Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@23:34:47 GMT

جزئیاتی از نماد‌های رها شده در سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۲۵۱

دهقان دهنوی گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مانند بقیه شرکت‌ها هستند بنابر این مشمول همه موارد و قانون‌های نظارتی سازمان بورس هستند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در رابطه با این پرسش که آیا قانون مصوبی در خصوص اظهار نظر برخی مسئولان برای صنایع بورسی و تاثیر آن بر بازار سرمایه وجود دارد؟ اظهار کرد: در ماده ۱۷ قانون ابزار‌ها که مصوب مجلس شورای اسلامی است صراحتا عنوان شده که اگر کالایی وارد بورس کالا شد؛ دیگر هیچ نوع دخالتی اعم از قیمت گذاری، سهمیه بندی، منع صادراتی و موارد دیگر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مسئولان وزارت صمت هم در خصوص تنظیم بازار قبل‌تر اشاره کردند که هدفشان عرضه در بورس و استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضا را قبول دارند و تلاششان بر این است که از این بستر مناسب برای شفاف سازی استفاده کنند برای همین به نظر نمی‌رسد که نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دهنوی در رابطه با این پرسش که آیا سازمان بورس برای یکپارچه شدن دیدگاه مسئولان برنامه‌ای دارد؟ بیان کرد: بورس کالا بسیاری از موضوعات را روشن کرده و نشان داده است، زمانی که به دلیل مشکل قطعی برق قیمت سیمان دچار نوسان شد و مشکلاتی در این زمینه رخ داد این بورس کالا بود که توانست ساماندهی در این حوزه داشته باشد و همان میزان محصول را که عرضه داشت به شکل مناسب توزیع کند بنابر این مکانیزم بورس کالا ثابت شده است و همه کسانی که بدون قرض به این موضوع نگاه کنند متوجه می‌شوند که بورس کالا بهتر مکان برای عرضه و تقاضا است.

دهقان دهنوی در رابطه با نماد‌های استانی رها شده سهام عدالت و مشکلات این نمادها، بیان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مانند بقیه شرکت‌ها هستند بنابر این مشمول همه موارد و قانون‌های نظارتی سازمان بورس هستند برخی از این نماد‌ها صورت‌های مالی خودشان را ارائه نداده اند و کسانی که در این شرکت‌ها بوده اند همکاری لازم را نکرده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: بنابر طبق قانون نماد متوقف شده و می‌شود در حوزه ساماندهی و برگزاری انتخابات این شرکت‌ها نیز مسیر در حال دنبال شدن است، امیدواریم با رفع موانع بتوانند این شرکت‌ها تعیین تکلیف و مدیران منتخب سهامداران انتخاب که اگر این اتفاق رخ دهد نماد‌ها می‌توان دوباره بازگشایی و در بازار مورد معامله قرار گیرند.

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در رابطه با این پرسش که با توجه به اشاره وزیر کار در رابطه با پررنگ‌تر شدن نقش تعاونی‌های سهام عدالت، اظهار کرد: در حال حاضر فرآیند انتخابات هیئت مدیره سهام عدالت متوقف شده است، به دلیل این که برخی مراجع نظارتی ملاحظاتی داشته اند در حال برگزاری جلساتی تخصصی در جلسات شورای عالی بورس هستیم تا سخنان و پیشنهادات این دوستان را بشنویم اشکالات را رفع کنیم تا بعد از آن انتخابات تعیین تکلیف شود.

او در پایان گفت: توسعه تعاونی‌ها در کشور بسیار حائز اهمیت است باید توجه کرد که مفهوم تعاون نیز در تعاونی برقرار باشد تا به منزله مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت سرمایه خودشان در قالب یک شرکت تعاونی اتفاق بیفتد و این مفهوم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبار اقتصادی سهام عدالت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سهام عدالت سازمان بورس دهقان دهنوی سهام عدالت بورس کالا نماد ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

تین نیوز

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها