Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:15:19 GMT

صدور ۱۰۰۰ پروانه فعالیت در حوزه افتا

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۲۹۹

صدور ۱۰۰۰ پروانه فعالیت در حوزه افتا

ارتقای امنیت شبکه ملی اطلاعات و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از به‌کارگیری محصولات ناامن، از جمله اهداف به کارگیری محصولات، خدمات و آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت خدمات امنیتی به شمار می‌رود و تا کنون نزدیک به ۱۰۰۰ گواهی و تاییدیه در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات صادر شده است.

 با توجه به توسعه روزافزون محصولات و خدمات حوزه فضای تبادل اطلاعات و به‌کارگیری گسترده آنهـا در زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور، تامین امنیت زیرساخت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشور موضوع بسیار حائز اهمیتی تلقی می‌شود، زیرا تهدیدات امنیتی نیز در فضای تولید و تبادل اطلاعات به‌طور روزافزونی اتفاق می‌افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از محصولات، خدمات و آزمایشگاه­‌های دارای صلاحیت خدمات امنیتی منجر به ارتقای امنیت شـبکه ملی خواهد شد و از خسارات احتمالی ناشی از به‌کارگیری محصولات ناامن پیشگیری می‌کند.

در این راستا طبق آخرین آمار به دست آمده از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در حال حاضر ۹۵۶ گواهی و تاییدیه توسط معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات صادر شده است. این گواهی‌ها به تفکیک نوع فعالیت عبارتند از ۴۶۶ پروانه فعالیت خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات که توسط اداره کل نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) صادر شده است.

هم‌چنین از میان مجموع گواهی‌های صادره تعداد ۸۴ گواهی معتبر متعلق به ارزیابی امنیتی محصول فاوا، ۱۳ گواهی در حال تمدید، ۲۱ گواهی منقضی شده، ۹۸ تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال ۱۳۹۸، ۲۹۷ تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال ۱۳۹۹ و هفت گواهی نیز به ارزیابی امنیتی آزمایشگاه‌ها تعلق دارد که وظیفه بررسی و صدور آن را اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات (ارم) به عهده دارد.

ارتقای امنیـت شـبکه ملـی اطلاعات و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از به‌کارگیری محصولات ناامن، از جمله اهداف به کارگیری محصولات، خدمات و آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت خدمات امنیتی به شمار می‌رود که طی فعالیتی مشترک، مرکز مدیریت راهبـردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران وظیفه ارایه آن را به عهده دارند. بر این اساس، کلیه متقاضیان دریافت گواهی ارزیابی امنیتی محصولات (گواهی افتا) می‌توانند جهت شروع و تمدید فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات و اخذ گواهی امنیتی محصول، به سامانه جامع خدمات و محصولات افتا مراجعه کنند.

بنا به اعلام معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، به دلیل شرایط کرونایی و تسهیل مراجعین به منظور تمدید اعتبار گواهی‌نامه‌های منقضی شده یا در حال انقضای محصولات، از تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ اعتبار این دسته از ‌گواهی‌ها به مدت شش ماه تمدید می‌شود و معتبر خواهد بود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کارگیری محصولات ارزیابی امنیتی خدمات امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند