Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@04:42:05 GMT

تاثیر فرهنگ شهروندی در رفع مشاغل مزاحم و آلاینده

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۶۱۸

تاثیر فرهنگ شهروندی در رفع مشاغل مزاحم و آلاینده

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: واگذاری ملک و استقرار مشاغل مزاحم و آلاینده علاوه بر وجود مسائل ترافیکی ، روانی و اقتصادی می تواند تاثیرات جدی بر شهروندان و شهر وارد کند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد،  مسعود رضوی با بیان نقش و اهمیت فرهنگ شهروندی در رفع مشاغل با فعالیت مزاحم و آلاینده اظهار داشت : کاهش کیفیت محیط زیست شهری ، افزایش آلودگی صوتی ، آلودگی بصری ، کاهش کیفیت زیست و رفاه شهری ، مسائل سکونتی و ناهنجارهای رفتاری در شهرها ، ضرورت و اهمیت گسترش آموزش شهروندی و آشنایی شهروندان با حقوق و وظایف خود در سطح شهر را تشدید کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود:  فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده مستقر در شهر یکی از عواملی است که نیاز شدید به فرهنگ سازی عمومی و آموزش های شهروندی را در شهر می طلبد . چرا که ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری ، هزینه های زیادی را به اداره کنندگان شهر و محیط شهری و ساکنان شهرها تحمیل کرده و می تواند علاوه بر هزینه های مالی باعث صدمات جسمی و روحی نیز را در بر داشته باشد. . رضوی اذعان داشت : این قبیل مشکلات ایجاد شده در نتیجه واگذاری واحد های صنفی از سوی شهروندان و همچنین عدم اطلاع از قوانین و تسهیلات ارائه شده به صنوف مزاحم و آلاینده است و در حقیقت این معظل با آگاهی و توسط خود شهروند ایجاد میشود که حقوق همسایگان را نادیده گرفته و به نوعی حق الناس تحت الشعاع قرار می گیرد. لذا شهروندان باید آگاهی لازم در خصوص قوانین و مقررات کمیسیون بند ۲۰ را کسب کرده  و به هیچ عنوان واحد و ملک تجاری خود را در اختیار واحد صنفی مزاحم و آلاینده قرار ندهند. رضوی مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد اضافه کرد: واگذاری ملک و استقرار مشاغل مزاحم و آلاینده علاوه بر وجود مسائل ترافیکی ، روانی و اقتصادی می تواند تاثیرات جدی بر شهروندان و شهر وارد کند. وی گفت:در این خصوص طی تصمیم های انجام شده مقرر گردیده است مالکانی که واحد و ملک تجاری خود را با هر نوع کاربری بصورت اجاره ، رهن ، سرقفلی و غیره به مشاغل مزاحم و آلاینده واگذارمی کنند ضمن جلوگیری از فعالیت واحد صنفی (پلمب ) ، شهرداری برای بازدارندگی بیشتر می تواند اقدام به دریافت بهای خدماتی معادل ۱۰ برابر عوارض صنفی از ملک مورد نظر بعنوان جریمه کند و در صورت تکرار واگذاری واحد تجاری یا غیر تجاری به مشاغل مزاحم و آلاینده قانون گذاری این اجازه را به شهرداری داده تا برای باردوم به میزان ۵/۱ برابر و بار سوم به میزان ۲ برابر تعرفه های یادشده بعنوان جریمه از متخلف دریافت نماید . وی ضمن بیان این مطالب در خصوص فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در رفع مشاغل با فعالیت مزاحم و آلاینده اضافه کرد: می بایست آموزشهای شهروندی با استفاده از کلیه ابزارهای تبلیغاتی و آموزشی جهت شهروندان و صنوف مزاحم و آلاینده توسعه یابد . همچنین اصلاح قوانین و مقررات موجود در خصوص استقرار واحد صنفی در داخل شهر و هم در خصوص واگذاری ملک به واحد صنفی از سوی شهروندان صورت پذیرد . رضوی ادامه داد: در پایان توصیه می گردد شهروندان و مالکین محترم قبل از واگذاری واحد و ملک تجاری خود با هر نوع کاربری چه بصورت اجاره ، رهن و غیره از قوانین مذکور با مراجعه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ( بین وکیل آباد ۵۵ و ۵۷ ) و یا تماس با شماره تلفن ۳۱۲۹۸۰۹۰  اداره کمیسیون بند ۲۰  اطلاع حاصل نمایند. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشاغل مزاحم فروش ملک تجاری فرهنگ شهرنشینی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مشاغل مزاحم و آلاینده واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد