Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلام الواری روز دوشنبه در دیدار با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان با بیان این که هدف از امر به معروف و نهی از منکر اصلاح افراد است، اظهارداشت: امر به معروف جامعه را از مردگی دینی نجات می‌دهد و نقش آن در حفظ ارزش‌های اسلامی و سلامت وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی غیر قابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که با ترک این فعل وظیفه الهی، خیر و برکت از جامعه سلب می‌شود، خاطرنشان کرد: دعوت به خوبی‌ها و دوری از زشتی‌ها در تعلیمات دینی یک رویکرد هدایت گرانه داشته و مستقیم با فساد و گناه مبارزه می‌کند.

وی با بیان این که اصل وجوب امر به معروف و نهی از منکر جزو ضروریات دین مبین اسلام است و اضافه کرد: بر همین اساس فقهای دین به اتفاق امر به معروف و نهی از منکر را واجب می‌دانند و اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام محسوب می‌شود.
الواری یادآور شد: استفاده از روش صحیح در دعوت مردم به معروف و نهی از منکر باعث احیا دین و ضامن اجرای قوانین و دستورات اسلام است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: چنانچه افراد دراجرای امربه معروف و نهی از منکر آگاهی و بینش کافی نداشته باشند نتایج منفی حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر این که این فریضه الهی باید با رعایت شروط و مراتب آن اجرا شود، تصریح کرد: حفظ و ایجاد ارزش‌ها یکی از اهداف قانون امر به معروف است.

به گفته وی حمایت قضایی و انتظامی از آمران به معروف و عامه مردم برای احیای این فریضه الهی ایجاد انگیزه می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: ترس از عواقب احتمالی امر به معروف اجرای این فریضه الهی را با مشکل مواجه کرده و احساس مسئولیت و انگیزه افراد را تضعیف می‌کند.

الواری‌ تصریح کرد: افراد باید مراحل امر به معروف را طبق تعلیمات دینی رعایت کرده تا امر به معروف بهانه‌ای برای تعدی به حقوق دیگران تعدی نشود.

وی خاطرنشان کرد: فرد آمر باید از قوانین امر به معروف اطلاع نسبی داشته باشد و متناسب با فضای موجود با ظرافت و هوشمندی خاصی اقدام به این کار نماید و باید تا حد ممکن از تنش و درگیری در اجرای این فریضه الهی خودداری شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان تاکید کرد: برای اجرای امر به معروف به مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها نیازمندیم.

یاسر قزوهی تاکید کرد: بدون شک در این زمینه رابطه تنگاتنگی با سازمان قضایی نیروهای مسلح خواهیم داشت.

برچسب‌ها گرگان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان ستاد امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گرگان سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان قضایی نیروهای مسلح امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد