Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته 456هزار و 400 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین 7762 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 225 میلیون و 479 هزار و 436 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 4 میلیون و 644 هزار و 176 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 202 میلیون و 68 هزار و 229 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 35 هزار و 450 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 41 میلیون و 853 هزار و 362 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 677 هزار و 988 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 31 هزار و 374 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 33 میلیون و 264 هزار و 175 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 442 هزار و 907 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 10 هزار و 615 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 20 میلیون و 999 هزار و 779 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 586 هزار و 882 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و ایران نیز به‌ترتیب با 7 میلیون و 226 هزار و 276، 7 میلیون و 140 هزار و 70، 6 میلیون و 905 هزار و 71، 6 میلیون و 658 هزار و 251 و 5 میلیون و 295 هزار و 786 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آرژانتین با 5 میلیون و 224 هزار و 534 مبتلا و کلمبیا نیز با 4 میلیون و 930 هزار و 249 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

نشریه فوربس: آمار رسمی تلفات کرونا در آمریکا دروغ است
نتایج یک پژوهش تازه از سوی دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کووید- 19در مراکز نگهداری سالمندان سراسر آمریکا هزاران نفر کمتر از ارقام رسمی دولت فدرال است.
 نشریه فوربس در گزارشی نوشت: نتایج یک پژوهش تازه از سوی دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کووید- 19در مراکز نگهداری سالمندان سراسر آمریکا هزاران نفر کمتر از ارقام رسمی دولت فدرال است.
بر اساس پژوهشی که روز پنجشنبه در نشریه "انجمن پزشکی آمریکا" منتشر شد، آمار دولت فدرال ایالات متحده در خصوص مرگ و میر سالمندان ناشی از کووید-19 هزاران نفر کمتر از میزان واقعی است.
در این پژوهش که گروهی از محققان دانشگاه هاروارد شرکت دارند، نشان می‌دهد که آمار دولت فدرال در خصوص شمار مبتلایان و مرگ و میر سالمندان در سال 2020 به ترتیب 12 و 14 درصد کمتر از میزان واقعی است.
بر این اساس مرگ و میر 16 هزار و 623 سالمند در سراسر کشور در این آمار به حساب نیامده و این نشان می‌دهد که بیش از 118هزار و 300 نفر از ساکنان خانه سالمندان در سال گذشته بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند. این رقم برابر است با 30 درصد مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده.
در ادامه گزارش فوربس آمده است که مغایرت آمار رسمی با شمار واقعی به این دلیل است که دولت فدرال تا سه ماه پس از آغاز گسترش همه گیری کرونا (ماه مه برابر با اردیبهشت ماه)، خانه‌های سالمندان را ملزم به گزارش موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-19 نکرد.
همه گیری کووید-19 تاثیر نامتناسبی بر ساکنان خانه‌های سالمندان داشته است که بیشتر مستعد بیماری‌های شدید هستند. با این حال، موارد مرگ و میر در این مراکز از زمان توزیع گسترده واکسن‌ها به شدت کاهش یافته است. براساس داده‌های فدرال، 83 درصد از ساکنان خانه‌های سالمندان به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند، در حالی که این رقم میان کارکنان این مراکز نزدیک به 62 درصد است.
نیویورک از جمله ایالت‌هایی است که در زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به دلیل مشکلات مربوط به داده‌های مرگ و میر در خانه سالمندان مورد توجه ویژه قرار گرفت و درواقع یکی از رسوایی‌های است که منجر به سقوط سیاسی «اندرو کومو» فرماندار پیشین شد. یک گزارش ماه ژانویه دفتر دادستان کل ایالت نیویورک نشان داده است که کومو مرگ و میر در خانه‌های سالمندان را تا 50 درصد کمتر از میزان واقعی تخمین زده و به عبارتی تنها کسانی را که در خانه‌های سالمندان فوت کرده اند در آمار مرگ و میر به حساب آورده، نه کسانی را که پس از انتقال به بیمارستان جان باخته اند.
براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 41 میلیون و 800 هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 677 هزار و 900 نفر جان خود را از دست داده اند.

آمریکا همچنان در صدر جدول است
بر اساس آمارهای جهانی در حال حاضر انگلیس رکورددار مبتلایان به کرونا در قاره سبز است.
 شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» ناشی از کرونا در جهان تاکنون به 225 میلیون و 479 هزار و 436 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 644 هزار و 176 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.
همچنین 202 میلیون و 68 هزار و 229 نفر از مبتلایان به کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 221 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از 41.8 میلیون مبتلا و بیش از 677 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 33.2 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 20.9 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 586 هزار و هند با بیش از 442 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند

آمار مبتلایان و کشته شدگان ناشی از کرونا در جهان
طی شبانه روز گذشته 373 هزار نفر در جهان به کرونا گرفتار شدند و در همین بازه زمانی متاسفانه 5910 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
 در آمریکا شمار جان باختگان کرونا به بالاترین میزان طی 6 ماه گذشته رسید. طی دو روز گذشته مرگ حدود هزار نفر بر اثر کرونا در این کشور ثبت شده است. سی ان ان گزارش داد، تنش‌های سیاسی بین جمهوری خواهان و رئیس جمهور آمریکا بر سر شیوه مقابله با همه‌گیری کرونا شدت گرفته است. جمهوری خواهان جو بایدن را به ناتوانی در گسترش واکسیناسیون متهم می‌کنند.
وزیر بهداشت انگلیس گفت: با وجود نارضایتی‌ها قانون گرفتن تست پی سی آر از مسافران همچنان برقرار خواهد بود.
در آلمان هم طی هفته‌های گذشته ابتلا به کرونا، هرچند کند اما، روند افزایشی به خود گرفته است. صدراعظم آلمان در خصوص افزایش موارد ابتلا همزمان با نزدیک شدن فصول سرد سال ابراز نگرانی کرد. آنگلا مرکل از مردم کشورش خواست هرچه سریعتر واکسن بزنند.
روسیه دیروز با ثبت 788 مورد فوت بالاترین شمار فوتی‌های کرونایی را داشت.
اما آفریقای جنوبی و بنگلادش از کاهش محدودیت‌ها همزمان با روند نزولی ابتلا به کرونا در این کشور‌ها خبر دادند. در بنگلادش مدارس پس از 18 ماه بازگشایی شد

انگلیس تصمیمات جدیدی را برای فصل سرما اتخاذ می‌کند
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس می خواهد هفته آینده تصمیمات خود برای مبارزه با ویروس کرونا در فصل سرما که مردم بیشتردر خانه ها و فضاهای بسته هستند را ارائه دهد.
"ساجد جاوید"، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که جانسون به وضوح این را اعلام می کند که کمپین واکسیناسیون در حال کار است. وی در عین حال گفت: طبیعتا ما می خواهیم محتاط باشیم. به عنوان مثال برخی قواعد هنگام سفرها باید به قوت خود باقی بماند . وی در عین حال انتظار قرنطینه های بیشتر را ندارد.

کاهش شمار مبتلایان جدید در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7345 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که حدود 3108 مورد کم تر از یکشنبه هفته پیش است. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 80.2 رسیده است. 8 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی برای نهمین هفته متوالی در فرانسه
اعتراضات علیه محدودیت ها و قواعد کرونایی در فرانسه برای نهمین هفته متوالی بیش از صد هزار نفر را به خیابان ها کشاند. این اعتراضات در سراسر فرانسه برگزار شد. به گفته وزارت کشور فرانسه 121 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند.
این اعتراضات علیه شخص رئیس جمهور فرانسه و طرح ارائه شده از طرف دولت برای ارائه گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن است که بر اساس آن تنها افرادی می توانند از بسیاری اماکن عمومی بازدید کنند که از کرونا بهبود یافته، هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و یا تست منفی کرونا ارائه دهند.

اعتراضات گسترده مخالفان واکسیناسیون در یونان
صدها نفر از مخالفان واکسیناسیون هم در ورودی نمایشگاهی در شهر بندری تسالونیکی یونان به سمت نیروهای پلیس سنگ و اشیای دیگر پرتاب کردند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن اعتراض کنندگان از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کردند.

بزرگترین اعتراضات ضد قواعد کرونایی در ترکیه
در ترکیه هم بزرگترین اعتراضات علیه سیاست های کرونایی دولت از زمان شیوع کرونا برگزار شد. بیش از 2 هزار نفر در استانبول در اعتراض به قواعد کرونایی به خیابان ها آمدند. آن ها علیه قواعد جدید در مکان های عمومی اعتراض کردند. معترضان به کاهش آزادی ها شکایت داشتند. بر اساس اطلاعات رسمی در ترکیه حدود 64 درصد جمعیت هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اعتراضات هلندی‌ها علیه محدویت‌های کرونایی
ده ها هزار نفر از هلندی ها هم روز گذشته خواستار لغو محدودیت های کرونایی برای بازدید از اماکن مختلف شدند. این اعتراضات در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

درخواست فوری "آنگلا مرکل" از شهروندان آلمانی
با توجه به روند کند واکسیناسیون در آلمان به دلیل عدم تمایل شهروندان برای تزریق واکسن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در درخواستی فوری همگان را به واکسیناسیون دعوت کرده و اعلام کرد که هرگز دریافت واکسن در کشور مانند امروز امری ساده و سریع نبوده است.
مرکل همچنین گفت: متاسفانه آمار بیماران کرونایی و مبتلایان جدید در چند هفته گذشته دوباره افزایش پیدا کرده و کسانی که در بیمارستان ها و یا بخش های مراقب های ویژه تحت درمان قرار دارند عموما افراد واکسینه نشده هستند.
صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد: برای اینکه به خوبی از پاییز و زمستان عبور کنیم و این ویروس را در دراز مدت تحت کنترل درآوریم باید افراد بیشتری را متقاعد کنیم که واکسینه شوند.
وی همچنین گفت تنها یک سال و نیم بعد از ظهور ویروس کرونا اکنون به اندازه کافی واکسن مطمئن در دسترس است و این یک موفقیت بزرگ است که در حال حاضر بیش از 50 میلیون نفر در کشور علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

هشدار درباره افزایش مبتلایان جدید در آلمان
آلمان بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان در موج چهارم کرونا قرار دارد و افراد جوان بیشترین آسیب را از این موج می بینند. این انستیتو درباره افزایش مجدد شمار مبتلایان جدید در صورتی که آمار واکسیناسیون به اندازه کافی افزایش نیابد هشدار داده است.
شرکت واکسن سازی بیون تک اعلام کرده که از هفته آینده واکسنی برای واکسیناسیون کودکان بین 5 و یازده سال را ارائه می دهد. موسسان این شرکت باید داده هایی را در ارتباط با این واکسن تا اواخر سپتامبر ارائه دهند.
آژانس دارویی اروپا با این همه خبر داده که هیچ چارچوب زمانی برای تایید احتمالی چنین واکسنی را ارائه نمی دهد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 9,601 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 46 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم طی 24 ساعت 29,547 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 156 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم طی 24 ساعت 5,193 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 57 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال در فرانسه 6,897,392 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 115,488 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 7,197,662 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 134,144 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تابه‌حال 4,601,749 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,885 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تابه‌حال 4,907,461 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 85,290 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تابه‌حال 4,080,146 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 93,118 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده اند خانه های سالمندان مبتلایان جدید ابتلا به کرونا جدیدترین آمار نفر جان خود شمار مبتلایان قواعد کرونایی ناشی از کووید ویروس کرونا نشان می دهد هزار نفر دولت فدرال 5 میلیون مرگ و میر آلمان هم همه گیری بر اساس خانه ها کووید 19 24 ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد