Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش برای ارائه بلیت پروازهای اربعین با قیمت مناسب خبر داد و گفت: قیمت ۵ میلیون تومانی پرواز عتبات برای جابجایی ۳۰ هزار زائر تعیین شده بود. - اخبار اقتصادی -

محمدحسن ذیبخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در باره قیمت بلیت پروازهای اربعین،‌اظهار کرد: برای هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های ذی‌ربط برای اربعین حسینی، مقرر شد همه زائران عتبات عالیات حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری به تمام ایرلاین‌های داخلی و العراقیه اعلام کرد هیچ مسافری خارج از لیست اعلام سامانه سماح نمی تواند در بازه زمانی 28 شهریور ماه تا 10 مهر بلیت تهیه کند.

وی با اشاره به الزام ثبت‌نام در سامانه سماح وجود دارد افزود: همچنین تست PCR منفی و دو دوز واکسن از الزمات سفرهای اریعین است.

وی ادامه داد: افرادی که کمتر از 72 ساعت در عراق اقامت دارند دیگر نیازی به ارائه تست PCR منفی مجدد برای ورود به کشور ندارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در باره تامین ناوگان هوایی نیز گفت: هیچ مشکلی برای جابجایی 60 هزار زائر در کشور نداریم و تمهیدات لازم در این‌باره اندیشیده شده است.

ذیبخش درباره قیمت بلیت پرواز افزود: تلاش می‌کنیم زائران با قیمت مناسب به عتبات عالیات مشرف شوند؛ مبنا 30 هزار مسافر بود. همکاران بنده در حال رایزنی با ایرلاین‌ها هستیند تا بتوانیم قیمت بلیت مناسب برای زائران اربعین ارائه کنیم.

به گفته وی،  لغو روادید بین ایران و عراق برای مربوط به ایام بعد از اربعین حسینی است.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری از قیمت 5 میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین خبر داده بود. این درحالی است که طی روزهای اخیر قیمت پرواز به مقاصد بغداد و نجف تا 3 برابر توسط برخی سایت ها به فروش رسیده است.

مشخص نیست قیمت مناسب مد نظر سازمان هواپیمایی چه میزانی است،‌این احتمال وجود دارد ایرلاین‌ها با قیمت حدود 6 ملیون تومانی پرواز رفت و برگشت موافقت کنند. یی از مشکلات شرکت‌های هواپیمایی داخلی در بحث قیمت پروازهای اربعین، هزینه‌های بالای فرودگاهی در کشور عراق است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای اربعین قیمت مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان حج و زیارت: استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ١۴٠٢

به گزارش خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.
روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.
لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.
شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901545

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • سازمان حج و زیارت: استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ١۴٠٢
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد