Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@04:36:30 GMT

۶۰۰ کارگر در استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۷۷۵۶

۶۰۰ کارگر در استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند

رئیس دادگستری کل استان مرکزی گفت: ۶۰۰ کارگر در پایتخت صنعت ایران پارسال با تلاش و برنامه‌ریزی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به چرخه تولید بازگشتند و حمایت‌های قضایی مانع از بیکاری پنج هزار کارگر دیگر شد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید «عبدالمهدی موسوی» افزود: دستگاه قضایی در سال‌های اخیر با تحولات مهمی همراه شده است و توانسته در بهبود مناسبات حوزه تولید نیز ورود جدی داشته باشد و با دستور رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌ دادگستری کل استان مرکزیتحولات موثری  در راستای احیا و رونق واحدهای تولیدیاتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دادگستری استان مرکزی اقدامات مهمی در راستای حل مسایل حقوقی واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی انجام داده است.

رئیس دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ تقاضا از واحدهای تولیدی و صنعتی استان پارسال به دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی ارایه شد که  ۲۵  نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان ارشد استانی تشکیل و درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: جلوگیری از توقیف ماشین‌آلات خط تولید و مواد خام اولیه واحدهای تولیدی در واحد اجرای احکام مدنی حوزه‌های قضایی، جلوگیری از توقیف حساب‌های بانکی این واحدها بابت بدهی به سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، استمهال در خصوص پرداخت بدهی به بانک ها و یا توافق جهت پرداخت بدهی به‌صورت اقساط به بانک‌ها، مکاتبات متعدد با سیستم بانکی در راستای  اجرای مقررات قانونی و جلوگیری از تخلفات، بازدید اعضای ستاد از بیش از ۴۰ واحد تولیدی مشکل‌دار، تخصیص ۲۶ شعبه تخصصی دعاوی تجاری برای رسیدگی به اختلافات تجاری در دادگستری کل استان، آزاد سازی و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به‌دلیل مشکلات ارزی از جمله اقدامات استان بوده است.

وی تصریح کرد: بامساعدت  و تلاش اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی در مجموع ۲۵ کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد:در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری همواره تلاش شده است نخست اشتغال موجود حفظ و سپس نسبت به کمک به طرح‌های توسعه‌ای و افزایش فرصت‌های شغلی اقدام شود که تمامی دستگاه‌های اجرایی و  بانک‌ها مکلف هستند با  تعامل بیشتر در راستای کاهش و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گام بردارند.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دادگستری استان مرکزی کارگران اقتصاد مقاومتی دادگستری دادگستری استان مرکزی ستاد اقتصاد مقاومتی واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود