Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:37:13 GMT

واگذاری پلاتو دریا بندرعباس مورد تجدید نظر قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۴۲۷

واگذاری پلاتو دریا بندرعباس مورد تجدید نظر قرار گیرد

ایسنا/هرمزگان جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعب شورای شهر بندرعباس با انجمن تئاتر هرمزگان و مدیران سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حسن سالاری، احمد عامری، اسماعیل رییسی، احمد کناری نژاد و اسماعیل بواشه از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد، رییس انجمن هنرهای نمایش استان ضمن تشریح فعالیت های هنرهای نمایشی به در پیش بودن جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و خواستار همراهی شورای شهر و سازمان فرهنگی برای برگزاری بهتر جشنواره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کریمی ضمن اشاره به حفظ احترام افراد به نقد عملکرد سازمان فرهنگی پرداخت و خواستار حضور تاثیر گذار تر این سازمان در عرصه های هنری شد.

یکی از موارد مهم مورد بحث و گفتگو در جلسه یاد شده که مورد تاکید حسین کریمی قرار داشت، بحث واگذاری پلاتو دریا به یک شخص غیر متخصص و عدم کارشناسی در واگذاری این پلاتو بود.

کریمی خواستار باز پس گیری این مکان و اختصاص آن به هنرمندان شد و از اعضا شورای در خواست کرد به این قرار داد ورود کنند.

در ادامه ابراهیم پشت کوهی که به عنوان یکی از نخبگان تئاتر استان و کشور در این جلسه حضور داشت، ابراز امیدواری کرد که تغییر نسل و پوست اندازی شورای شهر موجب ارتقا و رشد فرهنگ و هنر در شهر بندرعباس شود.

وی دو پاره‌گی فرهنگی و گوشه نشینی نخبگان را به ضرر شهر و مردم شهر دانست و خواستار استفاده از توانمندی های محمدعلی قویدل، موسا بندری، سعید آرمات، عیسا جنگانی، احمد کارگران، آرش عباس زاده، سعید عیسایی، حسین کریمی، مجید سرنی زاده و سایر عزیزان برای برون رفت از رکود فرهنگی و هنری شد.

کارگردان نمایش مثل آب برای شکلات ادامه داد: در بحث عملکرد سازمان فرهنگی و مدیر آن باید گفت حامد رضوانی به عنوان یک فرد حقیقی از دوستان و عزیزان ماست اما در بحث حقوقی متاسفانه عملکرد ایشان قابل دفاع نیست و نقدهایی به عملکرد شان وارد است که از جمله بحث تجهیز پلاتو (تی تووک) شهر است که نه تنها هیچ تلاشی برای تجهیز آن صورت نگرفته بلکه قرارداد آن هم تمدید نشده است.

در ادامه حامد رضوانی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته، با احترام به مقام شامخ استادان خود را شاگرد ابراهیم پشت کوهی خواند و قول داد با تعامل با انجمن تئاتر به بهبود شرایط کمک کند.

در انتهای جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی با استقبال از صحبت های یاد شده و ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه از طرح جامع تئاتر شهر بندرعباس استقبال کردند و اعلام کردند  بعد از تدوین این طرح فراگیرتوسط انجمن هنرهای نمایشی آن را مصوب نمایند و ردیف بودجه ای برای آن در نظر بگیرند.

در پایان جلسه حسن سالاری رییس کمیسیون اعلام کرد تعامل بین شورا و هنرمندان در نهایت به سود شهر بندرعباس خواهد بود و با تایید تمامی اعضا تصویب شد یک مشاور هنری برای شورا انتخاب شود و از مشاوره ایشان برای خروج از انسداد وضعیت هنری و فرهنگی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد