Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، فردا دو نماینده دیگر ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبا می روند. شاگردان یحیی گل محمدی باید در دوشنبه با استقلال و شاگردان فیروز کریمی نیز باید در دوحه به مصاف النصر بروند. پرسپولیس در سرزمین ناشناخته!

در مورد رقیب پرسپولیس اطلاعات زیادی در دسترس نیست و حتی آنالیزور باشگاه پرسپولیس هم که شخصا به تاجیکستان رفته بود، نتوانست بازی این تیم را به صورت کامل ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه های تلویزیونی تاجیکستان بازی های استقلال را پخش نکردند و آن ها حتی پا را فراتر گذاشتند و ساعت بازی های این تیم را بدون اطلاع قبلی تغییر دادند تا حد الامکان آنالیزور های باشگاه پرسپولیس نتوانند به راحتی بازی های این تیم را مشاهده کنند.

با این شرایط تنها اسنادی که در مورد نحوه بازی و تاکتیک تیم تاجیک در دسترس است، همان بازی هایی است که این تیم در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا این فصل برگزار کرد. هدایت این تیم را ویتالی لوچنکو بر عهده دارد. این سرمربی ۴۹ ساله کارش را از دستیاری در فوتبال اوکراین شروع کرده و پس از فعالیتی در فوتبال پایه در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی زیر ۱۶ ساله های تاجیکستان معرفی شد و پس از مدتی کوتاه در فوتبال روسیه و هدایت تیم محل تولدش به عنوان سرمربی استقلال تاجیکستان معرفی شد. این سرمربی علاقه خاصی به استفاده از سیستم ۲-۵-۳ دارد و تفکراتش روی دفاع مطلق و ضد حمله های سریع است.

خطرناک ترین بخش ترکیب استقلالی ها متعلق به زوج خط حمله شان است. رستم سوریف و منوچهر ژالیلوف بازیکن دو رگه روسی – تاجیک دو مهاجم این تیم هستند. از آن جایی که این تیم به دنبال تشکیل لاین ۵ نفره هنگام دفاع است، اکثر موقعیت هایش را در بازی مقابل پرسپولیس قطعا از روی ضد حملات شکل می دهد. اگر بازی معروف این تیم مقابل الهلال در رقابت های آسیایی این فصل را مشاهده کنید که با پیروزی ۴-۱ این تیم به پایان رسید به وضوح متوجه این قضیه می شوید که تاجیکی ها یکی از خطرناک ترین تیم های آسیا در بخش انتقال توپ از دفاع به حمله هستند.

در واقع یکی از بهترین استراتژی ها حتی در لیگ ایران هم برای رویارویی با تیمی مثل پرسپولیس که در اکثر اوقات در موضع برتر قرار دارد، همین سبک بازی است. در ۶ بازی مرحله گروهی ژالیلوف ۳ گل و یک پاس گل به ثبت رساند و رستم سوریف هم یک گل و دو پاس گل را به ثبت رساند. این تصویر آمار استقلالی ها را در بازی های مرحله گروهی نشان می دهید. این تیم در حالی به عنوان صدرنشین گروهش صعود کرد که به طور میانگین تنها ۲۷ درصد مالکیت توپ داشته است و همین قضیه به خوبی نوع بازی این تیم را نشان می دهد.

پرسپولیسی ها در این دیدار نیاز به بازی سرتاسر هجومی ای ندارند و تنها باید با ارائه یک نمایش منطقی به دنبال پیروزی باشند چرا که تیمی مثل پرسپولیس نیاز به ریسک بزرگی ندارد. اگر بخواهیم در مورد ترکیب پرسپولیس صحبت کنیم به همان سیستم ۲-۴-۴ همیشگی این تیم می رسیم.

در پست دروازه هیچ شکی وجود ندارد که حامد لک در شرایط عادی درون دروازه سرخ ها قرار می گیرد. برای خط دفاعی، جدایی حسین کنعانی زادگان یحیی را ناچار به اعمال تغییراتی می کند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و گل محمدی موضعش در مورد حسینی را کنار بگذارد، سیدجلال کنار فرشاد فرجی زوج خط دفاعی تیم را تشکیل می دهند. علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی هم به عنوان یار های ذخیره این بازیکنان روی نیمکت حضور خواهند داشت.

در پست دفاع چپ نیز بعید است یحیی گل محمدی به کسی جز وحید امیری بازی دهد و برای دفاع راست هم سیامک نعمتی محتمل ترین گزینه برای بازی است. البته مهدی شیری هم برای این پست در ترکیب پرسپولیس حضور دارد و بعید نیست شیری از ابتدا برای تیم بازی کند.

احسان پهلوان و مهدی ترابی هم در این بازی به عنوان هافبک های راست و چپ تیم بازی خواهند کرد و برای زوج میانی نیز تیم پرسپولیس توازنش را از دست داده است. با خروج نوراللهی، سرخ ها سرلک، کامیابی نیا و رضا اسدی را به عنوان ۳ بازیکن پست ۶  در اختیار دارند و این در حالی است که برای تشکیل دابل پیوت میانی به یک هافبک پست ۸ خوب هم نیاز است. امید عالیشاه فصل گذشته در پست های مختلفی برای تیم بازی کرد و بعید نیست به عنوان زوج یکی از این سه هافبک به کار گرفته شود البته این احتمال هم وجود دارد با توجه به این که پرسپولیس باید به خوبی ضد حملات استقلالی ها و شوت های بازیکنان این تیم را مهار کند بعید نیست یحیی از دو بازیکن پست ۶ یعنی اسدی و سرلک استفاده کند.

در خط حمله عیسی آل کثیر و مهدی عبدی محتمل ترین گزینه ها برای بازی هستند و به احتمال زیاد پاکدل به عنوان یار تعویضی به تیم اضافه شود البته این احتمال وجود دارد اگر یحیی از دو بازیکن پست ۶ در خط هافبک استفاده کند، امید عالیشاه را در این پست بازی دهد. تنها یک احتمال دیگر هم به دلیل خستگی وحید امیری بابت حضور در دو بازی ملی پی در پی وجود دارد؛ امیری به خط حمله منتقل شود و آقایی مدافع چپ سرخ ها باشد.

در مجموع با توجه به تجربه و سابقه پرسپولیس اگر این تیم همان نمایش همیشگی خودش را داشته باشد، بعید است مقابل تاجیک ها به مشکل زیادی بخورد اما مشکل رقبای این تیم هم دقیقا در این بخش است زمانی که به مدت ۳۰ دقیقه این تیم در لاک دفاعی فرو می رود و تیم مقابل مالک توپ و میدان می شود از لحاظ روانی تفکرات به این سمت می رود که تاجیک ها چیزی برای ارائه ندارند اما دقیقا در چنین لحظاتی است که کار آن ها شروع می شود… پرسپولیس نباید فریب عقب نشینی حریف مرموزش را بخورد. آبروداری کنید! کاروان تراکتور در راه قطر

به تصویر بالا توجه کنید، چند بازیکن در تصویر می بیند؟ تراکتور خلوت ترین تیم این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان از لحاظ تعداد نفراتی است که وارد اردو پیش از بازی شده اند. فقر مهره چه از لحاظ حضور بازیکنان و چه از لحاظ فنی به وضوح در این تیم دیده می شود و با این تفاسیر ما تنها باید فقط توقع یک شکست آبرومندانه از این تیم مقابل النصر را داشته باشیم.

تراکتور به غریبانه ترین حالت ممکن راهی قطر شده است. نه محمدرضا زنوزی مطلق و نه هیات فوتبال آذربایجان هیچکدام رغبتی به مالکیت این تیم ندارند این در حالی است که تیم متمول النصر با قدرت تمام به مصاف قرمز های تبریز می آید.

تراکتور پس از پایان مرحله گروهی و صعود بدون شکست، به دلیل عملکرد رسول خطیبی در لیگ، دست به تغییر سرمربی زد و فیروز کریمی به عنوان سرمربی معرفی شد. پس از پایان فصل فراز کمالوند با برنامه های بلند مدت از راه رسید اما او نتوانست مدت زیادی مهمان تبریزی ها باشد و پس جدال با اکبر ایمانی و موضوعات مربوط به فایل صوتی معروف جایگاهش بین هواداران تراکتور را از دست داد و چند روز بعد استعفا کرد. باشگاه هم که انگار منتظر استعفای کمالوند بود، سریعا فیروز کریمی را جایگزین او کرد تا به نوعی این تیم با سمبل کاری راهی آسیا شود.

در این بین نیز مالک تیم به دلیل مالک ۳۸۸ میلیاردی رسما اعلام کرد قدرت تیم داری ندارد و در اقدامی عجیب هیات فوتبال استان هم مسئولیت تراکتور را گردن نگرفت تا تیم تحت مالکیت زنوزی بماند. وقتی ورزقان خواهان انتقال امتیاز تراکتور به مس ورزقان شد، زنوزی ۱۰۰۰ میلیارد روی تراکتور قیمت گذاشت!

صحبت در مورد مسائل فنی آن هم در چنین شرایطی نوعی توهین به فوتبال است و نماینده ایران تنها باید به دنبال آبرو داری باشد چرا که حتی شایعاتی مبنی بر انصراف تراکتور از آسیا و ۳-۰ شدن بازی هم وجود داشت که این یک نوع فاجعه برای فوتبال ما است… اوضاع تراکتور چنان آشفته بود که حتی النصر باور نکرد این تیم واقعا چنین مشکلاتی داشته باشد. سعودی ها معتقد بودند نماینده ایران می خواهد آنها را فریب بدهد! اما ما در ایران به چشم دیدیم فریبی در کار نبود و تراکتور حتی تا مرز انحلال هم پیش رفت.

در چنین شرایطی باید تراکتور را بدون فشار روحی روانی به میدان فرستاد و تنها به معجزه امید داشت. این بازی برای فیروز کریمی هم یک بازی بزرگ است. فیروز ۲۸ سال قبل با پاس قهرمان آسیا شد و حالا «تیری در تاریکی» برایش مهیا شده تا شاید داستان مرد سیندرلایی این بار برای او تداعی شود. حتی اگر دری به تخته بخورد و تراکتور این بازی را ببرد، بدون تعارف هیچ یکی از مسئولان این باشگاه هیچ سهمی در این اتفاق نخواهند داشت و اعتبارش تنها متعللق به بازیکنانی است که در این مدت مثل توپ فوتبال پاسکاری شدند!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مرحله گروهی فیروز کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پرسپولیسی دیگر هم با تراکتور قرارداد بست | حالا فقط مانده خود یحیی

به گزارش همشهری آنلاین کمک مربی بدنساز تیم پرسپولیس که از تیم ملی بسکتبال به جمع سرخپوشان ملحق شد تا همراه با پپه لوسادا کارهای بدنسازی سرخپوشان را انجام دهد، کارش را در تیم جدید خود استارت زده است.

تشکری‌نیا بعد از حضور حمید مطهری به کادر سرخپوشان تبریزی ملحق شده تا تیم دستیاری یحیی گل‌محمدی تراکتور با حضور او، مطهری و عسگری کامل شود.

این مربی جوان احتمالا برای بازی با فولاد خوزستان هم راهی اهواز خواهد شد تا اولین تجربه خود را با تراکتور پشت سر بگذارد.

کد خبر 849075 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • اوسمار به ساکت مدیون است
  • عبدی به دنبال دو رقمی شدن در تراکتور برای بازگشت
  • مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!
  • روز غیرمنتظره آزادی مقابل پرسپولیس
  • پرسپولیس مراقب شوت‌های باقری باشد!
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد
  • یک پرسپولیسی دیگر هم با تراکتور قرارداد بست | حالا فقط مانده خود یحیی
  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است
  • پولی در مسیر قهرمانی پرسپولیس (عکس)