Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@17:13:07 GMT

سینوفارم داروی ضدکرونا ساخت!

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۸۰۴۷

سینوفارم داروی ضدکرونا ساخت!

تولید کننده واکسن چینی فاش کرد که سینوفارم در حال توسعه دو دارو است که می تواند تاثیر ویروس جدید کرونا را در افراد مبتلا کاهش دهد و بر روی بیماران مبتلا به شرایط خفیف موثر خواهد بود.

به گزارش برنا و به نقل از گلوبال تایمز ، این دو دارو که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانی و آنتی بادی مونوکلونال به طور نسبی تهیه شده اند  برای خنثی سازی ویروس و کاهش بار ویروسی در بدن انسان استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانگ یونتائو معاون رئیس جمهور چین و دانشمند ارشد گروه ملی بیوتکنولوژی وابسته به سینوفارم چین این خبر را در گفت و گو با تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد.

ژانگ گفت این داروها بر اساس داده های استفاده اضطراری قبلی از داروها و الزامات پروتکل های بالینی فعلی بر بیماران با علائم خفیف یا متوسط ​​موثر هستند.

این شرکت ادعا کرد که این اولین داروی ویروس کرونا در جهان است که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانی ساخته شده از پلاسما از بیماران بهبود یافته تولید شده است.

داروی جدید حاوی سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده کروناویروس جدید است.

یک داروی دیگر بر اساس یک آنتی بادی مونوکلونال قوی علیه نوع دلتا است که توسط یک تیم تحقیقاتی تحت نظارت سینوفارم کشف شده است. آنتی بادی مونوکلونال می تواند اتصال کروناویروس جدید را به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 مسدود کند. این آنزیم به غشای سلولهای واقع در روده ، کلیه ، بیضه ها ، کیسه صفرا و قلب متصل شده است. آنتی بادی می تواند از آلوده شدن ویروس به سلول ها جلوگیری کند.

بر اساس گزارش گلوبال تایمز  این نشان می دهد که محققان چینی و تولیدکنندگان دارو از پیشگامان تحقیق و توسعه داروهای کووید19 هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دارو ویروس بدن انسان معاون رئیس جمهور بیوتکنولوژی تلویزیون چین جهان قلب سینوفارم آنتی بادی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • برای رفع یبوست این میوه را مصرف کنید
  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود