Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از راه اندازی ایستگاه اطفاء حریق در این استان به منظور امداد رسانی سریع در پارک کلی گلستان خبر داد.

صالحی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۴۳ درصد از حوزه استحفاظی پارک ملی گلستان متعلق به خراسان شمالی است، گفت: اما از آنجاییکه مدیریت این پارک به صورت یکپارچه است توسط استان گلستان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قسمت هایی از پارک ملی گلستان که در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد به صورت نیمه جنگلی و مرتعی است و بیشتر آتش سوزی های رخ داده در این پارک در این منطقه صورت می گیرد.

صالحی ادامه داد: از سوی دیگر هر زمانی که آتش سوزی در این منطقه رخ داده نیروهای امدادی خراسان شمالی زودتر از نیروهای استان گلستان به منطقه برای اطفاء حریق به لحاظ بعد مسافتی رسیده است، بنابراین خراسان شمالی امکانات بیشتری برای اطفاء حریق نیاز دارد.

وی اظهارکرد: البته در شهرستان مانه و سملقان و گرمه امکاناتی برای اطفاء حریق های احتمالی در مناطقی از پارک ملی گلستان که در حوزه استحفاظی این استان قرار دارد، اختصاص یافته است و به دنبال آن هستیم تا این امکانات را افزایش دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آنجاییکه بیشتر آتش سوزی های رخ داده شده در پارک ملی جنگل گلستان در حاشیه جاده است به دستگاه هایی همچون روت فایر برای اطفاء حریق بیشتر نیاز داریم.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اعتباری حدود چهار میلیارد تومان برای این اداره کل اخذ شده است که با اختصاص آن در اعتبارات ۱۴۰۰، یکی از پروژه هایی که ساخته خواهد شد ایستگاه اطفاء حریق در دو راهی دشت در شهرستان گرمه است تا در صورت بروز آتش سوزی در پارک ملی گلستان هر چه سریع تر در ممنطقه حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پارک ملی گلستان خراسان شمالی تجهیزات اطفاء حریق پارک ملی گلستان برای اطفاء حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد