشک برای رقم ژنوتیپ گردو با سایه کمتر از 64 متر مربع.

چرا این همه محصول؟

درصد بالایی از خود گرده افشانی. لترال بودن ، با میوه های دو یا چهارگانه. داشتن یک محصول متوسط ​​(اندازه از 12 تا 14 گرم) ، با درصد مغز بالای 55 و قابلیت فروش بالا در بازار. تقسیم صحیح جوانه ها و هرس طبیعی درخت. نیازی به کوتاه کردن ندارد.

ما در نهالستان رویال نهال به این باور رسیده ایم و با تکثیر تک رقم گونه های استثنایی خود به این هدف می رسیم.

بازده زیاد نهال گردوهای پیوندی گلخانه نهال پیوندی گردو با انجام اصلاحات، رشد و انتخاب بهترین درخت ها در منطقه سردسیر میاندواب کار خود را آغاز نموده ایم.

سپس با پیوند برای تولید نهال های با کیفیت و پربازده به تکثیر زیاد آن در یک مکان کنترل شده اقدام کردیم.

جهت خرید انواع نهال گردو ژنوتیپ رویال با قابلیت ارسال به سراسر کشور با 09141811520 تماس گرفته و یا به سایت royalnahal.com  سر بزنید.

کد خبر 1554339

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کیلوگرم گردو گردو بسیار باغ گردو گردو خشک میوه ها تن گردو تن مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کتاب‌های الکترونیکی به‌طور فزاینده‌ای در بین خوانندگان محبوب شده‌اند. چاپ دیجیتال مدتی است که رواج پیدا کرده و گسترده شده است. اگرچه کتاب‌های چاپ شده با جلد گالینگور به دلیل اصالت و احساس در دست داشتن یک کتاب واقعی طرفداران زیادی دارد، کتاب‌ الکترونیک از نظر سهولت حمل بسیار کاربردی‌تر هستند. اجازه دهید در ادامه برخی از مزایای کتاب‌های الکترونیکی را با هم ببینیم.

مزایای کتاب الکترونیک

کتاب‌های الکترونیکی مزایای زیادی نسبت به کتاب‌های چاپی دارند. آنها مقرون‌به‌صرفه، راحت، قابل حمل و سازگار با محیط زیست هستند. آنها همچنین چندین گزینه سفارشی‌سازی، ویژگی‌های دسترس‌پذیری، دانلود کتاب صوتی و عناصر چندرسانه‌ای را ارائه می‌کنند که در کتاب‌های چاپی در دسترس نیستند. علاوه بر این، کتاب‌های الکترونیکی مزایای متعددی را برای یادگیری و آموزش فراهم می‌کنند. درحالی‌که کتاب‌های چاپی همیشه پیروان وفاداری خواهند داشت، مزایای کتاب‌های الکترونیکی آن‌ها را به جایگزینی جذاب برای خوانندگان تبدیل می‌کند.

داشتن یک کتابخانه روی یک دستگاه الکترونیک

کتاب‌های الکترونیکی قابل حمل و سبک هستند. به جای حمل چندین کتاب حجیم، یک کتابخوان الکترونیکی می‌تواند هزاران کتاب الکترونیکی را در خود جای دهد که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. یک دستگاه برای خواندن هر تعداد کتاب که می‌خواهید کافی است. به‌ویژه دانشجویان بیشترین بهره را از آن می‌برند. زیرا مجبور نیستند هر روز یک کیف پر از کتاب حمل کنند. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا کتاب‌های زیادی را در دستگاه ذخیره کند.

قابل دسترس در همه جا

کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان دانلود و برای استفاده‌های بعدی ذخیره کرد. همچنین می‌توان کتاب‌ الکترونیک را با خود حمل کرد و در هر زمانی آن‌ها را بخواند. افراد می‌توانند در خانه و حتی در سفر مطالب آموزشی را مرور کنند. برخی از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی دارای گزینه دسترسی آفلاین هستند که به افراد امکان می‌دهد حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت از آن استفاده کنند.

برخلاف کتاب‌های چاپی که باید از کتابفروشی سفارش داده یا خریداری شوند، خوانندگان می‌توانند به‌راحتی در هر زمان و هر مکان اقدام به خرید کتاب الکترونیک کنند.

به روز رسانی آسان

محتویات کتاب‌های الکترونیکی عمدتا مبتنی بر فضای ابری هستند. به این معنی که می‌توان آن را در هر زمان به‌روزرسانی کرد. نویسندگان و ناشران همیشه می‌توانند اطلاعات به‌روز را اضافه کنند و آخرین محتوای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار دهند. این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ مجدد و زمان درگیر در فرآیند می‌شود.

محتوای قابل اشتراک گذاری

محتویات کتاب‌ الکترونیک را می‌توانید با چندین کاربر به اشتراک بگذارید. ویژگی اجتماعی کتاب‌های الکترونیکی امکان اشتراک‌گذاری و پسندیدن محتوا را فراهم می‌کند که در مورد کتاب‌های چاپی امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید انواع کتاب‌های الکترونیکی را همزمان با افراد زیادی به اشتراک بگذارید.

تجربه واقعیت افزوده

واقعیت افزوده، تجربه کتاب‌های الکترونیکی را به سطحی کاملا جدید رسانده است. اکنون می‌توان متون و تصاویر را با یک تصویر سه‌بعدی تقویت شده که بر روی صفحه نمایش کاربر ظاهر می‌شود، جاسازی کرد. خوانندگان می‌توانند یک مدل سه‌بعدی کامپیوتری از تصویر را مشاهده کنند که خواندن و یادگیری را تجربه‌ای بسیار فراگیرتر می‌کند. بسیاری از موسسات و سازمان‌های آموزشی این فناوری را در کتاب‌های الکترونیکی خود به کار می‌گیرند تا تجربه کاربر را افزایش دهند.

راحتی در خواندن

این روزها کتاب‌ الکترونیک دارای ویژگی‌هایی است که می‌توانید روشنایی صفحه را بر اساس زمان روز و بسته به ترجیحات خود تنظیم کنید. بسیاری از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی حتی ویژگی‌هایی را در تاریکی مطالعه کرده‌اند، با نورهایی که به چشمان شما فشار نمی‌آورند و همچنین باعث ایجاد مزاحمت برای اطرافیان شما نمی‌شوند. کاربران حتی می‌توانند فونت متن را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند اندازه فونت را افزایش یا کاهش دهند. اساسا کتاب‌های الکترونیکی تضمین می‌کنند که به چشمان شما آسیبی وارد نمی‌شود.

قابلیت صوتی کتاب‌ الکترونیک

برخی کتاب‌های الکترونیکی دارای ویژگی‌های تبدیل متن به گفتار یا خواندن با صدای بلند هستند. این امر به افراد امکان می‌دهد اگر برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی بیش از حد شلوغ هستند، مثلا در حین رانندگی یا در حین انجام برخی کارها، به آن گوش دهند. این ویژگی کتاب صوتی همچنین برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی یادگیری یا اختلال بینایی مفید است. همچنین برای کمک به کاربر در درک نحوه تلفظ یک کلمه خاص مفید است.

عناصر تعاملی

گنجاندن ویژگی‌های تعاملی در کتاب‌های الکترونیکی، تجربه خواندن را جذاب‌تر می‌کند. کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان با صدا و فیلم جاسازی کرد. پیوندهای خارجی را می‌توان برای ارائه اطلاعات اضافی گنجاند. کاربر حتی می‌تواند یک صفحه خاص از کتاب‌ الکترونیک را نشانه‌گذاری کرده یا یک کلمه را به روشی سریع و بدون زحمت پیدا کند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا حاشیه نویسی کنند. چندین ویژگی تعاملی از این دست وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای بهبود تجربه کلی خواندن گنجاند.

کتاب‌های الکترونیکی سازگار با محیط زیست هستند

آن‌ها فرآیند چاپ کاغذ را کاملا حذف و در هزینه چاپ برای ناشران صرفه‌جویی می‌کنند. تقریبا 2.2 میلیون کتاب هرساله با استفاده از حدود 3 میلیون درخت منتشر می‌شود. اگر قرار بود این کتاب‌های کاغذی با یک کتاب دیجیتال جایگزین شود، می‌توان تمام آن درختان را از قطع شدن نجات داد. جدای از قطع درختان، با حمل مواد اولیه، فرآیند تولید و حمل‌ونقل نهایی بر میزان تولید کربن نیز اضافه می‌کند. تمام این فرآیندها را می‌توان با کمک کتاب‌ الکترونیک حذف کرد.

مقرون‌به‌صرفه بودن در دراز مدت

برخی از مردم ممکن است احساس کنند که از آنجایی که این یک فناوری جدید و دستگاه جدید است، هزینه آن به وضوح بیشتر از کتاب‌های چاپی خواهد بود. اما، کاملا برعکس است. قیمت کتاب‌های الکترونیکی به‌ویژه در فیدیبو بسیار کمتر از کتاب‌های چاپی است؛ بدون جلد شومیز، بدون چاپ کاغذ، بدون هزینه بسته بندی، بدون حمل‌ونقل.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900572

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟