Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@17:14:14 GMT

وقوع زلزله ۵/۲ ریشتری در قوچان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۶۶۸۰

وقوع زلزله ۵/۲ ریشتری در قوچان

به گزارش همشهری آنلاین، شهرهای مشهد مقدس در استان خراسان رضوی و بجنورد در استان خراسان شمالی نزدیکترین شهرها به این زلزله بودند، همچنین این زمین‌لرزه شهرستان‌های نیشابور و درگز را هم لرزاند.

اطلاعات منطقه حادثه

بزرگی: ۵/۲

محل وقوع: استان خراسان رضوی - حوالی قوچان

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۰۸:۳۲:۳۰

طول جغرافیایی: ۵۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۶

عرض جغرافیایی: ۳۷.۰۸

عمق زمین‌لرزه: ۶ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها: ۳۰ کیلومتری قوچان (خراسان رضوی)، ۳۵ کیلومتری چاپشلو (خراسان رضوی)، ۴۲ کیلومتری چکنه (خراسان رضوی)

نزدیکترین مراکز استان: ۱۰۷ کیلومتری مشهد و ۱۴۱ کیلومتری بجنورد 

بر اساس این گزارش، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده خراسان رضوی اعزام شده‌اند. گزارش‌ها از مناطق زلزله زده حاکیست دیوار برخی منازل در روستاهای چکنه و سرولایت فروریخته است.  

به گفته مسئول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هفت پایگاه شهری و روستایی اورژانس در قوچان برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی زلزله این شهرستان آماده‌سازی شده‌اند، همچنین بیمارستان موسی بن جعفر قوچان نیز در آمادگی برای رسیدگی به مجروحان و مصدومان ناشی از این زلزله است.

محمدایمانی‌فر، رئیس امور HSE و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی نیز اعلام کرد: وضعیت شبکه ها و ایستگاه های گازرسانی در مناطق قوچان و درگز پایدار است و خسارتی ناشی از وقوع زلزله به تاسیسات وارد نشده است.  هم اکنون تیم های امدادی شرکت گاز استان در سطح روستاهای این دو شهرستان حضور دارند.  شهروندان در صورت مواجهه با مسائل حوزه گاز طبیعی فورا با تلفن ۱۹۴ تماس بگیرند.

کد خبر 626424 برچسب‌ها زلزله استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله استان خراسان رضوی استان خراسان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

یوسف بنی اسدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اینک بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

او افزود: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه‌های تیوان و "کبکان" را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

بنی اسدی بیان کرد: هم اکنون وضعیت جوی در سایر راه‌های استان به صورت نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد گزارش شده و تردد به صورت عادی و روان در این مسیر‌ها جریان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل