Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:55:12 GMT

وقتی قاضی ورق را بر می‌گرداند/تداوم یک زندگی پنج نفره

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۸۱۶

وقتی قاضی ورق را بر می‌گرداند/تداوم یک زندگی پنج نفره

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، تصمیمشان جدی بود، به دادگاه خانواده هم مراجعه کردند تا مسیرشان را از یکدیگر جدا کنند، امروز نوبت رسیدگی داشتند اما دادگاه خانواده کمی شلوع است، صندلی های دادگاه خانواده تقریبا شلوع است، مجبور هستند برروی صندلی انتظار شورای حل اختلاف بنشینند.  نشستن بر این صندلی ها همان و عبور ناگهانی قاضی شورای حل اختلاف از مسیر شان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

چهره غمگین این زوج ناامید توجه قاضی شورای حل اختلاف را به خود جلب می کند، ناگهان میپرسد،آقای محترم بچرا به این مکان مراجعه کرده اید؟ میگوید طلاق.

قاضی میپرسد نوبتتان کی هست، میگوید یک ساعت دیگر .. قاضی شورای حل اختلاف آنها را به دفتر خود راهنمایی می کند تا ضمن گذر وقت کمی هم درد دل کنند شاید حال و هوایشان تغییر کند.

از مشکلاتشان میگویند از عدم سازش و عدم تفاهم حتی با وجود سه فرزند که دو فرزند دختر هستند و یک فرزند پسر.

قاضی با شنیدن داستان زندگیشان و بررسی چرایی بهم زدن یک زندگی بیش از 10 ساله نها را به سازش دعوت می کند، برایشان از عواقب طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن که آینده فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهد می گوید..

انگار تاکنون کسی برایشان از این زاویه صحبت نکرده بود، آنها فقط به فکر رهایی از یکدیگر بودند بدون توجه به عواقب آن البته شاید عواقب آن را می دانستند اما اینگونه که قاضی برایشان گفت، درک نکرده بودند.

 بعد یک ساعت صحبت و گفتمان و مشاوره این زوج که باید دقایقی دیگر برای ثبت مهر طلاق در شناسنامه ها به دفتر خانه مراجعه می کردند، ناگهان مسیرشان به سمت خانه تغییر می کند.

اینجا  به نقش موثر مشاوره و راهنمایی یک فرد مسلط به امور حقوقی و خانواده پی میبریم، سراغ قاضی شورای حل اختلاف که اصلا ربطی به پرونده نداشت و اتفاقی با این زوج مواجه شد رفتیم تا ماجرا را بهتر بدانیم.

 

 

بهمن احمدی از نمونه قضاتی است که برای پرونده های صلح و سازش بیشتر وقت می گذارد که امروز نیز توانست یک خانواده را از فروپاشی نجات دهد.

وی می گوید: تا کنون از این گونه پرونده ها زیاد داشته ام و همیشه تلاش کرده ام تا راه سازش و حل و فصل اختلافات را به طرفین نشان دهم زیرا نتایج گذشت و سازش در جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

احمدی گفت: احترام و اعتماد عامه جامعه و فعالان حقوقی به دستگاه قضایی در گرو منش، نحوه تصمیم گیری و صدور منصفانه و عادلانه احکام قضایی توسط قضات است.

وی گفت:  حضرت علی (ع) بهترین قضاوت را سازش و صلح بین طرفین می داند از این جهت است و برای قاضی نیز ثواب بسیار بالایی دارد و اکنون معنای این فرموده مولا علی علیه السلام را به درستی درمی‌یابیم.

این قاضی معتقد است: با فرهنگ سازش؛ ایثار، گذشت و نگاه انسانی و اسلامی اشاعه پیدا می‌کند، بنابراین لزوم و ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی در برخی از همکاران وجود دارد.

 اگر مردم بدانند قضات از روی دلسوزی و گره‌گشایی  می‌خواهند به آنها کمک کنند، حتما راحت تر مشکلات خود را مطرح می‌کنند، حرمتی که مسند قضاوت در جامعه دارد بسیار بالا است و باید از این ظرفیت به نفع مردم استفاده شود.

مصالحه 4 هزار و 370 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 12 هزار و 726  فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد که از این میزان 12 هزارو 113 فقره پرونده قابل صلح بوده و 4 هزار و 370 فقره پرونده به مصالحه ختم شده است.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش تمامی اعضای شوراهای حل اختلاف در این زمینه گفت:   امروز شوراهای حل اختلاف در میان مردم جایگاه واقعی خود را پیدا کرده اند  به گونه ای که نتایج بسیار خوبی برای جامعه به دنبال داشته است.

 ایجاد فرهنگ صلح و سازش در جامعه کاهش اطاله دادرسی را به دنبال دارد در نتیجه از افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضایی کاسته می شود.

قطعا مانند قاضی احمدی در کشور زیاد داریم که گمنام هستند اما سبب خیر و تفاهم و تعامل و اجرای عدالت شده‌اند.

---------------

مریم سرگزی

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای حل اختلاف صلح و سازش پرونده های طلاق فرهنگ سازش قاضی شورای حل اختلاف شوراهای حل اختلاف فقره پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، این خانواده پس از ۵ ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

بارش‌های سیل‌آسا روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین شأن مشخص شد.

عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات رسان با تلاش‌های بی‌وقفه خود، پس از ۵ ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر باشند.

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در این خصوص گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از تمامی گردشگران و کوهنوردان، طبیعت گردان و کوهروان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

دیگر خبرها

  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • سیل خروشان در سرخه مرند / گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس + فیلم
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است