Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق از تشکیل کمیته پیگیری و افشای سرنوشت امام موسی صدر خبر داد.

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۲ سپتامبر) از تشکیل یک کمیته برای پیگیری و افشای سرنوشت امام موسی صدر خبر داد.

وی در توئیتر نوشت: «یک کمیته برای پیگیری و افشای سرنوشت امام موسی صدر تشکیل شده است اما فعلا نام اعضای آن را اعلام نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته کار خود را به لطف خدا آغاز خواهد کرد و این کار پاداشی عظیم و منفعتی زیاد خواهد داشت».

سید مقتدی الصدر، شنبه شب نیز از شش کشور عربی و اسلامی خواست تا در مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر که از ۴۳ سال پیش ناپدید شده، همکاری کنند. وی طی پستی درتوئیتر نوشت: «برای  آن‌که این موضوع مختومه نشود، من مصلحت می‌دانم که یک کمیته برای کشف و مشخص کردن حقایق درباره ناپدید شدن رهبر بزرگوار اسلامی، امام موسی صدر، تشکیل شود. انتظار داریم که تمامی کشورها و افراد مرتبط برای مشخص شدن سرنوشت ایشان همکاری کنند».

وی در ادامه از لیبی، مصر، لبنان، ایران، سوریه و قطر خواست تا در این زمینه همکاری کنند و تاکید کرد که این اتهام‌زنی به این کشورها نیست بلکه درخواست کمک است و این کمک و همکاری قابل تقدیر است.

امام موسی صدر در ۲۵ آگوست ۱۹۷۸ به همراه شیخ «محمد یعقوب» و «عباس بدرالدین» روزنامه‌نگار در جریان سفری رسمی وارد لیبی شد. وی قبل از خروج از لبنان اعلام کرده بود که برای دیدار با «معمر القذافی» رهبر وقت لیبی به این کشور سفر می‌کند، اما در هیچ رسانه‌ای در مورد این دیدار صحبتی نشد.

صدر بنیانگذار جنبش امل لبنان و دو همراهش، برای آخرین بار در ۳۱ آگوست ۱۹۷۸ در لیبی دیده شد و پس از آن دیگر هیچ خبری از آن‌ها به دست نیامد./ فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرنوشت امام موسی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساوه اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی امام صادق (ع)، تشکیل حوزه علمیه و تربیت نیروهای امام باور بود که همزمان یک دانشکده مهدویت تشکیل داد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم امروز جامعه بشریت، غیبت امام عصر (عج) است، افزود: محرومیت کنونی بشر از وجود پربرکت امام زمان (عج) مشکلات و مصیبت‌های بسیاری در پی داشته است و همه برای آماده‌سازی شرایط ظهور، نقش دارند اما نقش خانواده در این راستا برجسته است.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) با ایجاد کرسی درس و بحث و تشکیل حوزه علمیه در سطح عمیق و وسیع با پرورش ۴۰۰۰ شاگرد زبده، حیات بخش مکتب راستین محمدی (ص) و مذهب و تشیع علوی شد.

وی افزود: بر شیعیان سزاوار شایسته است که با عملکرد خود، گفتار و کردار نیک مایه روشنی این مصباح هدایت و سیر این سفینه نجات باشند تا به دست صاحبش قائم آل محمد (ص) برسد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه عزت و اقتدار کشور در گرو تربیت صحیح نسل کنونی جامعه است، گفت: چنانچه کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، توسعه علمی و به آبادانی زندگی دنیا دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند و به دنبال فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد.

امام جمعه ساوه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان گفت: دوازده سال دوره دانش‌آموزی، بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است و انتظار است گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات این جامعه هدف برداشته شود.

کد خبر 6095756

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود