Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در متن مصوبه «اصلاح و تکمیل آیین‌نامه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور» آمده است، مصوبه «اصلاح و تکمیل آیین‌نامه کمیسیون فرهنگی تربیت‌بدنی و ورزش کشور» که در جلسه روز پانزدهم فروردین ۱۳۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۵ وزیر ورزش و جوانان و در راستای پیگیری و اجرای اولویت‌ها و اقدامات اساسی حوزه فرهنگی ورزش کشور (نظام‌نامه فرهنگی) موضوع مصوبه جلسه ۷۸۱ مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماده ۱- ترکیب کمیسیون:

وزیر ورزش و امور جوانان (رییس)

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان (نایب رییس)

نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

نماینده معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی

نماینده وزارت کشور

نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش

معاون ذی‌ربط دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح

نماینده سازمان بسیج مستضعفین

رئیس یا دبیرکل کمیته ملی المپیک

رئیس یا دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک

نماینده شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان (دبیر)

یک نفر از صاحب‌نظران فرهنگی حوزه ورزش به انتخاب وزیر ورزش و جوانان

تبصره: منظور از نماینده در بندهای فوق‌الذکر، نماینده در سطح معاون دستگاه ذی‌ربط است.

ماده ۲- وظایف کمیسیون:

تقسیم کار ملی و ایجاد انسجام و هماهنگی برای اجرای اولویت‌ها و اقدامات اساسی حوزه فرهنگی ورزش کشور در سطح ملی و استانی و پیش‌بینی ساز و کارهای لازم برای تحقق آن در قالب برنامه‌های کوتاه و میان‌مدت

نظارت بر تدوین و اجرای پیوست فرهنگی طرح‌های مهم و کلان ورزشی کشور و ارزیابی آن و ارائه گزارش سالانه به شورای عالی انقلاب فرهنگی

نظارت بر پیشرفت اجرای اولویت‌ها و اقدامات اساسی و ارزیابی میزان تحقق آن و ارائه گزارش سالانه به شورای عالی انقلاب فر هنگی

بررسی، تصویب و ابلاغ سیاست‌های اجرایی، اصلاح ساختارها و فرآیندهای مربوطه

رصد تغییر و تحولات فرهنگی و اجتماعی حوزه ورزش کشور و ارائه نتایج آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی

تصویب برنامه‌های اجرایی اولویت‌ها و اقدامات اساسی حوزه فرهنگی ورزش کشور با مشارکت و همکاری نهادها و دستگاه‌های عضو کمیسیون

پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز از سوی دستگاه‌ها و نهادهای عضو کمیسیون درخصوص برنامه‌های اجرایی اولویت‌ها و اقدامات اساسی حوزه فرهنگی ورزش کشور در بودجه سالیانه هر دستگاه

تبصره: گزارش عملکرد سالیانه دستگاه‌ها درخصوص این بند توسط وزیر ورزش و جوانان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.
ماده ۳- دبیرخانه کمیسیون در محل وزارت ورزش و جوانان مستقر می‌باشد.
ماده ۴- کمیسیون برای انجام وظایف و مأموریت‌های خود می‌تواند نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی اقدام کنند.
تبصره: هر کمیته تخصصی دارای پنج عضو می‌باشد که یک نفر از آنها با انتخاب رئیس کمیسیون به‌عنوان رئیس کمیته و یک نفر از میان اعضای کمیسیون به‌عنوان دبیر کمیته فعالیت خواهند کرد.
ماده ۵- این مصوبه مشتمل بر ۵ ماده و ۳ تبصره در جلسه ۷۹۴ مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. 
این مصوبه خطاب به وزارت ورزش و امور جوانان، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح، سازمان بسیج مستضعفین، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

برچسب‌ها روز تربیت بدنی و ورزش سید ابراهیم رییسی کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز تربیت بدنی و ورزش سید ابراهیم رییسی کمیته ملی المپیک روز تربیت بدنی و ورزش سید ابراهیم رییسی کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب وزارت ورزش و جوانان تربیت بدنی و ورزش اسلامی نماینده کمیسیون فرهنگی زنان و خانواده وزیر ورزش کمیته ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کارهای بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبردهای کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آنها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آنها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

کد خبر 6092267

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد