Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان، با ارایه آمار واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: مجموعا یک میلیون و ۴۴۷هزار و ۹۸۲ دوز واکسن در استان تزریق شده است که این رقم، نسبت به متوسط کشوری در حد مطلوبی قرار دارد.

دکتر ارسلان سالاری در همایش تقدیر از ۴۰ پزشک منتخب دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تقدیر از همه فعالان این عرصه، اظهار کرد: استان گیلان جزو استان‌های اول در ابتلا به بیماری کرونا بوده و از ابتدا تاکنون حدود ۷۳ هزار و ۸۰۲ نفر از این عزیزان در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه های واکسیناسیون کرونا در استان، افزود: در کل استان ۲۷۶ پایگاه واکسن با حدود ۵۰۰ تیم واکسیناسیون وجود دارد و خوشبختانه این روند در استان شتابی مضاعف گرفته است. در این زمینه، تامین و تحویل محموله‌های بیشتری از واکسن به استان گیلان، در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارایه آمار واکسیناسیون کرونا در استان، تصریح کرد: مجموعا یک میلیون و ۴۴۷هزار و ۹۸۲ دوز واکسن در استان تزریق شده است که این رقم، نسبت به متوسط کشوری در حد مطلوبی قرار دارد.

سالاری با مروری بر تاریخچه تشکیل بسیج ملی مبارزه با کرونا در ابتدای شیوع کرونا با همکاری سپاه و بسیج، یادآور شد: علاوه بر این همکاری، قرارگاه مشترک دیگری با همکاری سپاه و بسیج برای مهار این ویروس نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بار سنگین بیماری کرونا در گیلان با وجود مسایل موجود در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش زیرساخت مراکز درمانی، امر خدمت رسانی را دچار مشکل می کرد، افزود: راه‌اندازی پایگاه اورژانس، افتتاح مرکز کوهورت، افزوده شدن ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس گیلان، افتتاح نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی در شمال کشور و یا بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده با انرژی بالا در بیمارستان رازی پس از ۱۰ سال از جمله اقداماتی بود که تنها در مدت کوتاهی در حوزه سلامت گیلان و در راستای ارایه خدمات مطلوب به گیلانیان، به انجام رسید.

رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدام قابل‌توجه و عاجل صورت گرفته در جهت توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه تامین امکانات رفاهی و اسکان برای دانشجویان دانشگاه، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ سال حتی یک متر به فضای فیزیکی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده نشده بود اما خرید و تجهیز خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای نخستین بار و همچنین خرید یک خوابگاه دانشجویی دیگر با اعتبار ۷۲ میلیارد تومانی، از جمله اقدامات به انجام رسیده در این برهه زمانی بوده است.

سالاری همچنین به تجهیز و بهره‌برداری دو بیمارستان در شرق و غرب استان در ماه‌های نخست شیوع کرونا در گیلان اشاره کرد و عنوان کرد: تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تالش و همچنین تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین لنگرود مجموعا با ۸۰۰ تخت در روزهای نخست شیوع کرونا افتتاح شد و وارد چرخه سلامت استان شد.

وی افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی حوزه سلامت با اعتبار ۴۸۹ میلیارد تومانی را از دیگر اقدامات انجام گرفته، خواند و افزود: با پیگیری‌های منظمی که صورت گرفته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در ردیف‌های اعتباری ملی تعریف شده است.

رئیس علوم پزشکی گیلان، به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مشترک عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه اشاره کرد و متذکر شد: در راستای این همکاری آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا و همچنین تکمیل دانشکده پزشکی در سایت لاکان در دستور کار قرارگرفته است.

سالاری، وجود دستگاه تصویربرداری پزشکی در بحران کرونا را حایز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ۹ دستگاه سی.‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی شده است و مردم ساکن در هر شهرستان، خدمات درمانی مرتبط با این دستگاه را در بیمارستان محل سکونت خود دریافت می‌کنند و از طرفی از ارجاع بیمار به مرکز استان و همچنین بخش خصوصی جلوگیری می‌شود.

اسلام برای طبیبان ارزش و احترام خاصی قایل است

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از تلاش مدافعان سلامت، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد شیوع کرونا علاوه بر تقدیر خدا، تدبیر بشری نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه بروز بلایی چون کرونا، تلفیقی از تقدیر و تدبیر است، افزود: شیوع بیماری کرونا ابتدا با هیبت حاکمیت می‌کرد و این پزشکان بودند که با شناسایی و در پیش گرفتن اقدامات، اقتدار و هیبت آن را شکسته و اکنون آرامش نسبی در جامعه حاکم است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان، آموختن علم پزشکی را لازم و منطقی دانست و تصریح کرد: با آمدن کرونا مردم تنها شدند و این تنهایی مصداقی از مرگ است و در این میان، پزشکان هستند که در فرایند بین حیات و مرگ نقش‌آفرینی کرده و مردم را از این تنهایی و وحشت رها می‌کنند.

حجت‌الاسلام خلیلی با تاکید بر نقش بی بدیل پزشکان و پرستاران در بهبودی بیماران مبتلا عنوان کرد: زمانی که والدین، برادر و خواهر از بیمار فرار می‌کردند، پزشکان و پرستاران بر بالین بیماران حاضر شده و از لمس بیمار مبتلا امتناع نمی کردند.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت کرونایی ما شاهد تلاش‌های سخت‌کوشانه دکتر سالاری و همکارانشان بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کرونا دسترسی ما به امکانات بسیار ناچیز بود و در چنین شرایطی همه کادر بهداشت و درمان تلاش کردند که حاصل آن تجربه مورد استفاده برای دیگر استان‌ها شد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان در پایان از همبستگی ایجادشده در بحران کرونا در گیلان تقدیر و تاکید کرد: همبستگی و همدلی همه‌جانبه بین دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای انقلابی، انتظامی و نظامی در استان وجود داشت که شایسته تقدیر است.

جان احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز، با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت در بحران کرونا، اظهار کرد: همان‌گونه که مردم در جنگ تحمیلی، قدردان رزمندگان بودند امروزه نیز قدردان زحمات کادر بهداشت و درمان هستند.

وی با اشاره به حایز اهمیت بودن طبابت در اسلام، افزود: خداوند نخستین طبیب است و اسلام برای طبیبان ارزش و احترام خاصی قایل است.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان با اشاره به مواجه‌شدن حدود ۱۸ ماهه گیلان با جنگ تمام‌عیار و بدون توازن با کرونا، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی خصایص و ویژگی‌های دشمن مشخص بود اما در جنگ کرونا نه ویروس را می‌شناختیم و نه ابزار کافی برای آن در دست بود.

آقایی با بیان اینکه اراده قوی در کادر بهداشت و درمان توانست سلامت را برای ما به ارمغان بیاورد، تاکید کرد: مدافعان سلامت در طول بحران کرونا خوش درخشیدند و مجموعه دادگستری در این دوران پیوسته یار و یاور دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.

وی با اشاره به نهادینه کردن همکاری مردم با ستاد کرونا، تصریح کرد: این دستگاه در کنار سایر اقدامات با تشریح قوانین، هدایت افکار عمومی و لزوم مراقبت از خود و دیگران، همه را مجاب به همکاری باسیاست‌های تبیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان دادگستری گیلان کرونا در گیلان بهره برداری بحران کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان