Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی یک هنرمند مجسمه‌ساز با انتقاد از حمایت‌های سینوسی مدیران شهری از هنرمندان، گفت: معمولا در اواسط یا اواخر مدیریت شهری اقدامات خوبی در حمایت از هنرمندان شکل می‌گیرد اما یک‌باره این برنامه‌ریزی‌ها تنزل پیدا می‌کند که این نوسان‌ها مانع پیشرفت می‌شود.

فردین اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتظارات و نیازهای هنرمندان مجسمه‌ساز از مدیریت شهری مشهد اظهار کرد: معتقدم باید در بخش المان‌ها و مجسمه‌های شهری برنامه‌ریزی‌هایی شکل گیرد که سبب شکوفایی فعالیت‌های هنری شود تا هنرمندان بتوانند با آزادی عمل و قدرت بیشتر در جهت انجام کارها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر اقدامات و اتفاقات خوبی صورت گرفته اما متأسفانه در یک یا ۲ سال اخیر این برنامه‌ها رو به افول و خاموشی بود. 

وی ادامه داد: مدیریت و عملکرد پرنوسان همواره در این بخش وجود داشته و نتیجه مطلوب را نیز به همراه ندارد. در واقع متأسفانه همواره حرکت مثبت و صعودی وجود نداشته که این امر عدم پیوستگی در پیشرفت را در پی دارد.

این هنرمند مجسمه‌ساز تصریح کرد: شهر مشهد دارای ظرفیت‌های شهری فراوانی است که ریشه در هویت تاریخی غنی این شهر دارد و باید مورد توجه هنرمندان و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار گیرد. به نظر من می‌توان با تخصیص بودجه درخور و کافی به هنرمندان کمک کرد تا آن‌ها نیز بتوانند از ظرفیت و فضای موجود استفاده کنند و آثاری تولید و ارائه کنند که برای فضای شهری و مردم مفید واقع شود و مایه نشاط جامعه شود. 

اسفندیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشهد در حدود ۱۰ سال اخیر به قطب مجسمه‌سازی و المان‌های شهری کشور تبدیل شده، به شکلی که زمینه مهاجرت برخی هنرمندان سایر نقاط کشور به این شهر فراهم شده است. این اتفاق نویدبخش و نشان‌دهنده ظرفیت‌های خوب شهری موجود در مشهد است. از طرف دیگر حمایت از هنرمندان به کمک‌های مالی و زمانی زیادی نیاز دارد تا بتوان به نحو احسن از پتانسیل‌های موجود بهره‌گیری کرد. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شهرداری مشهد سعی کرد در موضوعات مختلف ورود و از آن‌ حمایت کند که در برخی مواقع موفق عمل کرده و در برخی موارد نیز نتوانسته به خوبی عمل کند. بنابراین لازم است همین روند در بخش‌های مختلف مانند رویکردهای آموزشی جهت پرورش نیروهای جدید تداوم یابد. 

این هنرمند مجسمه‌ساز بیان کرد: معمولا در زمینه المان‌ها و مجسمه‌های شهری تعداد خاصی از هنرمندان آثاری تولید می‌کنند که خوشبختانه هر سال کیفیت آثار افزایش پیدا می‌کند اما اضافه شدن و حضور هنرمندان جدید میان هنرمندان باتجربه‌تر بسیار حائز اهمیت است و این امر مستلزم آموزش، حمایت و قدرت‌دهی به هنرمندان است که سبب ایجاد بستری برای پیشرفت هنرمند و هدایت دیگران به سمت هنر مجسمه‌سازی می‌شود. بر این اساس از نتایج این اقدامات می‌توان به هویت‌بخشی و تاریخ‌سازی شهر اشاره کرد که بر شهروندان و مردم نیز اثرگذار خواهد بود.

اسفندیاری افزود: برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان امر و هنرمندان و شنیدن دغدغه آن‌ها بر مدیریت، پیشرفت و روند فعالیت‌ها اثرگذار بوده و به نوعی هم‌پوشانی ایجاد می‌کند. دوره قبل این برقراری ارتباط صورت گرفت اما شاید این ارتباطات کافی نبود و لازم است چنین مسائلی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع نیز لازم است مسئولان هنرمندان شهر مشهد را مورد حمایت بیشتری قرار دهند زیرا افرادی که در محیط شهری مشهد زندگی می‌کنند و با فرهنگ این شهر آشنایی بیشتری دارند، مطمئنا آثار مقبول‌تری را خلق خواهند کرد. البته آثار هنرمندان سایر نقاط و استان‌های کشور نیز بسیار ارزشمند است؛ لذا لازم است در کنار توجه به آن‌ دسته از آثاری که دارای هویت ملی است، فرصت‌های مناسبی نیز در اختیار اساتید و هنرمندان مشهدی قرار گیرد تا بتوانند همپای استادان خارج از این شهر فعالیت داشته باشند.

این هنرمند مجسمه‌ساز در خصوص موضوعات انتخاب‌شده در تولید المان‌ها و مجسمه‌های شهری مشهد اضافه کرد: به نظر من تاکنون همواره روند رو به رشدی در این حوزه داشته‌ایم. مشهد از نظر تاریخی و هویتی بسیار غنی است زیرا در کنار وجود حرم امام رضا(ع) به عنوان قطب مذهبی کشور،ک در حوزه ادبیات نیز آرامگاه فردوسی در این شهر واقع شده که ظرفیت‌های فراوانی برای شهر ایجاد کرده است. بنابراین توجه به این موضوعات باید این روند تداوم یابد و در کنار آن‌ سایر موضوعات نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هنرمندان هنرمند مجسمه سازي مشهد خراسان رضوي شهرداری مشهد شورای شهر مشهد هنرمند مجسمه ساز قرار گیرد المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم

سرمربی بارسلونا تاکید می‌کند که تراشتگن یک رهبر در تیمش است و او و بازیکنانش از دروازه‌بان آلمانی بلوگرانا کاملا حمایت می‌کنند.

طرفداری | بارسلونا در دیداری که حریفش یک نیمه را 10 نفره بازی می‌کرد، بازگشت خوبی به بازی داشت و برابر والنسیا در خانه به پیروزی رسید.

تیم‌های بارسلونا و والنسیا امشب در دیداری از چارچوب هفته سی‌وسوم لالیگای اسپانیا به مصاف هم رفتند که در پایان بارسلونا با نتیجه 4-2 برابر والنسیای 10 نفره به پیروزی رسید. ژاوی، سرمربی بارسلونا پس از پیروزی تیمش مقابل والنسیا در نشست خبری پس از بازی حاضر شد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

بارسلونا 4-2 والنسیا؛ هت‌تریک لوانگُلفسکی بلای جان خفاش‌های 10 نفره! حفظ تمرکز و دوری از اشتباهات فردی

از عملکرد تیم در دفاع از ضربات ایستگاهی راضی نیستم. این موضوعی است که روی آن کار می‌کردیم و به یک مشکل تکراری تبدیل شده که امتیاز بازی را به حریفان واگذار می‌کند. باید در لحظات حساس بازی آرامش خودمان را حفظ کنیم و تمرکزمان را از دست ندهیم. اشتباهات فردی مشکلی است که باید حل شود. به نظر من این اشتباهات به خاطر نداشتن تمرکز کافی بازیکنان رخ می‌دهد.

فرمین لوپز

ز عملکرد فرمین لوپز در این بازی راضی و خوشحال هستم. او به خوبی فضاها را در زمین درک می‌کند و موقعیت‌های گلزنی خوبی خلق می‌کند.

تصمیم به ماندن در بارسلونا

تصمیم به ماندن‌ام در بارسلونا ساده است. احساس مسئولیت می‌کردم و معتقد بودم که بهتر است در آن مقطع زمانی از سرمربیگری تیم کناره‌گیری کنم. خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد اعتماد به نفس و انسجام در تیم بوده‌ام. از سوی باشگاه، رئیس باشگاه، دکو و بازیکنان حمایت کامل را دریافت کرده‌ام که این موضوع نقش اساسی در تصمیم من برای ماندن داشت.

تمرکز بارسلونا روی ضربات ایستگاهی

در تمرینات روی ضربات ایستگاهی، چه در فاز هجومی و چه در فاز دفاعی، تمرکز زیادی داشتیم. خوشبختانه بازیکنان ما از جمله گوندوعان، رافینیا، پدری، یامال و فرنکی در زدن ضربات ایستگاهی مهارت زیادی دارند.

کامبک بارسلونا

در بازی مقابل والنسیا تا قبل از گل تساوی حریف، بازی را تحت کنترل داشتیم اما مجبور شدیم برای جبران نتیجه تلاش کنیم.

اشتباه آرائوخو

آرائوخو در این بازی مرتکب اشتباه شد، اما در مواقع دیگر بارها ناجی تیم بوده است. آرائوخو و برخی دیگر از بازیکنان هنوز خیلی جوان هستند. آنها هنوز در یک فرآیند یادگیری به سر می‌برند. او باید برخی از جزئیات را کنترل کند، اما همانطور که گفتم او بارها ناجی تیم بوده است.

نیاز به پیشرفت در بارسلونا

همه ما باید در فصل آینده پیشرفت کنیم. این کاملا واضح است.

روبرت لواندوفسکی

در مورد آینده لواندوفسکی صحبت نمی‌کنم. این موضوع هیچ ربطی به اینجا ندارد. از عملکرد او راضی هستم. او میل، تعصب و شجاعت زیادی دارد.

حمایت هواداران بارسلونا

30 هزار نفر در شرایط فعلی ما به استادیوم می‌آیند، با این آب و هوا، نام بازیکنان را صدا می‌زنند، وقتی بازی مساوی است، حسابی تشویق‌مان می‌کنند و خب این فوق‌العاده است. ما بازیکنان زیادی در تیم داریم که سابقه کسب عناوین قهرمانی زیادی دارند. آنها از خودشان به خاطر اینکه تا آخر برای قهرمانی تلاش نکردیم، عصبانی هستند.

حمایت از تراشتگن

فضای رختکن تیم بسیار مثبت است. تراشتگن، با وجود اشتباهی که اخیراً مرتکب شد، بازیکنی محبوب و مورد حمایت هم‌تیمی‌هایش است. این موضوع نشان‌دهنده انسجام قوی در تیم است. من تأکید می‌کنم که تراشتگن روی کار تیمی تمرکز دارد و به همین دلیل است که پس از اشتباهش، تیم از او حمایت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که تراشتگن یک رهبر است که موفقیت تیم را در اولویت قرار می‌دهد.

آمادگی جسمانی پدری

می‌خواهم به هواداران اطمینان دهم که پدری از نظر جسمانی در شرایط خوبی قرار دارد. تلاش دفاعی او پس از ورود به زمین به عنوان بازیکن تعویضی، نشان‌دهنده ریکاوری و اهمیت او برای تیم است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • اجتماع مردمی حمایت از طرح «نور» در مشهد
  • اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور» 
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست
  • ژاوی: تصمیم‌ به ماندن در بارسلونا ساده بود؛ همه باید در فصل آینده پیشرفت کنیم