Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان بازدید از گمرک تهران با حضور معاونین قضایی دادستانی استان و جمعی از مدیران سازمان‌های متولی مربوطه، موانع و مشکلات ترخیص کالا‌های دپو شده مورد بررسی قرار گرفته و مصوبه‌ای جهت تعیین تکلیف صادر شد. خبرگزاری میزان - در جریان بازدید عباس پسندیده و مرتضی تورک معاونین دادستانی تهران از گمرک تهران، موانع و مشکلات ترخیص کالا‌های دپو شده مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه ای جهت تعیین تکلیف صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پسندیده، معاون قضایی دادستانی تهران در ابتدای جلسه به بررسی موانع کالا‌های رسوب شده در گمرک تهران پرداخت و بیان کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی کشور، مشکلات اقصادی است، در حوزه اقتصاد، قوانین مزاحم و رویه‌های اجرایی متفاوت، باعث گرفتاری‌هایی شده تا جایی که سازمان‌های متولی همکاری‌های لازم را با یکدیگر نداشته باشند و ممکن است اختلاف برداشت از قانون داشته باشند.
معاون قضایی دادستان تهران عنوان کرد: یکی از بهترین مصادیق نمونه‌های حمایت قضایی در نظام اقتصادی همین سلسله جلساتی است که قوه قضاییه با هدف رفع موانع و مشکلات به عنوان مدعی العموم، برای نظارت بر حسن اجرای قانون انجام می دهد که این نیز در فرآیندی تعریف شده است، زمانی که دستگاه قضایی و دادستانی از نقص اجرا و نقض مقررات در فرآیند‌ها مطلع شد، حسن اجرای قانون را نشان می‌دهد و اگر پس از طی آن فرآیند مجددا در اجرا مشکل یا نقصی باشد در اینجا فرآیند سو برداشت از اجرا به فرآیند سو مدیریت در اجرا تبدیل می‌شود که حتما این مورد را مدیران مطلع باشند.
پسندیده در ادامه افزود: انتظار ما این است که سازمان‌های متولی، در برابر فرآیند قانونی مقابله نکنند و کار خودشان را طبق قانون انجام دهند، همچنین نباید این طور باشد که برای اجرای قانون متوسل به دستور قضایی شوند.
معاون قضایی دادستان تهران تصریح کرد: در بحث کالا‌های دپو شده در گمرکات برای سازمان‌های متولی هیچ نوع دفاعی راجع به این نوع عملکرد وجود ندارد، اختلاف بین دو سازمان متولی در انبارداری که نهایتا با دستور قضایی به اجرای صحیح قانون منتهی شده است و در بحث کالا‌های رسوب شده در گمرک تهران نیز منجر به پیگیری قضایی شده که این رویه درست نیست و در این راستا سازمان‌های متولی باید طبق قانون وظایف تکلیفی را انجام دهند تا کار به دستورات قضایی نرسانند.
وی با تاکید بر تشریک مساعی سازمان‌های متولی برای اجرای صحیح قوانین و با اشاره به دپوی بیش از چهار هزار خودروی سنگین در گمرکات کشور خطاب به سازمان‌های متولی گفت: این رویه ترخیص برخی از کالا‌ها مورد قبول ما نیست و باید سریعا نسبت به ترخیص کالا‌های رسوب شده در گمرکات کشور طبق قانون رفتار شود.
همچنین در ادامه جلسه مدیران سازمان‌های متولی با قدردانی از دادستانی تهران و دستگاه قضایی بر ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک تهران اهتمام ورزیدند.
لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست طی مصوبه ای مقرر گردید، در سه هفته آتی نسبت به ترخیص تمامی کالا‌هایی که به صورت قانونی به کشور ورود داشته اند اقدام شود و نهایتا تا یک ماه آینده نسبت به ترخیص خودرو‌های سنگین دپوی شده در گمرک تهران نیز مانعی نباشد.   بیشتر بخوانید: تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر توجه ویژه به گمرکات کشور انتهای پیام/ برچسب ها: بازدید گمرک تهران دادستانی تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازدید گمرک تهران دادستانی تهران ترخیص کالا های دپو شده شده در گمرک تهران سازمان های متولی دادستانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران