Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مومنی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر آسیب جدی به کشت‌های مختلف کشاورزی از جمله برنج زده و منجر به کاهش حدود ۱۸ تا ۱۹ درصدی تولید برنج داخلی شده است گفت: این وضعیت باعث افزایش قیمت برنج داخلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:البته ذخایر استراتژیک کشور در سطح مطلوبی است و برای کنترل قیمت و تامین کسری برنج پیش بینی شده از ذخایر استراتژیک برنج در کشور توزیع شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه توزیع برنج برای طرح‌های مومنانه ادامه دارد، افزود: علاوه بر این‌ها، از امروز با آغاز توزیع برنج در سطح آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۵۰۰ تن از این محصول از نوع هندی و تایلندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و اتحادیه ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

مومنی خاطر نشان کرد: در بخش تامین برنج از ذخایر، وضعیت خوبی حاکم است و واردات خوبی هم قبل از ممنوعیت برنج در فصل کشت انجام شده و وضعیت بازار برنج وارداتی در شرایط متعادلی است و امیدواریم در این شرایط از شتاب افزایش قیمت در بازار برنج داخلی هم کاسته شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان از تخصیص سهمیه برنج هندی دانه بلند (۷۵۰ تن) و برنج تایلندی (۷۵۰ تن) به ترتیب به قیمت عمده فروشی هرکیلو ۱۷۰۰۰۰ ریال (یکصدو هفتاد هزار ریال)، ۱۱۰۰۰۰ ریال (یکصدوده هزار ریال) از اعتبارات طرح تنظیم بازار به شرط تحویل درب انبار‌های اداره کل غله خبر داد و افزود: ۹۰۰ تن از این برنج‌ها در سطح شهر تبریز و ۶۰۰ تن مابقی نیز براساس برش شهرستانی در سطح شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه قیمت هر کیلو برنج هندی تنظیم بازار برای مصرف‌کنندگان ۱۸۵۰۰ تومان و برنج تایلندی ۱۲۶۰۰ تومان تعیین شده است افزود: تصمیم‌گیری درخصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستان‌ها برعهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به نظارت بازرسان سازمان صمت بر مراکز توزیع تبریز و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان این سازمان تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند.

مومنی با بیان اینکه هیئت‌های حسینی و خیریه‌ها برای جذب برنج و شکر در قالب سهمیه نذورات محرم و صفر می‌توانند به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند افزود: علاوه بر توزیع ۱۵۰۰ تن برنج تنظیم بازاری، برای این کار نیز ۷۵۰ تن برنج هندی، ۷۵۰ تن برنج تایلندی و ۱۴۳۵ تن شکر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع برنج جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تنظیم بازار تن برنج ۷۵۰ تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید