Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تنها راه ادامه زندگی برای بیماران با نارسایی پیشرفته قلب، ریه و کبد پیوند عضو است و بیماران بسیاری در انتظار دریافت اعضای پیوندی هستند که متاسفانه کرونا باعث کاهش آمار پیوند اعضاء شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، سالانه تعداد زیادی از شهروندان ایرانی به دلایل مختلف و به ویژه تصادف دچار مرگ مغزی می‌شوند و این افراد می‌توانند ناجیان خوبی برای افرادی باشند که به دلیل بیمار بودن عضوی از بدن، در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بخشنامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان‌ها موظف هستند بیمارانی که ضریب هوشی پایین و جی‌سی‌اس زیر 6 دارند را به صورت روزانه به مرکز اعضا پیوند اعلام کنند و اگر در معاینات مشخص شود بیمار دچار مرگ مغزی شده است، در آن زمان با احترام به نظر پزشک معالج چنانچه فرد مناسب اهدا عضو باشد با خانواده فرد مرگ مغزی صحبت‌های لازم می‌شود.

13 مورد اهدای عضو در سال جاری انجام شده است

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوند بیمارستان الزهرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت اهدای عضو استان در شرایط کرونا، اظهار داشت: تا قبل از ورود کرونا، اهدای عضو فرد مرگ مغزی با رضایت بستگان یا خود متوفی قبل از فوت روال عادی خود را داشت ولی با شیوع کرونا و درگیر شدن تمامی بیمارستان‌ها، پیوند و  اهدای عضو مدتی ممنوع شد.

وی افزود: در حال حاضر شرایط اهدا و پیوند عضو بسیار سختگیرانه‌تر شده، چون باید مرگ مغزی را انتخاب کنیم که تست کرونای او منفی باشد و ویروس را به شخص دیگری منتقل نکند.

خلیفه سلطانی ادامه داد: شیوع کرونا آمار اهدای عضو را کاهش داده به طوری بستری‌های کرونایی مانع از انجام چنین اعمال جراحی مهم و خاص شده است.

وی با اشاره به انجام پیوند قلب، کلیه و کبد فرد مرگ مغزی در استان، اظهار داشت: در استان اصفهان از سال 80 پیوند اعضا آغاز شده و روند صعودی دارد، به صورت روتین در بیمارستان چمران پیوند قلب، بیمارستان خورشید و الزهرا پیوند کلیه و بیمارستان الزهرا پیوند کبد انجام می‌شود که متاسفانه کرونا باعث تعطیلی بسیاری از بخش‌ها شده است.

 مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوند بیمارستان الزهرا خاطرنشان کرد: به خاطر درگیری کامل بیمارستان الزهرا به کرونا، پیوند کلیه و کبد نداریم چون در بخش‌ها بیمار کرونایی بستری است و همچنین بیمارستان خورشید هم به عنوان بیمارستانی که بیمار کرونایی پذیرش می‎کند تعطیل است.

خلیفه سلطانی افزود: بیمارستان چمران که بیمارستان تخصصی قلب است در سال گذشته 3 پیوند قلب انجام داد و طی روزهای آتی یک اهدای قلب از یک بانوی 40 ساله انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: در سال جاری بیش از یک هزار مورد مرگ مغزی شناسایی شده که برخی از آنها در کما بودند و امکان پیوند نداشتند و  13 مورد اهدا انجام شده و چهاردهمین پیوند هم در حال انجام کارهای قبل از اهدا است.

جوان کاشانی با اهدای عضو جان چهار نفر را از مرگ حتمی نجات داد یزد در پذیرش اهدای عضو در سطح کشورهای پیشرفته دنیا؛ تصادفات عامل اصلی مرگ مغزی است «کرونا» آمار اهدای عضو را در همدان کاهش داده است

به گزارش تسنیم،  با توجه به تبلیغاتی که در زمینه اهدای عضو انجام گرفته فرهنگ اهدای عضو نهادینه شده و تعداد خانواده‌های بیشتری رضایت می‌دهند.

 انتهای پیام/166/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان الزهرا اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران