Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:41:39 GMT

هزار میلیارد کلاهبرداری در شهر جدید هشتگرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۸۰۱۹

هزار میلیارد کلاهبرداری در شهر جدید هشتگرد

علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهر هشتگرد به پلیس آگاهی با موضوع فروش واحد آپارتمان به چندین نفر در شهر جدید و عدم واگذاری واحدهای مسکونی به مال باختگان، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که افرادی تحت عنوان یک شرکت از طریق پروژه واگذاری آپارتمان، اقدام به فروش واحدهای آپارتمانی در شهر جدید هشتگرد کرده‌اند ولی هیچ گونه آپارتمانی به مردم تحویل نداده و متواری شده‌اند.

این مقام مسؤول یادآور شد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند که متهمان با همکاری و همدستی شرکت عمران شهرجدید اقدام به فروش ۵۶۰ واحد مسکونی و آپارتمان به ۵۰۰ نفر از افراد حقیقی کرده‌اند در حالی که کل واحدهای پروژه مد نظر ۱۰۴ واحد بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی ۳ نفر از سرکردگان اعضای این باند، اظهار کرد: متهمان با توجه به اینکه از تحت تعقیب بودنشان مطلع شده و بدون برجاگذاشتن هرگونه ردی از استان البرز متواری شده بودند که با تلاش شبانه روزی کارآگاهان و بهره گیری از اقدامات اطلاعاتی پلیسی،  مخفیگاه هر ۳ آنها در استان‌های تهران و مازندران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی ضمن دستگیری در عملیات‌های جداگانه، به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل شدند.

سلیمانی با بیان اینکه پس از دستگیری سرکردگان اعضای این باند کلاهبرداری، ۱۵ نفر دیگر که در انجام این اقدامات مجرمانه دخیل بودند دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته از سوی اعضای این باند حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اعلام شکایت از سوی ۵۰۰ نفر از شهروندان در خصوص این پرونده، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر جدید هشتگرد پلیس کلاهبرداری اختلاس مسکن خانه شاکی متهم زندان دادگاه سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه

سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه گفت: ماموران گشت انتظامی این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب در محدوده یکی از مناطق جنگلی این شهرستان بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران متهم را دستگیر و در بازرسی از مجل دپوی چوب توسط نامبرده ۳ تن چوب جنگلی که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ مهدوی گفت: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام