Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،در این جلسه، دو لایحه در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت که در نهایت با رای موافق اکثریت اعضا هر دو لایحه به تصویب رسید.

نخستین لایحه هشتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز اصلاح ردیف با عنوان تملک بلوار‌های حضرت نرجس و خدیجه و ایجاد ردیف با عنوان تملک انتهای کوچه ۱۵ شهید کلهری بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم بود که پس از تبادل نظر بین اعضا و معاونان شهردار قم مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این جلسه، شهردار قم با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم در تملکات شهری جهت اجرای طرح‌های عمرانی، بیان کرد: طبق لایحه بودجه سالجاری در مباحث مربوط به تملکات ۸۰ درصد امور باید از طریق معوض و تهاتر انجام بگیرد و پرداخت نقدی تملکات ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد تاکید کرد: تملکات شهری باید بصورت مزایده‌ای برگزار شود و از ظرفیت تهاتر جهت آزادسازی پلاک‌ها استفاده شود و در شرایط کنونی و بر مبنای لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم چاره‌ای جز تملک بصورت مزایده و معوض وجود ندارد.

روح الله امراللهی ریییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم نیز لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف با عنوان تملک بلوار‌های حضرت نرجس و خدیجه و ایجاد ردیف با عنوان تملک انتهای کوچه ۱۵ شهید کلهری بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: تصویب این لایحه در دراز مدت به نفع شهرداری قم است و درآمد‌های شهری را افزایش می‌دهد.

محسن محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در رابطه با این لایحه، بیان کرد: روند فعلی تملک‌ها در شهر قم کند شده و طی ماه‌های اخیر تملک چشمگیری رخ نداده است.

شورای اسلامی شهر قم رکود بازار مسکن را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: شهروندان به دلیل شرایط حاکم بر بازار تمایلی برای تعامل با شهرداری قم برای تملک ندارند.

لایحه اخذ مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری‌ها به مبلغ صد میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ کشور جهت تکمیل و نوسازی سامانه اتوبوس رانی قم نیز دومین لایحه هشتمین جلسه علنی شورای شهر قم بود که تصویب شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در همین خصوص، گفت: سند راهبردی حمل و نقل مدیریت شهری قم در ۱۲ محور جهت ساماندهی وضعیت حمل و نقل در شهر مقدس قم تدوین شده است.

سید محمد حسین دهناد با اشاره به تدابیر بکار رفته جهت افزایش سهم حمل و نقل همگانی در قم، اضافه کرد: افزایش سرانه تعداد اتوبوس‌های درون شهری جهت دسترسی بیشتر شهروندان و پوشش منطقه‌ای بیشتر ناوگان عمومی یکی از رویکرد‌های این سند است.

دهناد با اشاره به سهم اندک حمل و نقل عمومی در مسافرت‌های درون شهری،عنوان کرد: هم اکنون سهم حمل و نقل همگانی در جابه جایی مسافر ۸ درصد است که باید به وضعیت رضایت بخشی ارتقاء یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوراق مشارکت حمل ونقل بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم شورای اسلامی شهر قم حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود