Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@22:32:51 GMT

رژیم لاغری ماه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۲۰۰

رژیم لاغری ماه چیست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیمن نیوز، "رژیم ماه" یکی از عجیب‌ترین رژیم‌هایی است که برای کاهش وزن استفاده می‌شود و اخیراً به یکی از رژیم‌های محبوب تبدیل شده است که بسیاری از ستارگان هالیوود برای کاهش وزن و بازیابی چابکی خود از آن‌ها پیروی می‌کنند، که مهمترین آن‌ها ستاره بین المللی مدونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رژیم بر اساس نظریه تاثیر ماه و مراحل رشد آن بر بدن انسان است که به پاکسازی بدن از سموم کمک کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت آمریکایی "Trends Wide" منتشر شده است، این رژیم با مراحل رشد ماه و برخی عادات غذایی در روز‌های خاصی از ماه مرتبط است.

"رژیم ماه" به میزان رشد ماه و پیروی از رژیم غذایی مبتنی بر چرخه کامل آن بستگی دارد. برای مثال، در روزی که ماه به طور کامل بزرگ شده است، باید در آن روز باید غذا خوردن را متوقف کنید و به جز آب آشامیدنی و آب میوه‌ها چیزی نخورید و هنگامی که ماه شروع به ناپدید شدن می‌کند، می‌توانید هر غذایی را بخورید، اما باید غذا‌های سالم و عاری از چربی و غذا‌های چرب باشد.

مهمترین غذا‌هایی که مجاز به خوردن در این رژیم هستید

- شیر و محصولات لبنی کم چرب
- آجیل، به ویژه صبح، اما با وعده‌های محدود، مانند بادام
- نان قهوه‌ای
- مرغ کبابی
- سبزیجات بخار پز شده

کارشناسان تأکید کردند که ساعت شش عصر باید خوردن غذا را متوقف کنید، در حالی که اجازه دارید آب و آب میوه‌های بدون قند را مصرف کنید و هنگامی که ماه دوباره ظاهر می‌شود، مقدار غذا باید به نصف کاهش یابد و مقدار زیادی آب مصرف میل شود.

کارشناسان بر این باورند که ماه بر بدن و همچنین آب بدن انسان تأثیر می‌گذارد، به ویژه اینکه ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین لازم است هنگام کامل شدن قرص ماه، ۲۴ ساعت روزه بگیرید، که این امر به بدن شما کمک می‌کند وزن خود را در یک روز معادل ۲.۵ کیلوگرم کاهش دهید.

فواید رژیم ماه این است که یک راه عالی برای سم زدایی بدن و بهبود ایمنی است، علاوه بر این، می‌توان از آن برای کاهش وزن اضافی در طول چرخه قمری، افزایش اثربخشی سایر برنامه‌های رژیم غذایی و کمک به احساس سبکی استفاده کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

دکتر «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.»

رژیم غذایی کتوژنیک چیست ؟ |خواص و عارضه های رژیم غذایی کتوژنیک را بدانید

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

کد خبر 846875 برچسب‌ها چاقی خبر مهم رژیم غذایی

دیگر خبرها

  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید