Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ماه‌ها توقف صادرات سنگ گچ در هرمزگان سبب گلایه‌های فراوانی از سوی معدن‌داران گچ در هرمزگان بخصوص معادن بندرخمیر و بندرعباس شده بود.

حالا صبح امروز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: عملیات بارگیری سنگ گچ با استفاده از گنتری کرین و کشتی های جرثقیل دار ظهر امروز از بندر شهید رجایی برای اولین بار، در استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خلیل قاسمی افزود: با پیگیری های مصوبات دبیرخانه های کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پس از ماهها توقف، ظهر امروز صادرات این مواد معدنی صورت گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: برای رقابت با کشورهای همسایه در بحث بارگیری، روش بهینه ای در نظر گرفته شده است که باعث سرعت بیشتر در حمل و بارگیری مواد معدنی می‌شود.

قاسمی هدف گذاری صادرات سنگ گچ تا پایان سال ۱۴۰۱ را بیش از ۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: در صورت وجود زیرساخت مناسب، امکان تحقق این هدفگذاری وجود دارد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات گچ خلیل قاسمی معادن سنگ گچ هرمزگان سنگ گچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه