Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره گفت: دفن غیربهداشتی پسماندهای بیمارستانی یکی از دغدغه‌های محیط‌زیست خرم‌دره به شمار می‌رود.

توکل سلیمانی ظهر امروز (۲۲ شهریورماه) در جلسه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست‌محیطی شهرستان خرم‌دره که با دستور کار ساماندهی جایگاه زباله، تعیین تکلیف پسماندهای بیمارستانی در مقصد و آلودگی برخی از شرکت‌ها برگزار شد، عنوان کرد: برخی از صنایع شهرستان که ملاحظات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کردند، از دادستان مهلت قانونی برای رفع مشکلات دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی جایگاه زباله خرم‌دره به عنوان یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی، افزود: شورا و شهرداری تا یک ماه آینده باید اقدامات عملیاتی را در این راستا انجام دهد، زیرا این موضوع یکی از مطالبات مردمی نیز به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به خرید جایگاه جدید زباله توسط شهرداری خرم‌دره با توجه به اشباع ظرفیت جایگاه فعلی، یادآور شد: جایگاه جدید زباله شهرستان در هم‌جواری جایگاه قدیمی به مساحت دو هکتار قرار دارد که علی‌رغم تهیه مکان، هنوز اقدام عملیاتی برای راه‌اندازی آن انجام نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره، با بیان اینکه دفن بهداشتی زباله و پرهیز از سوزاندن آن همواره یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در جایگاه جدید زباله شهرستان باید ترانشه برای دفن زباله حفر شود تا از ورود بو و دود به شهر جلوگیری کند.

سلیمانی، پسماندهای بیمارستانی را یکی دیگر از دغدغه‌های زیست‌محیطی در شهرستان خرم‌دره عنوان کرد و گفت: پسماندهای عفونی و کرونایی در داخل بیمارستان بوعلی‌سینا توسط دستگاه‌های امحا، بی‌خطرسازی و برای دفن بهداشتی به جایگاه زباله شهرستان منتقل می‌شود اما متاسفانه گاهی شاهد هستیم که این زباله‌ها به صورت بهداشتی دفن نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دفن غیراصولی زباله‌های بیمارستانی می‌تواند نتایج خطرناکی در پی داشته باشد، عنوان کرد: زباله و پسماندهای بیمارستانی باید در سلول ویژه و با رعایت همه موارد بهداشتی دفن شود. کشت و صنعت دشت خرم نیز باید تا یک ماه آینده نسبت به ارائه طرح جامع زیست‌محیطی خود اقدام کند، در غیر این صورت صنایع آلاینده شهرستان محسوب خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر این‌که حفاظت از محیط‌زیست باید خط قرمز همه دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و مردم باشد، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست سالم و تمیز باید یادگاری ما برای آیندگان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان محیط زیست پسماند بیمارستانی پسماندهای بیمارستانی محیط زیست خرم دره زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت