Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این طرح دارای یک خط اصلی است که مسیر ارتباطی تهران _ غرب کشور را به هم متصل می‌کند، ضمن اینکه خط دوم نیز به صورت فرعی اتصال دهنده میدان عاشورا به سه راهی فرهنگیان در شهر همدان است.

اعضای شورای شهر پنجم وعده بهره برداری از این طرح را در پایان دوره فعالیت خود اعلام کردند که به رغم پایان دوره پنجم و آغاز فعالیت ششمین دوره شورا، هنوز خبری از پایان کار و بهره برداری از این پروژه مهم حمل و نقل و عمران شهری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح غدیر در سال ۹۸، رقمی معادل ۳۵ میلیارد تومان به عنوان اعتبار اولیه به پروژه اختصاص داده و اعلام شد که تکمیل این طرح نیازمند ۸۵ میلیارد تومان اعتبار است.

با این حال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده و شهروندان همدانی و همچنین رانندگان خودروهای عبوری در مسیر ارتباطی به غرب کشور همچنان شاهد بروز گره ترافیکی در بیشتر ساعات شبانه روز در این مسیر هستند، ضمن اینکه بارها بروز تصادفات رانندگی نیز منجر به اختلال تردد خودروها در این مسیر شده است.

مسیری که تنها راه ارتباطی به استان‌های غربی کشور و نیز مرکز شهر همدان از مسیر تهران – ساوه – رزن به شمار می‌رود.

وضعیت نامطلوب در روند ساخت و تکمیل تقاطع غیرهمسطح غدیر به گونه ای است که اعضای شورای ششم اسلامی شهر همدان نیز ضمن انتقاد به شرایط موجود، خواستار اقدام فوری برای ساماندهی و پایان طرح شده اند.

بهره برداری از تقاطع غدیر مطالبه مردم
رییس شورای اسلامی شهر همدان در این باره گفت که بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح غدیر یکی از مطالبات اصلی شهروندان همدانی است و مردم نگران طولانی شدن روند اجرایی طرح هستند.

«محمود مسگریان» افزود: فاز تکمیلی تقاطع غیرهمسطح غدیر باید هرچه سریع‌تر با هدف کاهش حجم تردد و رفع گره ترافیکی به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: طولانی شدن روند اجرای این پروژه، علاوه بر مشکلات عدیده در بحث حمل و نقل و تردد درون و برون شهری، بار مالی بسیار سنگینی را به مدیریت‎ شهری همدان تحمیل کرده که امیدواریم اقدام لازم برای حل این معضل به زودی انجام شود.

مسگریان بیان کرد: یکی از اهداف اصلی شورای شهر همدان بر این بوده که طرح‌های نیمه‌تمام در اسرع وقت به بهره برداری برسند و براین اساس باید با راهکاری مناسب بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل تقاطع غیرهمسطح غدیر اقدام کنیم چرا که در صورت طولانی شدن بار مالی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: عملیات احداث و تکمیل تقاطع غدیر باید بدون وقفه اجرای شود و به عنوان نماینده مردم پیگیری مستمر در ساخت طرح داریم و شهروندان منتظر بهره برداری هستند.

رییس شورای شهر همدان: عملیات احداث و تکمیل تقاطع غدیر باید بدون وقفه اجرای شود و به عنوان نماینده مردم پیگیری مستمر در ساخت طرح داریم و شهروندان منتظر بهره برداری هستند.

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت این طرح شد و افوزد:  با همراهی شهرداری این انتظار وجود دارد که در اسرع وقت نسبت به افتتاح تقاطع غدیر اقدام شود و مردم از نگرانی خارج شوند.

تعیین برنامه زمان‌بندی برای تقاطع غیرهمسطح غدیر

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در خصوص اجرای این طرح می گوید: روند اجرای پروژه در فاز دوم احداث تقاطع غیرهمسطح غدیر تا زمانی که اعتبار مورد نیاز آن تامین و پیمانکار نشود، همچنان با مشکل جدی مواجه خواهد بود.

«علی رحیمی‌فر» با تاکید بر اینکه نقدینگی از سوی پیمانکار پروژه وجود ندارد، افزود: کمبود و یا تامین اعتبار در حد یک یا 2 میلیارد تومان نباید به گونه ای باشد که یک پروژه مهم ۷۰ میلیارد تومانی را متوقف و تعطیل کند.

وی گفت: برنامه روند عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح غدیر و زمان‌بندی مالی برای پرداخت مطالبات پیمانکار آن و تزریق بودجه مناسب به این طر ح شهری باید هر چه سریع‌تر تهیه و اعلام شود.

به گفته رحیمی فر، راه اندازی تقاطع غیرهمسطح غدیر حجم گسترده‌ای از ترافیک در مبادی ورودی شهر همدان را کاهش می‌دهد.

لزوم تسریع در روند اجرای طرح از سوی پیمانکار 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در خصوص این پروژه گفت: انتظار داریم تقاطع غیرهمسطح غدیر که از سوی شرکت پیمانکاری بناسازان سپاهان مدیریت می‎‌شود، در حد نام این شرکت باشد.

«اکبر کاوسی‌امید»، از پیمانکار فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح غدیر خواست که روند اجرایی این پروژه بزرگ شهری را سرعت ببخشد.

وی افزود: همچنین پیوست زمان‌بندی پرداخت مطالبات پیمانکاران همراه با برنامه منسجم اجرایی طرح باید در روزهای آتی تعیین تکلیف شود تا هر چه سریع‌تر به‌ نتیجه مطلوب برسد.

کاوسی امید خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری سریع از تقاطع غیرهمسطح غدیر یکی از مطالبات جدی شهروندان همدانی محسوب می‌‎شود که باید با جدیت برای تحقق آن تلاش کنیم.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، مطالبه مردم

رییس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان نیز در خصوص این پروژه می گوید: یکی از انتظارات جدی مردم در حوزه مدیریت‌ شهری اتمام طرح‌های نیمه‌تمامی است که از مهلت قانونی بهره‌برداری آن‌ها زمان زیادی گذشته است.

«مهدی حیدری» افزود: خوشبختانه تقاطع غیرهمسطح غدیر در سه‌راه فرهنگیان حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملکردی مطلوب است اما انتظار می‌رود مدیریت‌شهری با همتی مضاعف ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح بزرگ شهری، حداکثر تا ۴ یا ۵ ماه آینده زمینه بهره برداری از آن را فراهم کند.

وی اظهار داشت: کارگاه عمرانی پروژه بر اساس اعلام پیمانکار با مشکل و محدودیت‌های مالی مواجه شده که به واسطه آن از اردیبهشت‌ماه امسال، کار تعطیل و یا دچار رکود شده است.

حیدری افزود: عمده دلایل تعطیلی و توقف طرح تقاطع غدیر، مشکلات مالی برای پرداخت اعتبار و مطالبات پیمانکار از سوی شهرداری است و البته عدم تعیین تکلیف موضوع تهاتر در پروژه نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رییس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان: بر اساس توضیحاتی که اعلام شد؛ عمده دلایل تعطیلی طرح تقاطع غدیر، فقدان پرداخت مطالبات پیمانکار از سوی شهرداری است و همچنین تعیین‎تکلیف نشدن تهاتر صورت گرفته مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گفته وی؛ باید هرچه سریع‌تر برای این طرح چندین میلیاردی به جمع‌بندی برسیم تا در نهایت رضایت شهروندان را جلب کنیم چرا که انتظار مردم از شورای انقلابی و جهادی، سرعت بخشی به فرآیند اجرای طرح‌های بزرگ شهری است.

قصور پیمانکار در تعطیلی تقاطع

«حمید بادامی‌نجات» دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز، مقصر تعطیلی کارگاره بزرگ عمرانی طرح تقاطع غیرهمسطح غدیر را پیمانکار پروژه می داند که موجب تعطیلی آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه بزرگ عمران شهری را به‌ دلیل مشکلات مالی متوقف کرده، تاکید کرد: پیمانکار این طرح بزرگ ۷۰ میلیاردی باید توان تامین منابع مالی لازم را داشته باشد تا به ‎موقع نسبت به تزریق پول اقدام کند.

به گفته وی، شهرداری از تعهدات خود در حوزه مالی آنچنان عقب نیست و اگر صورت ‌وضعیت‌های جدید ثبت شود، شهرداری تعهد داده تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت اعتبارات موردنیاز اقدام کند.

تکمیل تقاطع غیرهمسطح غدیر در همدان موجب روان‌سازی تردد و کاهش چشمگیر بار ترافیکی خودروها در مسیر ارتباطی مرکز کشور(تهران) به استان های غربی خواهد شد.

برچسب‌ها شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان طرح های عمرانی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان طرح های عمرانی شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان طرح های عمرانی مدیریت شهری شورای اسلامی شهر همدان اسلامی شهر همدان نیز تقاطع غیرهمسطح غدیر مطالبات پیمانکار شورای شهر همدان بهره برداری تکمیل تقاطع تعیین تکلیف تقاطع غدیر روند اجرای سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در برخی محورهای کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از مرکز مدیریت راه های کشور،  این مرکز صبح امروز (جمعه) در تشریح آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور‌های شمالی کشور اعلام کرد: در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان است.

همچنین این محور‌ها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

این مرکز آخرین وضعیت جوی ترافیکی در سایر محور‌ها را نیز روان توصیف کرد.

آخرین وضعیت جوی حکایت از بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کرمان، لرستان، همدان، خوزستان، اصفهان، یزد، کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • بارندگی در برخی محورهای کشور
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود