Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:16:59 GMT

گروه متحد امارات در یمن خواستار مشارکت در روند سیاسی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۵۶۹

گروه متحد امارات در یمن خواستار مشارکت در روند سیاسی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب یمن) در واکنش به اظهارات «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، بر ضرورت مشارکت این گروه در روند سیاسی یمن تأکید کرد.

این گروه در بیانیه‌ای تأکید کرد: «تحقق صلح در یمن تنها از طریق گوش فرا دادن به گروه‌های جنوبی محقق نمی‌شود بلکه باید آن‌ها را در تمامی مراحل سیاسی مشارکت داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است: «مشارکت جنوب یمن در روند سیاسی نیازمند اراده سازمان ملل برای تضمین صلح واقعی و دائمی است به گونه‌ای که تحقق این امر ممکن نیست مگر اینکه حرف و سخنان به فعل تبدیل شود».

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، در این بیانیه همچنین اشاره شده است که توافقنامه ریاض همچنان یک فرصت حقیقی برای روند صلح موفقیت‌آمیز تحت رهبری سازمان ملل متحد است به شرط آنکه هیأت مذاکره‌کننده مشترک به موجب این توافقنامه تشکیل شود.

در این بیانیه همچنین بر عدم پایبندی دولت هادی به تعهدات خود ذیل توافقنامه مذکور به ویژه بازگشت کابینه مشترک به عدن اشاره شده است.

روز جمعه گراندبرگ در سخنانی مقابل اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت استان‌های جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

نوامبر ۲۰۱۹ دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوبی یمن توافقنامه ریاض را امضا کردند که به موجب آن کابینه جدید متشکل از اعضای دو طرف تشکیل شد اما بخش نظامی این توافقنامه همچنان با موانعی مواجه است.

به موجب این توافقنامه اعضای کابینه جدید وارد شهر عدن شدند اما پس از حملات در این شهر و اعتراضات مردمی، دوباره به ریاض بازگشتند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جنوب یمن شورای انتقالی جنوب یمن متحد امارات سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • واکنش امارات به حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد