Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزین رضائی ظهر امروز در ستاد کرونای استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان در اوج پیک پنجم قرار دارد و وضعیت بسیار دشواری را سپری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: 895 نفر کرونایی در حال حاضر در مراکز درمانی استان بستری هستند که 540 نفر مربوط به شهر سنندج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائی با بیان اینکه 275 نفر در حال حاضر در بیمارستان توحید بستری هستند، گفت: یکی از دلایل پایین بودن مرگ و میر بیماران کرونایی در کردستان موضوع اکسیژن که با تلاش‌های صورت گرفته مشکلی در این حوزه نداریم.

وی اضافه کرد: در اوج پیک تستینک را در حاشیه قرار ندادیم و این کار موجب شناسایی سریع بیماران شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در زمینه دارو هم فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته است، بر خلاف سایر استان‌ها سعی کردیم داروهای روتین که برای درمان کرونا ضروری است را خریداری و دپو کردیم تا مردم به صورت آزاد خریداری نکنند.

رضائی تصریح کرد: اکنون 18 مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان فعال است که این تعداد به 24 مرکز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: استانداری برای تجهیزات مراکز تجمیعی واکسیناسیون یک میلیارد تومان کمک کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به طلب حقوقی پرسنل بهداشت از دانشگاه در استان گریز زد و اظهار کرد: فکر اساسی باید برای بدهی‌های حوزه بهداشت صورت بگیرد در این زمینه با مشکل و چالش جدی مواجه هستیم.

رضائی اضافه کرد: همین هفته پیش جمعی از پرسنل حوزه بهداشت برای مطالبات حقوقی و غیره خود جلوی استانداری تحسن کردند و با بدبختی توانستیم موضوع را جمع کنیم الان هم برای حقوق این ماه با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مراکز تجمیعی واکسن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیک پنجم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم